شوخی که بد تمام شد؛ فروش یک نام دامنه خنده دار به ارزش 100 اتریوم

خانهاخبارشوخی که بد...

آنچه می‌خوانید...

نام های مربوط به سرویس نام اتریوم (ENS) در حقیقت نام های دامنه در حوزه کریپتو هستند که شاهد رشد ارزش خود در چند وقت اخیر بوده‌اند. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا نام دامنه دلخواه خود را از طریق معاملات NFT ها بدست آورند. اتفاق جالب در این حوزه اما روز گذشته رخ داد و یک نهنگ حوزه NFT ها پس از ثبت درخواستی برای یک نام دامنه بامزه در ENS، شاهد پذیرش، فروش آن و سپس از دست رفتن 150 هزار دلار بود. اما چگونه؟

فرانکلین، نهنگ حوزه NFT ها است که دارای 57 توکن NFT بورد ایپ است، وی روز گذشته از طریق کیف پول اتریوم خود نام دامنه ای را تحت عنوان stop-doing-fake-bids-its-honestly-lame-my-guy.eth در سرویس نام اتریوم ثبت کرد و برای آن درخواست 100 رپد اتریوم نیز قرار داد که ارزشی معادل 151 هزار دلار دارد. هدف وی از این اقدام تنها شوخی کردن بود و وی در توییتر نیز به این موضوع پرداخته بود. با این حال صبح امروز وی در یک پست توییتری خبر از فروش این دامنه به ارزش 1.9 اتریوم داد.

- Advertisement -
توییت فرانکلین

در حالی که این اتفاق بسیار هم عجیب نیست اما موضوع اصلی آن بود که فرانکلین فراموش کرده بود درخواست 100 اتریومی خود را بردارد و صاحب این نام دامنه چند دقیقه پس از خرید خود، این دامنه را به خود فرانکلین فروخت و در ازای آن نیز 100 اتریوم دریافت کرد. فرانکلین نام دامنه شوخی خود را پس گرفت اما در این میان 100 اتریوم از دست داد. وی در پستی توییتری گفت:

«وای نه! 100 اتریوم از دست دادم. من در حال جشن گرفتن فروش نامه دامنه بودم که فراموش کردم درخواست خود را برای بازخرید بردارم. من لایق تمام انتقادها و تسمخرهای احتمالی از سمت جامعه هستم.»

مطلب مفید: پردرآمدترین بازیهای کریپتویی سال (۲۰۲۲)

در پاسخ به این موضوع که شاید کار یک ربات یا برنامه خودکار بوده است، فرانکلین گفت که از دست دادن این 100 اتریوم کاملا اشتباه وی بوده است و موضوع دیگری در آن دخیل نیست. وی در این باره گفت که ربطی به ربات ها ندارد و او زمان کافی برای برداشتن پیشنهاد خود داشته اما در عوض تصمیم گرفته است که به توییتر بیاید. فرانکلین همچنین گفت که 1.9 اتریوم دریافتی را به فرد خریدارا بازگردانده است.

وی در پیامی توییتری به دیکریپت گفت که حواسش به درخواست بسیار سنگینش نبوده چرا که فکر نمی‌کرده است هیچگاه انتقال سرمایه به خاطر چنین نام دامنه ای انجام شود. اما زمانی که علامت دلار را در صفحه می‌بیند، تصمیم به عمل کردن و فروش می‌گیرد.

توییت های فرانکلین به سرعت وایرال شد و باعث واکنش های زیادی از سمت اعضای جامعه نیز شد. یکی از کاربران و هولدرهای NFT ها در این باره گفت که باید به بلاک چین به عنوان یک لایه معتبر احترام گذاشت و نباید در آن به شوخی کردن و پیشنهاد دادن 100 اتریوم از کیف پول خود برای یک شوخی و مسخره بازی پرداخت. هر بار که چنین تصمیم گرفتید، عواقب آن را نیز بپذیرید. وی در ادامه نیز گفت که برای فرانکلین حس بدی دارد اما این درسی است که دیگر کاربران باید از ماجرا بگیرند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

2 نظرات

    • این آقای فرانکلین رفته بوده روی یک دامنه اتریوم که اسم خنده داری داشته یدونه پیشنهاد خرید داده بوده به مبلغ ۱۰۰ عدد رپداتریوم و بعدش هم اومده بوده و این شیرین کاریش رو توییت زده بوده.. خب؟
      اما دیگه به کل فراموش می‌کنه که برگرده و این پیشنهادش رو کنسل کنه!!
      زمان مزایده همه تمام میشه و فروشنده هم ۱۰۰ تا رپداتریوم میگیره و دامنه رو میده به آقای فرانکلین!!

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان