کاهش کارمزد در به روزرسانی شانگهای اتریوم؛ طرح EIP-3651 چیست؟

خانهاخبارکاهش کارمزد در...

آنچه می‌خوانید...

به روزرسانی شانگهای اتریوم، بزرگ‌ترین ارتقا شبکه اتریوم پس از مرج برای نیمه دوم سال آینده برنامه ریزی شده است. به نقل از کوین تلگراف، شانگهای اتفاق مهمی در شبکه خواهد بود و به هولدرهای اتریوم اجازه می‌دهد توکن‌های استیک شده خود در شبکه را نیز برداشت کنند و به شبکه کمک می‌کند تا مقیاس پذیری آن افزایش یابد.

در کنار به روزرسانی‌های مهم در رابطه با مقیاس پذیری که شاهد آنها خوایهم بود، ارتقاهای کوچک‌تری نیز صورت خواهند گرفت که بر اساس طرح‌های بهبود شبکه انتخاب خواهند شد. اکنون در میان طرح‌های مطرح شده، EIP-3651 یا به عبارتی طرح بهبود WARM Coinbase می‌تواند تغییرات مهم و بزرگی را در شبکه ایجاد کند. به واسطه این طرح شاهد کاهش کارمزدهای شبکه برای مشارکت کنندگان کلیدی اتریوم یا همان سازندگان خواهیم بود.

- Advertisement -

کوین بیس در نام طرح، نرم افزاری است که سازندگان با استفاده از آن توکن‌های جدید در شبکه را دریافت می‌کنند. هر تراکنش تازه‌ای در پلتفرم نیازمند تعامل چندین باره با نرم افزار کوین بیس است، اولین تعامل با نرم افزار هزینه بیشتری دارد چرا که باید باعث راه افتادن یا به عبارتی گرم شدن نرم افزار شود و سپس با افزایش تعداد تعامل‌ها، هزینه یا کارمزد کاهش خواهد یافت. اکنون و با طرح بهبود شبکه، کوین بیس در زمان آغاز تراکنش نیز در حالت گرم و آماده قرار دارد و بدین شکل کارمزد کاهش می‌یابد.

 همانطور که از نام آن مشخص است، سازندگان مسئول وارد کردن تراکنش‌های اتریوم به بلاک‌ها هستند و به همین دلیل به آنها سازنده بلاک نیز گفته می‌شود. پس از ورود تراکنش به بلاک، آنها در اختیار اعتبارسنج‌ها قرار خواهند گرفت که ترتیب تراکنش‌ها در شبکه را درست خواهند کرد.

مطلب مفید: ایوماس (Evmos)؛ اولین زنجیره سازگار با اتریوم در کازماس (Cosmos)

توییت تیم بیکو

سازندگان توسط تریدرها مبلغی را دریافت خواهند کرد تا تراکنش‌ها را وارد بلاک و سپس درترتیب مشخص قرار دهند. بدین معنا که اگر تریدری کارمزد سنگین‌تری پرداخت کند، آن تراکنش سریع‌تر تایید اعتبار و انجام خواهد شد. در حال حاضر، فلش باتز بزرگ‌ترین سازنده بلاک‌های اکوسیستم اتریوم است و حدود 80% بلاک‌ها به این سازمان تعلق دارد.

باید اشاره داشت همزمان با اعتبارسنج‌های استفاده کننده از این سازنده‌ها، تریدهایی که دیگر نباید برای معاملات شکست خورده نیز کارمزد پرداخت کنند، از به روزرسانی EIP-3651 در شانگهای اتریوم سود خواهند برد. گفتنی است که تریدرها برای معاملات شکست خورده نیز باید کارمزد پرداخت کنند چرا که ماینرها برای تایید تراکنش در زنجیره چه موفق و چه شکست خورده نیازمند دریافت کارمزد هستند.

نسخه آزمایشی به روزرسانی شانگهای با نام شاندونگ در تاریخ 17 اکتبر راه اندازی شد و توسعه دهندگان شبکه اتریوم تا ماه سپتامبر 2023 روی طرح‌ها بهبود مختلف در آن کار خواهند کرد تا بهترین نتیجه را در زمان راه اندازی به روزرسانی اصلی شاهد باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان