یک کیف پول مربوط به حمله هکری صرافی Mt. Gox پس از سال‌ها فعال شد

خانهاخباریک کیف پول...

آنچه می‌خوانید...

یک کیف پول بیت کوین نسبت داده شده به صرافی BtC-e روز گذشته بعد از مدت‌ها فعال شد. این کیف پول که به حمله هکری Mt. Gox در سال 2014 ارتباط دارد، روز 23 نوامبر بزرگ‌ترین تراکنش خود از ماه اوت 2017 تاکنون را انجام داد. به نقل از بین‌کریپتو، روز گذشته حدود 10 هزار بیت کوین به ارزش 167 میلیون دلار به دو گیرنده ناشناس ارسال شد. این تراکنش‌ها تقسیم شدند و 3500 کوین به چندین کیف پول ارسال شد. 6500 بیت کوین دیگر نیز به یک آدرس ارسال شد.

توییت کی یونگ جو

انتقال بیت کوین‌های قدیمی

کی یونگ جو، بنیانگذار پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت در این باره اشاره داشت که این کیف پول 65 بیت کوین را به HitBTC ارسال کرده در نتیجه این اتفاق یک مزایده دولتی یا چیزی مشابه آن نیست. در ادامه وی توصیه کرد که صرافی حساب مربوطه را به دلیل فعالیت‌های مشکوک مسدود کند.

- Advertisement -

وی اشاره داشت که انتقال این کوین‌های قدیمی نشانه‌ای نزولی است چرا که آنها در در دوره‌ای بدون قانون مینت شده‌اند. علاوه بر آن، هولدرها نمی‌توانند از احراز هویت استفاده کنند و همه چیز در طی چندین تراکنش قاطی شده است. زمانی که از یونگ جو سوال شد چرا مجرمان وقی قیمت بیت کوین بالاتر بود، دارایی‌های خود را به فروش نرساندند، پاسخ داد:

«آنها بیت کوین‌های خود را زمانی دریافت کردند که قیمت 297 دلار بوده و اکنون ارزش هر کوین 16600 دلار است. در نتیجه سود آنها حدود 5600% بوده است.»

صرافی Mt. Gox اولین پلتفرم معاملاتی بیت کوین بود که در سال 2011 راه اندازی شد. در فوریه 2014 این پلتفرم مورد حمله هکرها قرار گرفت و 740 هزار بیت کوین آن به سرقت رفت. در پی این اتفاق صرافی سقوط کرد. پلتفرم کریستال بلاک چین کیف پول BTC-e را شناسایی کرد و سرگئی مندلیف، کارآفرین روسی در حوزه رمزارزها نیز متوجه این انتقال شد.

مطلب مفید: پروتکل لیدودائو (LidoDao) و ارز دیجیتال لیدو (LDO) چیست؟

اخیرا ترس و نگرانی زیادی درباره بیت کوین‌های قدیمی و حتی ذخیره ناکاموتو که در بازار به فروش رسیده به وجود آمده است. با این حال باید اشاره داشت که این اتفاقات در هر بازار نزولی ایجاد می‌شود و موضوع جدیدی نیست.

مقایسه Mt. Gox و FTX

روز گذشته، پلتفرم چینالسیس مقایسه‌ای را بین دو صرافی شکست خورده Mt. Gox و FTX انجام داد و اشاره داشت که صرافی قدیمی سهم بازاری بسیار بزرگ‌تری داشته و به همین دلیل تاثیر فروپاشی آن بر بازار نیز بیشتر بوده است. تفاوت آنجاست که فروپاشی FTX باعث از بین رفتن اعتماد به نفس فعالان بازار شده اما در نهایت این صنعت از جان سالم به در خواهد برد.

این پلتفرم تحلیلی همچنین افزود که هیچ دلیلی وجود ندارد که بازار کریپتو نتواند قدرتمندتر از همیشه بازگردد، چرا که این بازار از اتفاقات سهمگین‌تری نیز نجات پیدا کرده است. گفتنی است که از زمان رسیدن به کف قیمتی در روزهای ابتدایی هفته، بازار با رشد 6.3 درصدی همراه بوده اما همچنان نمی‌توان با اطمینان گفت که از روند نزولی خارج شده‌ایم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان