جنت یلن: باید چارچوب قانونی قدرتمندی برای ارزهای دیجیتال ایجاد شود

خانهاخبارجنت یلن: باید...

آنچه می‌خوانید...

جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته و در جریان نشست G20 بر اهمیت ایجاد یک چارچوب قانونی قدرتمند برای ارزهای دیجیتال اشاره کرد. وی در مصاحبه‌ای با رویترز توضیح داد که چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال یک امر حیاتی و مهم است. یلن همچنین اشاره داشت که کشور آمریکا به دنبال ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال نیست.

اهمیت چارچوب قانونی قدرتمند در حوزه کریپتو

به نقل از کوین تلگراف، اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا در حالی منتشر شده است که کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva) مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول کمی پیش گفته بود ممنوعیت کامل حوزه کریپتو باید از گزینه‌های روی میز برای مواجهه با ارزهای دیجیتال به شمار رود.

- Advertisement -

وی در این باره توضیح داد که باید فشار زیادی برای قانون‌گذاری ایجاد شود. اگر قانون‌گذاری و ایجاد چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال شکست بخورد یا فرایند آن آهسته طی شود، باید گزینه ممنوعیت این دارایی‌ها را نیز در نظر گرفت چرا که ارزهای دیجیتال می‌توانند بی‌ثباتی مالی ایجاد کنند.

جورجیوا در ادامه نیز به گزارشگران گفت که باید بین ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و استیبل کوین‌ها و ارزهایی که توسط شرکت‌های خصوصی ساخته می‌شوند، تفاوت قائل شد. گفتنی است که در اجلاس دیگر و پیش از نشست روز گذشته، وزرای اقتصاد و مقامات بانک‌های مرکزی کشورهای G20 تحت نظر رئیس‌جمهوری هند به ثبات مالی کلیدی و اولویت‌های نظارتی این حوزه پرداختند.

مطلب مفید: پالس چین (Pulsechain) چیست؟ آشنایی با توکن PLS و PulseX

وزیر اقتصاد هند در این جلسه خواستار سیاستی جهانی و هماهنگ از سمت کشورها برای رسیدگی به پیامدهای مالی کلان ارزهای دیجیتال شد. گفتنی است که وی در گذشته نیز خواستار همکاری بین‌المللی برای توسعه چارچوب قانونی ارزهای دیجیتال شده بود.

روز 23 فوریه، صندوق بین‌المللی پول برنامه عملیاتی را برای ارزهای دیجیتال منتشر کرد و از کشورها خواست تا به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال به‌عنوان ارز قانونی را لغو و متوقف کنند. این مقاله با عنوان عناصر سیاست‌های مؤثر برای دارایی‌های دیجیتال، چارچوبی از 9 اصل که به مسائل مالی کلان، قانونی و نظارتی و هماهنگی بین‌المللی در این حوزه می‌پردازد.

پس از بازدید از السالوادور در اوایل ماه جاری، صندوق بین‌المللی پول به این کشور پیشنهاد کرد در برنامه‌های خود برای افزایش استفاده از بیت کوین تجدیدنظر کند و اشاره داشت که ارزهای دیجیتال برای پایداری مالی و حمایت از مصرف‌کننده و همچنین یکپارچگی و ثبات مالی کشور ریسک دارند چرا که هنوز چارچوب قانونی نیز برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان