آدا فایننس اولین پروتکل وام دهی با پشتیبانی از توکن های اکوسیستم کاردانو خواهد بود

خانهاخبارآدا فایننس اولین...

آنچه می‌خوانید...

بنابر داده های توسعه دهنده اصلی کاردانو، قرار است شاهد اولین پروتکل وام دهی و وام گیری بر بستر این شبکه و از طریق پلتفرم قرارداد هوشمند پلوتوس باشیم. نام این پروتکل آدا فایننس (Aada Finance) است که ابتدا در ماه مه در شبکه آزمایشی کاردانو راه اندازی شد و اکنون پس از گذراندن بازبینی های امنیتی و لازم آماده راه اندازی در شبکه اصلی می‌شود.

شرکت اینپوت اوتپوت، توسعه دهنده بلاک چین کاردانو به تازگی زمان راه اندازی اولین پروتکل وام دهی و وام گیری این شبکه با نام آدا فایننس را اعلام کرده است. راه اندازی نسخه 1 این پروتکل در تاریخ 13 سپتامبر صورت خواهد گرفت و تبدیل به اولین پروژه اصلی حوزه دیفای خواهد شد که به اکوسیستم کاردانو وارد شده و بر بستر پلتفرم قرارداد هوشمند پلوتوس راه اندازی می‌شود.

- Advertisement -

آدا فایننس از یک قابلیت تازه دیفای با نام اوراق NFT استفاده می‌کند تا تجربه کاربران در وام دهی و وام گیری را ساده تر کند. بنابر پست توییتری این پروژه، تعامل پروژه با اعضای جامعه درباره آغاز کار این پروژه در ماه اکتبر 2021 آغاز شد. برنامه غیرمتمرکز ابتدا در ماه مه 2022 و در شبکه آزمایشی کاردانو راه اندازی شد. این شبکه موازی به آن محیط آزمایشی شبکه اصلی کاردانو و بستری برای آزمایش برنامه های جدید قبل از راه اندازی اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیا شاهد رشد پذیرش کاردانو خواهیم بود؟

در ماه ژوئن 2022، هارد فورک مورد انتظار واسیل شاهد بیش از 13 هزار تعهد به خود بود و توسعه دهندگان زیادی کدهای خود را آماده این قابلیت جدید کرده بودند. در همین مدت، تعداد کیف پول های کاردانو رشدی 1.8 درصدی را تجربه کرد و به 3.4 میلیون رسید که نشان از افزایش اعتماد به شبکه دارد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه نیز افزایش تعداد تراکنش های داخل شبکه به 44 میلیون بود که با افزایش فعالیت در شبکه به میزان 5.4% همراه بود. تمامی این اتفاقات نشانه هایی از موفقیت احتمالی آدا فایننس دارند.

یکی دیگر از شاخص های مربوط نیز ارزش کل قفل شده است. در اوج خود، ارزش کل قفل شده پروتکل های مبتنی بر کاردانو در محدوده 192.35 میلیون دلاری قرار داشت که از آن زمان تاکنون به 81 میلیون دلار سقوط کرده است. معرفی آدا فایننس می‌تواند به رشد ارزش کل قفل شده این شبکه نیز کمک زیادی کند چرا که اوج قبلی نیز همزمانی خاصی با راه اندازی برنامه هایی مانند ساندی سواپ، مین سواپ، موئزلی سواپ و ADAX Pro داشت.

مطلب مفید: الگوریتم Ethash چیست؟

آدا فایننس به تازگی با مین سواپ وارد همکاری شده تا به واسطه آن شاهد نقد شدن وام هایی باشیم که ارزش وام به وثیقه به سطح خاصی سقوط می‌کند. گفتنی است که از نقدینگی مین سواپ در فرایند لیکوئید شدن استفاده خواهد شد.

بازبینی آدا فایننس می‌تواند جلوی مشکلات شبکه را بگیرد

باید توجه داشت که موفقیت پروتکل به درست کار کردن آدا فایننس در شبکه اصلی کاردانو وابسته است. دو حادثه قبلی که در این شبکه به وجود آمده اما باعث ایجاد نگرانی هایی شده است. در پی راه اندازی بازار NFT کاردانو در ماه ژانویه 2022، شبکه اصلی دچار ازدحام شد که باعث تاثیرگذاری بر زمان کامل شدن تراکنش ها شد. پس از آن نیز راه اندازی ساندی سواپ مشکلات مشابهی را در همان ماه برای کاردانو به وجود آورد.

با این حال نکته مثبت برای آدا فایننس، بازبینی اخیری بر کدهای قرارداد هوشمند آن است. وکیوم لبز (Vacuumlabs)، کارشناس امنیتی حوزه بلاک چین به تازگی قراردادهای هوشمند آدا را در حین آماده سازی این پروتکل برای راه اندازی در شبکه اصلی بازبینی کرده است. این بازبینی شامل تست نفوذ گسترده از طریق هک اخلاقی به منظور مشخص کردن ریسک های احتمالی موجود در شبکه بوده است.

گفتنی است که در توسعه ای دیگر برای کاردانو، شرکت اینپوت اوتپوت به تازگی با شرکت فناوری پزشا (Pezesha) در آفریقا همکاری کرده است. این شرکت برای موسسه های مالی و کسب و کارهای کوچک نقدینگی مورد نیازشان را فراهم می‌کند. اکنون همکاری با کاردانو به این شرکت کمک می‌کند تا وام دهی و وام گیری قانونی بین فعالان و مشترکین این شرکت در سراسر جهان آسان تر شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان