ادعای یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین: تمام بیت کوین‌هایم به سرقت رفته است

خانهاخبارادعای یکی از...

آنچه می‌خوانید...

لوک دشجر (Luke Dashjr)، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین کور به تازگی مدعی شده پیش از سال نوی میلادی، هکرها به کیف پول وی دسترسی پیدا کرده و تمامی واحدهای بیت کوین آن را به سرقت برده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، دشجر در پستی توییتری روز گذشته مدعی شد هکرها به نحوی به کلید خصوصی PGP وی دسترسی پیدا کرده‌اند. PGP یا «Pretty Good Privacy» یک نوع رمزنگاری ترکیبی است که از رمزنگاری متقارن و نامتقارن برای دستیابی به سطح بالایی از امنیت استفاده می‌شود. به زبان ساده‌تر، در این روش امنیتی از دو کلید برای دسترسی به اطلاعات رمزنگاری‌شده استفاده می‌شود.

- Advertisement -
توییت لوک دشجر - سرقت بیت کوین

در رشته توییت منتشرشده، این توسعه‌دهنده بیت کوین آدرس کیف پولی که مورد حمله هکرها قرار گرفته است را به اشتراک گذاشت. با این حال، وی اشاره‌ای به میزان بیت کوین مسروقه نکرد.

در زمان نگارش این مطلب، بررسی تاریخچه تراکنش‌های این کیف پول نشان می‌دهد در تاریخ 31 دسامبر، بین ساعت  2:08 تا 2:16 بعد از ظهر، 4 تراکنش انجام شده و در مجموع، 216.93 واحد بیت کوین معادل با 3.6 میلیون دلار جابجا شده است.

دشجر مدعی شد نمی‌داند چگونه هکرها به کلید خصوصی وی دسترسی پیدا کرده‌اند. با این حال، برخی از کارشناسان با استناد به توییت قبلی این توسعه‌دهنده در تاریخ 17 نوامبر مبنی بر آلوده شدن سرور او توسط بدافزارها و دسترسی افراد ناشناس به آن، دلیل این حمله را توضیح داده‌اند.

توییت دشجر

در یکی از توییت‌ها، دشجر گفت که پس از دریافت ایمیل‌هایی از صرافی‌های کوین بیس و کراکن در رابطه با تلاش برای ورود به حساب کاربری، متوجه هک اخیر شده است.

این اتفاق واکنش بسیار زیادی در جامعه رمزارزها به همراه داشت. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در توییتی در این رابطه نوشت:

متاسفم که شاهد ضرر شما هستیم. به تیم امنیتی برای بررسی بیشتر اطلاع دادم. اگر دارایی‌ها را رویت کنیم، آنها را فریز خواهیم کرد. اگر مطلب دیگری وجود دارد که می‌توانیم در رابطه با آن کمک کنیم، لطفا به ما اطلاع دهید. ما اغلب با این مشکلات سروکار داریم و روابط خوبی را مجریان قانون در سراسر جهان داریم.

برخی دیگر از افراد در جامعه رمزارزها معتقدند امنیت ضعیف ممکن است به این سرقت چند میلیون دلاری منجر شده باشد. کاربری با نام SatStandard در شبکه اجتماعی ردیت مدعی شد دشجر، آلوده‌شدن سرور خود در تاریخ 17 نوامبر را به اندازه کافی جدی نگرفته و تمامی فعالیت‌های خود را روی یک سیستم انجام داده است. به همین خاطر، تمامی واحدهای بیت کوین وی به سرقت رفته است.

وی در این رابطه نوشت:

او در همان سیستمی که تمامی کارهایش را انجام می‌داد، یک کیف پول دیجیتال داشته است.

در همین حال، برخی دیگر معتقدند اصلا حمله هکری در کار نبوده و سارق احتمالا به نحوی به عبارت بازیابی کیف پول وی دسترسی پیدا کرده است. برخی دیگر نیز معتقدند این اتفاق، ساختگی بوده و صرفا برای فرار از مالیات صورت گرفته است.

خبر به سرقت رفتن بیت کوین‌های یکی از توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین در حالی مطرح می‌شود که پس از ورشکستگی صرافی FTX، نگهداری شخصی از دارایی‌های دیجیتال به یکی از موضوعات بحث برانگیز در جامعه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

ژائو که پیش از این نیز در رابطه با حضانت شخصی از دارایی‌های دیجیتال هشدار داده بود در این رابطه گفت:

متاسفم که می‌بینیم حتی یک توسعه‌دهنده بیت کوین کور هم بیش از 200 واحد بیت کوین (3.5 میلیون دلار) از دست داده است. حضانت شخصی از دارایی‌ها مجموعه‌ای از خطرها را به همراه دارد.

اودی ورتهایمر (Udi Wertheimer)، یکی از افراد معروف طرفدار بیت کوین نیز در واکنش به این اتفاق مدعی شد اگر یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین کور نتوانسته کلیدهای خصوصی خود را به خوبی مدیریت کند، از دیگران انتظار نمی‌رود این کار را به درستی انجام دهند و به همین خاطر کاربران نباید کلیدهای خصوصی خود را مدیریت کنند.

وی ادامه داد:

با این حال، این بدان معنا نیست که حضانت شخصی بد است. اما شما نباید مستقیما کلیدهای خصوصی خود را مدیریت کنید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان