مارک کوبان: به روزرسانی مرج اتریوم یک شمشیر دو لبه است

خانهاخبارمارک کوبان: به...

آنچه می‌خوانید...

مارک کوبان، میلیاردر و مالک باشگاه دالاس ماوریک معتقد است که انتقال شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام می‌تواند یک شمشیر دو لبه باشد. از نظر وی هیجانات ایجاد شده پیرامون این به روزرسانی می‌تواند بیش از حد و فراتر از ارزش واقعی موارد کاربردی مرج باشد و در پی آن، پس از راه اندازی مرج شاهد فروش از سمت سرمایه گذاران باشیم.

کوبان علاوه بر اتریوم درباره قانون گذاری های حوزه کریپتو نیز صحبت کرد و گفت که قانون گذاری این فضا یک گام حیاتی در سطح جهان است و مقامات باید سریعا اقدام کنند. از نظر وی سرمایه گذاران به دنبال بیشترین حد امنیت و حفاظت هستند و در صورت وجود چنین چیزی شاهد حضور گسترده آنها در اکوسیستم دارایی های دیجیتال و پیشرفت این صنعت خواهیم بود.

- Advertisement -

نظر کوبان درباره مرج اتریوم

قرار است که شبکه اتریوم در ماه سپتامبر امسال از مکانیسم اثبات کار به اثبات سهام انتقال یابد. این حرکت مورد انتظار اکنون به یکی از پربحث ترین موضوعات در حوزه کریپتو تبدیل شده است. این به روزرسانی که با نام مرج نیز شناخته می‌شود، امنیت و سرعت تراکنش های شبکه اتریوم را افزایش خواهد داد و شبکه ای با مصرف انرژی کمتر و همچنین دوستدار محیط زیست ایجاد می‌کند.

بدین ترتیب، سرمایه گذاران امیدوار شدند که چنین اتفاقاتی باعث افزایش قیمت اتریوم خواهد شد و قبل از راه اندازی این به روزرسانی بسیاری اقدام به سرمایه گذاری در آن گرفتند. مارک کوبان نیز درباره این به روزرسانی دیدگاهی صعودی دارد و اوایل امسال گفته بود که چنین تغییری مصرف انرژی شبکه را کاهش می‌دهد و حتی اتریوم را به یک دارایی ضد تورمی تبدیل می‌کند.

با این وجود در مصاحبه اخیر خود، کوبان هشدار داد که این فرایند باعث ایجاد رویداد خرید با شایعات و فروش با اخبار شده است. در چنین مواردی قیمت یک دارایی قبل از یک اتفاق مورد انتظار با رشد زیادی همراه می‌شود اما پس از تکمیل آن اتفاق نمی‌تواند روند صعودی خود را حفظ کند و با ریزش همراه می‌شود.

برای مثال می‌توان حرکت قیمتی دوج کوین در سال گذشته را در نظر گرفت. زمانی که دوج در ماه مه سال گذشته به 0.7 دلار رسید بسیاری انتظار داشتند که قیمت این میم کوین به 1 دلار نیز برسد. اتفاقاتی که حتی باعث دعوت شدن ایلان ماسک، بزرگ ترین حامی این ارز دیجیتال به یک برنامه تلویزیونی با هدف معرفی این توکن به افراد بیشتری در جامعه شد.

مطلب مفید: بررسی انواع تحلیل در بازار ارز دیجیتال

با این حال، ماسک مطابق انتظار جامعه دوج عمل نکرد و تنها درباره این کوین به شوخی با میزبان برنامه پرداخت. چند ساعت پس از این برنامه، قیمت دوج کوین سقوط قابل توجهی را تجربه کرد و از آن روز تاکنون موفق به بازگشت نشده است. گفتنی است که این میم کوین اکنون در محدوده 0.07 دلاری قرار دارد و با اوج خود فاصله ای 90 درصدی دارد.

قانون گذاری ها، کمیسیون بورس و متاورس

در رابطه با موضوعات دیگر مانند قانون گذاری صنعت کریپتو، مارک کوبان گفت که موافق چنین موضوعی است. وی معتقد است که مانند بسیاری از نوآوری های فناوری، این حوزه نیز باید به سرمایه گذاران و فعالان خود بیشترین میزان امنیت را ارائه دهد. کوبان همچنین گفت که شباهت های زیادی میان وضعیت کنونی حوزه کریپتو و روزهای ابتدایی اینترنت وجود دارد. وی افزود:

«در رابطه با جنبه امنیتی آن و اتفاقاتی که هر روزه مانند هک شدن یک پروژه رخ می‌دهد، صحبت می‌کنم. هیچ تفاوتی میان آن و روزهای ابتدایی اینترنت وجود ندارد. در آن زمان نیز مردم می‌گفتند از آمازون استفاده نکنید چرا که کارت اعتباری شما مورد حمله قرار خواهد گرفت.»

با این حال مارک کوبان شک دارد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بتواند قانون گذاری های لازم را انجام دهد. از نظر وی این نها به شدت ریاکار است و به دنبال متوقف کردن توسعه مندی بازار کریپتو است، اما در همین زمان چشم خود را روی محصولات مالی مشکوکی مانند سهام معاملاتی OTC بسته است.

کوبان در ادامه راجع به متاورس و محبوبیت روز افزون این حوزه نیز صحبت کرد. از نظر وی خری یک زمین یا ملک به صورت واقعیت مجازی احمقانه ترین کاری است که یک انسان می‌تواند انجام دهد چرا که حجم نامحدودی وجود دارد که مردم می‌توانند در آن زمینی ساخته و سپس به سرمایه گذاران بی تجربه تر بفروشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان