یک محقق حوزه ارزهای دیجیتال با طرح سرمایه گذاری پانزی خود 100 هزار دلار BTC از کاربران دریافت کرد

خانهاخباریک محقق حوزه...

آنچه می‌خوانید...

فت من ترا (FatManTerra)، یکی از افراد پرنفوذ در حوزه ارزهای دیجیتال و منتقد سرسخت دو کوان، بنیانذار ترا فرم لبز به تازگی ادعا کرده که موفق شده است به وسیله طرح سرمایه گذاری پانزی و جعلی بیش از 100 هزار دلار بیت کوین را از سرمایه گذاران این حوزه دریافت کند. این محقق حوزه ارزهای دیجیتال گفته است که یک طرح تقلبی سرمایه گذاری ایجاد کرده تا آزمایشی را انجام دهد و به مردم درباره دنبال کردن کورکورانه توصیه های سرمایه گذاری درسی بدهد.

حساب توییتری فت من بیش از 100 هزار دنبال کننده دارد و بیشتر به دلیل صحبت ها و اظهارنظرهای آتشین خود پیرامون پروژه ترا و بنیانگذار آن دو کوان شناخته می‌شود. روز گذشته وی در یک پست توییتری گفت که به یک فارم ییلد بیت کوین دسترسی پیدا کرده و مردم اگر می‌خواهند در این فرصت سهیم باشند باید به وی پیام بدهند. وی در پست خود نوشته است:

«من تا جای ممکن از این فارم استفاده کردم و اکنون بخشی از آن باقی مانده، در نتیجه تصمیم گرفتم آن را با شما به اشتراک بگذارم. اولویت با قربانیان پروژه استیبل کوین UST است، اگر به جزئیات بیشتر علاقه دارید به من پیام دهید.»

- Advertisement -

در حالی که این پست با واکنش های منفی بسیار زیادی همراه شد و اکثر مردم آن را کلاهبرداری خواندند اما فت من موفق شد که در طول دو ساعت بیش از 100 هزار دلار بیت کوین را از کاربران دریافت کند.

صبح امروز و در یک پست توییتری، فت من از این طرح سرمایه گذاری پرده برداشت و گفت که تمام این مدت این طرح تقلبی و جعلی بوده است. وی این اقدام را کمپین آگاهی معرفی کرد تا نشان دهد که مردم در حوزه ارزهای دیجیتال چگونه به راحتی و با وعده های بزرگ فریب می‌خورند. وی افزود:

«در حالی که از کلمات شعارگونه بسیار زیادی برای قانع کردن مردم در پلتفرم های مختلف استفاده کردم، اما از عمد برخی از جزئیات مهم سرمایه گذاری را مبهم نگه داشتم. نام سرمایه گذاری، نحوه معامله و … را فاش نکردم و حتی هیچکس نپرسید این سود از کجا خواهد آمد. با این حال بسیاری تصمیم به سرمایه گذاری گرفتند. دوست دارم پیام شفاف و مهمی را به اعضای این حوزه برسانم. هرکس که به شما وعده پول مجانی می‌دهد، دروغگو است. ساده است! چنین چیزی وجود ندارد. هنامی که فرد پر نفوذ مورد علاقه شما در این فضا به شما سرمایه گذاری طلایی و یا آموزش سریع پولدار شدن را می‌خواهد آموزش دهد، در حقیقت از این فرصت برای کلاهبرداری استفاده می‌کند.»

توییت فت من

مطلب مفید: به بازی والهالا فلوکی اینو (Valhalla) خوش آمدید!

فت من ادعا می‌کند که تمامی سرمایه بدست آورده شده از طریق این طرح پانزی را بازگردانده است. این اتفاق که افراد پرنفوذ از چنین کلاهبرداری هایی برای فریب مردم استفاده می‌کنند به تازگی تیتر اخبار مختلف شده است. اخیرا بن آرمسترانگ یکی از فعالان یوتیوبی این حوزه از آتوزی، یک تولید کننده محتوا شکایت کرده و وی را متهم به تبلیغ توکن هایی کرده که ماهیت کلاهبرداری دارند و ارزش ذاتی ندارند. با این حال باید گفت که وی اخیرا شکایت خود را پس گرفته است.

فت من همچنین گفته است که ایده سرمایه گذاری پانزی خود را از یک حساب توییتری با نام لیدی کریپتو الهام گرفته است که به تازگی متهم به طرح های سرمایه گذاری پانزی و سوء استفاده از 257 هزار دنبال کننده خود شده است. روز گذشته، این حساب توییتری خبر از لیست سقیدی از شرکت های معاملاتی خود داد که می‌وانند با سرمایه کاربران و به نیابت از آنها به معامله بپردازند و سود آن را 80 به 20 تقسیم کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان