50 درصد از بیت کوین های هولد شده در سود تحقق نیافته به سر می‌برند

خانهاخبار50 درصد از...

آنچه می‌خوانید...

در دید 6 ماهه و یکساله، نمودار قیمت بیت کوین در وضعیت بد و زمستان ارزهای دیجیتال به سر می‌برد. نوامبر سال گذشته این ارز به اوج تاریخی 68 هزار دلاری رسید اما پس از آن با ریزش سنگینی همراه شد و از اواسط ماه ژوئن تا کنون در محدوده 20 هزار دلاری معامله می‌شود. با این حال و علیرغم ریزش بازار، داده های شاخص NUPL نشان می‌دهد که نیمی از بیت کوین های هولد شده در سود تحقق نیافته هستند.

قیمت بیت کوین هفته گذشته با رشد خوبی همراه شد که سر آغاز آن روز چهار شنبه بود. در ادامه مسیر خود و روز جمعه بیت کوین موفق شد با جهش 10 درصدی همراه شود و از آن زمان تاکنون در یک مسیر صعودی قرار گرفته است. گفتنی است که حرکت صعودی اخیر بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار منجر به لیکوئید شدن 160 میلیون دلار معاملات فروش شد. اما نکته جالب آنجاست که حتی قبل از این رالی نیز تقریبا نیمی از بیت کوین های هولد شده در وضعیت مثبت یا سود تحقق نیافته قرار داشتند.

- Advertisement -

بیت کوین در سود و زیان تحقق نیافته

تحقق نیافته به معنای آن است که این شاخص افرادی را مورد بررسی قرار می‌دهد که هنوز دارایی های خود را به فروش نرسانده‌اند. در واقع این شاخص محاسبه می‌کند که آیا هولدرها با فروش دارایی های خود در قیمت میانگین فعلی بازار سود خواهند کرد یا زیان. تا چهارشنبه هفته گذشته و قبل از جهش ناگهانی قیمت، حدود 47% از بیت کوین های نزد هولدرها در سود قرار داشتند. اکنون و با رشد اخیر این تعداد قطعا بالاتر خواهد بود.

یک تخمین دیگر از روزهای ابتدایی این هفته و بنابر داده های پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت نشان می‌دهد که با نرخ 0.07- شاخص NUPL، درصد گفته شده برای این تعداد، اکنون باید بسیار قابل توجه تر و بالاتر باشد. این شاخص تعیین می‌کند که هولدرها در سود یا زیان تحقق نیافته به سر می‌برند.

مطلب مفید: آموزش جامع استیک در بایننس (staking) برای مبتدیان

زمانی که عدد آن مثبت باشد، اکثر سرمایه گذاران در سود تحقق نیافته و هنگامی که منفی باشد اکثرا در زیان تحقق نیافته خواهند بود. بر اساس این شاخص و تحلیل کریپتوکوانت، در روز بررسی NUPL، تعداد بیت کوین های در سود و زیان تقریبا با یکدیگر برابر بوده است.

آدرس های هفتگی در زیان در حال کاهش هستند

داده های پلتفرم تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد که آدرس های هفتگی بیت کوین که در زیان به سر می‌بردند به سرعت در حال کاهش هستند. این اتفاق از اواخر ماه اوت آغاز و تا این ماه ادامه داشته است. در همین حین، هولدرهای بلند مدت نیز سخت دارایی های خود را نگه داشته و در حال خارج کردن آنها از صرافی ها هستند. گزارشی از بازارهای SAXSO در این باره می‌گوید:

«در ماه اوت، بیت کوین های ورودی به صرافی ها با رشد همراه شد. اکنون اما حدود 9% از موجودی کل این ارز در صرافی ها قرار دارد و این در حالی است که رقم ان برای ابتدای سال 12% بود. کاهش موجودی صرافی ها معمولا به معنای آن است که فشار فروش در بازار کاهش یافته یا در حال کاهش است.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان