ماینرهای بیت کوین تمام کوین‌های استخراج شده در سال ۲۰۲۲ را به فروش رسانده‌اند

خانهاخبارماینرهای بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

داده‌های جدید نشان می‌دهد شرکت‌های عمومی استخراج بیت کوین تقریبا تمامی کوین‌های استخراج‌شده در طول سال 2022 را به فروش رسانده‌اند. این مسئله، ممکن است به نحوی بر قیمت بزرگترین ارز دیجیتال بازار در طول سالی که گذشت تاثیر گذاشته باشد.

به گزارش کوین تلگراف، تام دانلیوی (Tom Dunleavy)، یکی از تحلیلگران شرکت مساری (Messari) دو روز پیش داده‌های عجیبی را در توییتر به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد تقریبا 40300 بیت کوین از 40700 واحد استخراج‌شده توسط شرکت‌های Core Scientific، Riot، Bitfarms، Cleans Park، Marathon، Hut8، HIVE، Iris Energy، Argo و Bit Digital از تاریخ 1 ژانویه 2022 تا 30 نوامبر فروخته شده است.

- Advertisement -

بر اساس این داده‌ها، میزان ذخایر بیت کوین شرکت‌های استخراج در نیمه دوم سال 2022، به ویژه در ماه نوامبر به طور قابل توجهی کاهش یافته است. یکی از دلایل مهم مرتبط با این موضوع ورشکستگی صرافی FTX و تاثیر آن بر صنعت رمزارزها است.

نمودار میزان ذخایر استخراج‌کنندگان بیت کوین در طول سال 2022
نمودار میزان ذخایر استخراج‌کنندگان بیت کوین در طول سال 2022

به عقیده دانلیوی، اینکه ماینرهای بیت کوین به طور مداوم، کوین‌های تازه استخراج‌شده را به فروش می‌رسانند، بر قیمت این ارز فشار نزولی وارد می‌کند و باعث کاهش آن می‌شود. با این حال، برخی از تحلیلگران، از جمله آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق صرافی BitMEX معتقد است فشار ناشی از فروش استخراج‌کنندگان بیت کوین، ناشی است و بر قیمت تاثیر چندانی نمی‌گذارد.

هیز در تاریخ 9 دسامبر در پستی وبلاگی در این رابطه نوشت:

حتی اگر ماینرها تمام بیت کوینی که هرروز استخراج می‌کنند را به فروش برسانند، به سختی بر بازار تاثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارش بیت کوین ویژوال، حجم معاملات روزانه بیت کوین در تاریخ 26 دسامبر به 12.2 میلیارد دلار رسید که بنا به داده‌های کریپتوکوانت، ماینرها در همان روز 919 واحد بیت کوین (15.35 میلیون دلار) معادل با 0.13% از حجم معاملات را به فروش رساندند.

در ماه دسامبر اما ذخایر بیت کوین ماینرها حدود 1% افزایش یافته است که نشان‌دهنده تثبیت جزئی وضعیت استخراج‌کنندگان بیت کوین است.

استخراج‌کنندگان بیت کوین در طول سال جاری با مشکلات متعددی از جمله هزینه بالای برق، سقوط شدید قیمت‌ها در بازار و همچنین افزایش سختی استخراج شبکه مواجه بوده‌اند. هزینه‌های عملیاتی استخراج بیت کوین در سال جاری به قدری بالا رفته که برخی از شرکت‌ها مانند Core Scientific مجبور شدند برای ادامه فعالیت خود، بخشی از کوین‌های استخراج‌شده را در ضرر به فروش برسانند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان