چینالسیس: قیمت اتریوم می‌تواند پس از مرج راه خود را از دیگر ارزهای دیجیتال جدا کند

خانهاخبارچینالسیس: قیمت اتریوم...

آنچه می‌خوانید...

شرکت تحلیلی چینالسیس در حوزه ارزهای دیجیتال به تازگی و در گزارشی مدعی شده است که قیمت اتریوم می‌تواند پس از به روزرسانی مرج خود را از دیگر دارایی های رمز ارزی جدا کند. یکی از مهم ترین دلایلی که چینالسیس معتقد است چنین اتفاقی ممکن است، سود احتمالی و حاصل از استیکینگ است که می‌تواند پذیرش سازمانی زیادی را برای اتریوم ایجاد کند.

روز گذشته و در گزارش خود، چینالسسیس توضیح داد که به روزرسانی مرج می‌تواند سرمایه گذاران سازمانی را به سود گرفتن از استیکینگ همانند ابزار مشخص سرمایه گذاری مانند کامودیتی ها و اوراق قرضه تشویق کند. علاوه بر آن، استیکینگ در اتریوم می‌تواند تا حد زیادی دوستدار محیط زیست نیز باشد و تمامی این موارد بر افزایش قیمت اتریوم در آینده تاثیر گذار خواهند بود.

- Advertisement -

در این گزارش آمده است که استیکینگ اتریوم احتمالا سود سالانه 10 تا 15 درصدی را به کاربران عرضه خواهد کرد، در نتیجه سرمایه گذاری در آن جایگزین مناسبی نسبت به اوراق قرضه برای سرمایه گذاران سازمانی خواهد بود چرا که اوراق خزانه داری نرخ سود بسیار پایین تری دارند. چینالسیس در گزارش خود می‌گوید:

«قیمت اتریوم می‌تواند پس از موفقیت مرج خود را از دیگر ارزهای دیجیتال جدا کند، چرا که قابلیت استیکینگ آن موقعیتی مناسب مانند سرمایه گذاری در اوراق خزانه داری و کامودیتی ها برای شبکه ایجاد خواهد کرد.»

بر اساس داده های این شرکت، تعداد استیک کنندگان سازمانی اتریوم، آن دسته از شرکت ها و افراد با بیش از 1 میلیون دلار اتریوم استیک شده، هر روزه در حال افزایش هستند و از عدد 200 در ژانویه 2022 به 1100 در ماه اوت رسیده‌اند. چینالسیس معتقد است که با نزدیک شدن به مرج اتریوم، اگر تعداد این سرمایه گذاران سازمانی بیشتر شود، به معنای آن است که آنها استیک اتریوم را به عنوان یک استراتژی موفق و سود ده می‌پندارند.

چینالسیس معتقد است که علاوه بر سرمایه گذاران سازمانی، به روزرسانی مرج باعث جذب سرمایه گذاران خرد بیشتری نیز خواهد شد و دلیل آن اتفاق را نیز استیکینگ اتریوم می‌داند که تبدیل به ابزار سرمایه گذاری بسیار خوبی خواهد شد. در حال حاضر، اتریوم های استیک شده در شبکه غیرقابل برداشت هستند و تا زمان به روزرسانی شانگهای در 6 تا 12 ماه آینده شرایط به همین گونه باقی خواهد ماند.

در نتیجه بازار استیک اتریوم فعلا در شرایط غیرنقدی به سر می‌برد و در نتیجه برخی از پلتفرم ها سرویس های استیکینگ مختلفی را با دارایی های مشابه و ارزش یکسان نسبت به اتریوم استیک شده ارائه می‌دهند. با این حال مشکل چنین سرویس هایی آن است که ارزش دارایی های آنها همیشه ثبات خود نسبت به قیمت اتریوم استیک شده را حفظ نمی‌کنند.

مطلب مفید: نقش بلاک چین در هویت دیجیتال (Digital Identity) چیست ؟

به روزرسانی شانگهای در شبکه اتریوم به کاربران اجازه خواهد داد تا توکن های استیک شده را برداشت کنند و نقدینگی بیشتر و مورد نیاز استیک کننده ها را تامین کرده و این قابلیت را بیش از پیش برای سرمایه گذاران جذاب کنند. یکی دیگر از نکاتی که گزارش چینالسیس به آن اشاره داشت نیز مصرف انرژی اتریوم پس از انتقال به اثبات سهام است. بنابر داده ها مصرف انرژی در این شبکه به میزان 99% کاهش خواهد یافت. بنیاد اتریوم در این باره می‌گوید:

«انتقال به اثبات سهام، اتریوم را یک شبکه دوستدار محیط زیست می‌کند و بدین ترتیب سرمایه گذاران با تعهد نسبت به پایداری محیطی احساس راحتی بیشتری با شبکه و دارایی های خود خواهند داشت.»

گفتنی است که علاوه بر چینالسیس، ConsenSys، شرکت توسعه دهنده کیف پول متامسک نیز به تازگی گزارشی منتشر کرده و در آن به تاثیرات مرج روی سرمایه گذارانی پرداخته است. در این گزارش نیز همانند گزارش چینالسیس به موارد مشابهی در رابطه با تاثیر استیکینگ اتریوم اشاره شده است. با این حال در قسمتی از این گزارش به اهمیت ایجاد امنیت بیشتر برای سرمایه گذاران سازمانی در زنجیره اثبات سهام اتریوم و همچنین ضد تورمی شدن این دارایی اشاره شده است:

«کاهش صدور اتریوم و افزایش توکن سوزی آن به صورت سیستمی باعث کاهش موجودی اتریوم خواهد شد و یک فشار ضد تورمی در این توکن ایجاد خواهد کرد. نتیجه آن از بین رفتن نگرانی سرمایه گذاران سازمانی درباره صفر شدن ارزش دارایی و همچنین افزایش قیمت اتریوم در طول زمان خواهد شد.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان