افزایش 17 درصدی قیمت کاردانو در یک هفته اخیر؛ علت چه بود؟

خانهاخبارافزایش 17 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

قیمت کاردانو در هفت روز گذشته رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و برخلاف اوایل ماه فوریه که با اصلاح همراه بود، اکنون با رشد 17 درصدی در تنها سه روز موفق شد قبل از عقب‌نشینی بازار در روز یکشنبه به محدوده 0.41 دلاری برسد. در زمان نگارش این مطلب، قیمت کاردانو با اصلاح جزئی در شبانه‌روز گذشته در محدوده 0.4 دلاری قرارگرفته است.

دلایل رشد فوق‌العاده قیمت کاردانو

به نقل از زی‌کریپتو، رشد قیمت کاردانو را می‌توان به توسعه‌های متعدد اکوسیستم و شبکه این ارز دیجیتال در چند وقت اخیر نسبت داد. گزارشی از پلتفرم CryptoCompare نشان می‌دهد که ارزش کل قفل شده شبکه کاردانو در ماه ژانویه رشد 49.9 درصدی داشته و به سطوحی رسیده که آخرین بار در ماه اوت 2022 شاهد آن بوده‌ایم.

- Advertisement -

کاردانو رشد ارزش کل قفل شده خود را مدیون پروتکل‌های غیرمتمرکز و پروتکل‌های وام‌دهی مانند ملد و ایندیگو است که در این مدت با رشدهای 48 و 76 درصدی همراه بوده‌اند. در حال حاضر ارزش کل قفل شده شبکه در محدوده 126 میلیون دلاری است که نشان از رشد ادامه‌دار شبکه از ابتدای ماه فوریه تاکنون دارد.

گزارش این پلتفرم علاوه بر رشد شبکه به افزایش قیمت کاردانو در ماه ژانویه نیز اشاره کرد و توضیح داد که رشد قیمتی اخیر، بهترین عملکرد ADA از ماه اوت 2021 تاکنون بوده است. هفتمین ارز دیجیتال برتر بازار، در ماه گذشته از رشد کلی بازار منفعت زیادی کسب کرد و موفق شد با رشد بیش از 70 درصدی همراه شود و از کف قیمتی 0.25 دلاری فاصله بگیرد.

نکته قابل‌توجه، افزایش قیمت در کنار افزایش فعالیت معاملاتی بوده است. به‌طوری‌که حجم معاملات کاردانو در صرافی‌های متمرکز نیز افزایش 158 درصدی را ثبت کرده است.

مطلب مفید: NFT بیت کوین چیست؟ مفهوم اوردینال (Ordinal) و نحوه خرید و فروش آن

افزایش حجم معاملات کاردانو برای اولین بار در 13 ماه گذشته و پس از اکتبر 2020 رخ داد که شاهد رسیدن این شاخص به کف خود بودیم. اوایل ماه جاری، استیبل کوین شبکه کاردانو، Djed راه‌اندازی شد تا موجی جدید از هیجان را در جامعه کاردانو مشاهده کنیم.

گفتنی است که تنها 2 هفته پس از راه‌اندازی، این استیبل کوین موفق شده 31 میلیون توکن کاردانو را به‌عنوان پشتوانه خود جمع‌آوری کند. بر اساس داده‌ها، با توجه به تعداد کاردانو جمع‌آوری‌شده برای پشتیبانی از این ارز، اکنون استیبل کوین کاردانو داری پشتوانه 514 درصدی است. همچنین قابل‌توجه است که ارزش بازار این استیبل کوین نسبت به زمان راه‌اندازی بیشتر شده و از 1.7 میلیون دلار به 2.17 میلیون رسیده است که نشان‌دهنده پذیرش این ارز در میان اعضای جامعه است.

 در هفته گذشته، مدیرعامل صرافی بایننس اشاره داشت که با توجه به سخت‌گیری‌های قانون‌گذاران در رابطه با استیبل کوین‌ها باید به سراغ گزینه‌های غیر دلاری حرکت کرد. بدین ترتیب ارزهایی مانند Djed ممکن است در آینده نزدیک با افزایش تقاضا همراه شوند و شاهد حرکت کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال به سمت غیرمتمرکز سازی کامل باشیم. اتفاقی که می‌تواند بر قیمت کاردانو نیز تاثیرگذار باشد و رشد بیشتر آن را به همراه داشته باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان