پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی منتشر شد

خانهاخبارپیش‌نویس سند ریال...

آنچه می‌خوانید...

نسخه غیررسمی پیش‌نویس سند ریال دیجیتال بانک مرکزی منتشر شد.

خبرگزاری بازار، ظهر امروز سندی را منتشر و ادعا کرد این سند، پیش‌نویس سند ریال دیجیتال ارائه شده توسط بانک مرکزی است.

- Advertisement -

در این سند 9 صفحه‌ای، مواردی چون انواع معماری‌های کلان پول دیجیتال بانک‌های مرکزی با اقتباس از بانک تسویه بین‌المللی، مولفه‌های بانک مرکزی برای طراحی کلان معماری، زیست‌بوم ریال دیجیتال بانک مرکزی و ساختار دولایه توزیع آن و همچنین نظام پرداخت خرد مبتنی بر ریال دیجیتال در قالب طرح و نمودار و نه به صورت متن دیده می‌شود.

پیش از این علی صالح‌آبادی، رییس کل بانک مرکزی ایران در ابتدای سال جاری اعلام کرده بود که امسال ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران با نام «رمز ریال» منتشر خواهد شد و افراد می‌توانند اسکناس‌های خود را تحویل بانک مرکزی داده و و معادل آن را به صورت دیجیتال تحویل بگیرند.

گفتنی است CBDC یا ارز دیجیتال بانک مرکزی (Central Bank Digital Currency)، نوعی پول فیات دیجیتال است که توسط بانک مرکزی یک کشور صادر می‌شود و بنابراین ارزش پول قانونی آن کشور را دارد. CBDC ها به دنبال دادن چهره‌ای جدید به پول فیات هستند.

همچنین علی صالح‌آبادی در اظهار نظری جدیدتر، در خردادماه امسال در همایش سیاست‌های پولی و ارزی، از عرضه رمزریال، رمز ارز ملی بانک مرکزی ایران در شهریور ماه خبر داده بود.

حالا به نظر می‌رسد در آستانه رسیدن به این تاریخ، سند فوق در همان راستا منتشر شده است. با این حال مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تا این لحظه نسبت به انتشار این سند واکنش نشان نداده و محتوای آن را به صورت رسمی تایید نکرده‌اند.

پیش‌نویس 9 صفحه‌ای سند ریال دیجیتال بانک مرکزی را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان