شکایت از LastPass؛ هک داده‌ها باعث سرقت 53 هزار دلار بیت کوین شده است

خانهاخبارشکایت از LastPass؛...

آنچه می‌خوانید...

در ماه اوت سال 2022، سرویس خدمات مدیریت رمز عبور LastPass مورد حمله هکرها قرار گرفت و داده‌های آن مورد سرقت رفت. در همین راستا به‌تازگی شکایتی علیه این سرویس صورت گرفته که نشان می‌دهد به دلیل این اتفاق، دارایی‌های دیجیتال برخی از کاربران به سرقت رفته است.

شکایت از LastPass

به نقل از کوین تلگراف، شکایت صورت گرفته روز 3 ژانویه و در دادگاه منطقه ماساچوست، توسط فردی ناشناس و به نیابت از چند فرد دیگر ثبت شده است. این شکایت عنوان می‌کند که نفوذ در داده‌های LastPass باعث سرقت 53 هزار دلار بیت کوین شده است.

- Advertisement -

شاکی مدعی است که در ماه ژوئیه خرید بیت کوین را انجام داده و سپس با استفاده از ابزار تولید رمز عبور این پلتفرم، رمز 12 کاراکتری و پیشنهادی LastPass را انتخاب کرده است. این اقدام برای آن صورت گرفته است که کاربر بتواند کلیدهای خصوصی خود را در خزانه به‌ظاهر ایمن پلتفرم ذخیره کند.

با انتشار اخبار به سرقت رفتن داده‌ها، شاکی تمامی اطلاعات شخصی خود را از خزانه مشتریان حذف کرده است. بر اساس داده‌های شرکت در ماه دسامبر، LastPass در ماه اوت هک شد و هکر موفق شد رمز عبورهای رمزنگاری‌شده و دیگر داده‌ها را به سرقت ببرد.

مطلب مفید: پیش‌بینی بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳؛ نظر بهترین کارشناسان را بخوانید!

علیرغم حذف کردن سریع داده‌ها به نظر می‌رسد شاکی بازهم دیر کرده است، چراکه در متن شکایت آمده است:

«در آخر هفته و تعطیلات روز شکر گذاری سال 2022، بیت کوین‌های شاکی با استفاده از کلیدهای خصوصی ذخیره شده در LastPass به سرقت رفته است.»

وی در ادامه متن شکایت نیز اشاره کرده است که سرقت داده‌ها تقصیر شاکی نبوده و این اتفاق سرمایه بیت کوینی وی را در معرض دید سارق قرار داده است. علاوه بر آن، وی به دلیل سرقت رمز عبور در معرض خطر همیشگی قرار گرفته است.

این شکایت ادعا می‌کند که قربانیان در معرض خطر و ریسک کلاه‌برداری در آینده قرار گرفته‌اند. به‌طوری که سوءاستفاده از اطلاعات آنها ممکن است سال‌ها طول بکشد تا آشکار، کشف و شناسایی شود. شاکی در دادخواست خود LastPass را متهم به سهل‌انگاری، نقض قرارداد و امانت‌داری کرده است. با این حال هنوز رقم غرامت درخواستی شاکی مشخص نیست.

بنا بر داده‌های، گراهام کلولی، محقق حوزه امنیت سایبری، داده‌های هک شده پلتفرم شامل نام شرکت‌ها، نام کاربرها، آدرس قبوض، شماره تلفن‌ها، آدرس ایمیل، آدرس IP و URLهای وب‌سایت از خزانه رمز عبورها می‌شود. گفتنی است که LastPass در ماه دسامبر گفته بود اگر رمز عبور کاربران ضعیف باشد، مهاجمان می‌توانند با تلاش خود آن را حدس زده و وارد خزانه شوند.

توییت کلولی درباره LastPass

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان