فروش ذخیره بیت کوین ماینرها آغاز شد؛ واکنش بازار چه خواهد بود؟

خانهاخبارفروش ذخیره بیت...

آنچه می‌خوانید...

در بحبوحه ورشکستگی صرافی FTX، شاهد فشار فروش گسترده‌ای در بازار بیت کوین و سایر رمزارزها هستیم. قیمت بیت کوین در ماه جاری بیش از 21% اصلاح شده است و از این حیث، بدترین عملکرد ماه نوامبر چندسال اخیر خود را به ثبت رسانده است. در این میان، ماینرها نقش به سزایی در این فشار فروش دارند و در حال فروش دارایی‌های خود هستند. تحلیلگران معتقدند با توجه به فشار فروش کنونی، احتمالا روند نزولی 3 تا 6 ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش کوین گیپ، ماینرهای بیت کوین در طول بازار نزولی اخیر بیشترین ضرر را متحمل شده‌اند. داده‌های آنچین نشان می‌دهد کاپیتولاسیون ماینرها (تسلیم شدن ماینرها) رسما آغاز شده و احتمالا سقوط بیشتری در انتظار BTC است. در حوزه رمزارزها، کاپیتولاسیون سناریویی است که در آن، به دنبال ریزش شدید قیمت BTC، فرآیند استخراج برای برخی از ماینرها ضررده شده و برای جبران آن به فروش کوین‌های استخراج‌شده روی می‌آورند.

- Advertisement -

از سوی دیگر، هش ریت بیت کوین در چند روز اخیر روند نزولی را تجربه کرده است و میانگین متحرک 7 روزه آن، 13.7% از اوج خود فاصله گرفته است. هفته آینده مجددا سختی استخراج تنظیم خواهد شد و انتظار می‌رود شاهد افتی 9 درصدی در این معیار باشیم. کاهش هش ریت یکی از مراحل اولیه تسلیم‌شدن ماینرها در نظر گرفته می‌شود.

نمودار هش ریت بیت کوین
نمودار هش ریت بیت کوین

بر اساس نمودار زیر، ماینرهای بیت کوین در طول یک ماه گذشته به صورت تهاجمی در حال فروش بوده‌اند. این رفتار به دنبال ورشکستگی صرافی FTX و ریزش شدید در قیمت BTC رخ داده است.

بیشتر بخوانید: بازخرید 3.5 میلیارد دلار استیبل کوین؛ سرمایه‌گذاران در حال خروج از بازار هستند

نمودار تغییرات دارایی ماینرها
نمودار تغییرات دارایی ماینرها

واکنش بازار چه خواهد بود؟

تحلیلگران بسیاری معتقدند فروپاشی صرافی FTX در نهایت به سایر شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال نیز گسترش خواهد یافت و احتمالا منجر به ریزش شدید قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها خواهد شد. برخی از تحلیلگران حتی معتقدند این روند، قیمت بزرگترین ارز دیجیتال بازار را تا حوالی 5000 دلار کاهش خواهد داد.

روند نزولی و به کف رسیدن قیمت ممکن است 3 تا 6 ماه دیگر زمان ببرد. اینکام شارکس (IncomeSharks)، تحلیلگر مطرح در توییتی در این رابطه نوشت:

زمانی که عوامل بیرونی (مانند سقوط ناشی از کرونا) باعث ریزش بیت کوین می‌شود، این ارز در روندی V شکل دوباره افزایش می‌یابد. با این حال، هنگامی که رویدادهای داخلی (مانند ورشکستگی صرافی FTX، شرکت تری اروز کپیتال و فروپاشی اکوسیستم لونا) باعث ریزش قیمت می‌شوند، 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا قیمت به کف برسد. روند آهسته و کسل‌کننده‌ای را انتظار داشته باشید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان