مشکل احتمالی و جدید شبکه لایتنینگ؛ حمله پارازیت در کانال چه تاثیری بر شبکه دارد؟

خانهاخبارمشکل احتمالی و...

آنچه می‌خوانید...

شبکه لایتنینگ بیت کوین ممکن است با مشکل جدیدی به نام حمله پارازیت در کانال (channel jamming) مواجه شده باشد. به صورت خلاصه باید گفت که حمله پارازیت در کانال یک نوع حمله DoS محسوب می‌شود که به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد تا مانع از ارسال نودهای مسیریابی در داخل یک کانال و به منظور پیشبرد پرداخت ها شوند.

پارازیت در کانال ها
پارازیت در کانال ها

بدین ترتیب و با استفاده از حمله پارازیت در کانال، هکرها می‌توانند تعداد پرداخت های شکست خورده و همچنین اعتبار شبکه لایتنینگ را خدشه دار کنند. گفتنی است که این اتفاق حرکتی ایده آل نیست اما در حال حاضر کاملا ممکن است. چنین اخباری احساسات خوب را از بین می‌برند اما باید پذیرفت که در حال حاضر دنیا اینگونه است.

- Advertisement -

در حالی که بسیاری به آینده شبکه لایتنینگ و وعده های آن امیدوار هستند، باید با دقت نواقص این شبکه مانند احتمالات حمله های مختلف را نیز مورد بررسی قرار داد تا بتوان در آینده این مشکلات را رفع کرد و شبکه ای کاملا ایمن ایجاد کرد. اعضای جامعه باید دقت داشته باشند که تظاهر به وجود نداشتن مشکلاتی مانند حمله پارازیت در کانال در بلند مدت به زیان شبکه و اعضای آن جامعه خواهد بود.

به همین دلیل است که بسیار خوش شانس هستیم که افراد باهوشی مانند آنتونی ریارد و گلب ناومنکو و بسیاری دیگر در حال انجام تحقیقات و بررسی هایی هستند تا تمامی این مشکلات را پیدا و حل کنند. گفتنی است که ریارد و ناومنکو، دو محققی هستند که در وبسایت خود به بررسی مشکلات شبکه لایتنینگ پرداخته و سعی در رفع آنها دارند. همچنین به نظر می‌رسد این دو فرد در ابتدا مشکل پارازیت در کانال شبکه را پیدا کرده‌اند.

مطلب مفید: آموزش صرافی BING X؛ ثبت نام، واریز و برداشت وجه

در وبسایت آنها، کاربران قادر هستند برخی از راه حل های ارائه شده برای مشکل پارازیت در کانال شبکه لایتنینگ را مشاهده و مطالعه کنند. از راه حل های اشاره شده در این وبسایت می‌توان به تغییر دادن زیرساخت کانال با درخت تعهدات، دفاع فعال از یک کانال مورد حمله قرار گرفته با باز کردن دیگر کانال ها و همچنین مفهوم جمع کردن اسلات های مختلف با اندازه های کوچک و بزرگ به منظور جداسازی کانال هایی با اندازه خاص اشاره کرد.

به نظر می‌رسد که هیچ گونه اجماعی وجود ندارد که آیا این راه حل ها ایده آل و یا عملی هستند یا خیر. با این وجود وبسایت اشاره شده مکانی عالی است تا کاربران بتوانند نظریه های توسعه دهندگان درباره این مشکلات را بخوانند و آگاهی بیشتری نسبت به آنها پیدا کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان