هکر پلتفرم مانگو مارکت هویت خود را فاش کرد

خانهاخبارهکر پلتفرم مانگو...

آنچه می‌خوانید...

هکر پلتفرم وام دهی مانگو مارکت بر بستر سولانا به تازگی هویت خود را فاش کرده و گفته است که اقدامات صورت گرفته از طرف وی یک استراتژی معاملاتی بسیار سودآور است. به نقل از کریپتونیوز، آوراهام آیزنبرگ (Avraham Eisenberg)، که به خود نام دلال آثار هنری دیجیتالی را نیز داده است به تازگی گفته که مسئول حمله هکری 100 میلیون دلاری هفته گذشته به این پلتفرم وام دهی است.

وی در این باره در پستی توییتری اشاره داشت که عضوی از یک تیم بوده که هفته گذشته یک استراتژی معاملاتی بسیار سودآور را عملیاتی کرده‌اند. وی در رابطه با اقدامات خود گفت:

«تمامی این اقدامات قانونی و بر اساس بازار آزاد بوده است. من از پروتکل به همان نحوی که طراحی شده استفاده کردم. حتی اگر تیم توسعه پلتفرم با تنظیم پارامترهای خود انتظار چنین عواقبی را نداشته باشد، باعث غیرقانونی شدن اقدامات من نمی‌شود.»

- Advertisement -
توییت آیزنبرگ

باید توجه داشت که پس از حمله هکری و خروج 100 میلیون دلار، مانگو مارکت با ورشکستگی رو به رو شد و آینزبرگ در صحبت های خود گفت که مبلغ بیمه نیز برای پوشش تمام نقدینگی پلتفرم کافی نبود. چنین اتفاقی منجر به زیان 100 میلیون دلاری کاربران شد. وی در این باره افزود:

«برای کمک به این وضعیت، من سعی کردم با مذاکره به توافقی با بیمه و پلتفرم برسم تا بتوانیم هرچه سریع تر دوباره سرمایه از دست رفته کاربران را جبران و مانگو مارکت را به حالت قبل بازگردانیم.»

آینزبرگ فرایند انجام اقدامات حود را با اهرم زدایی خودکار در صرافی ها مقایسه کرد. این ویژگی در حقیقت یک مکانیسم مدیریت ریسک است که در آن موقعیت معاملاتی با زیان بسته شده و مقداری از سود تریدرهای سودآور نیز گرفته می‌شود تا از سرمایه تمامی کاربران محافظت شود.

مطلب مفید: مانگو مارکت در تلاش برای توافق با هکر پروتکل؛ هکر 47 میلیون دلار پاداش دریافت می‌کند

چگونه آیزنبرگ 100 میلیون دلار سرمایه را از مانگو مارکت به سرقت برد

بر اساس گزارش ها، آیزنبرگ یک حساب با USDC در پلتفرم ایجاد کرده و د ادامه یک موقعیت معاملاتی بسیار بزرگ را در بازار قراردادهای پرپچوال توکن مانگو باز کرده است. در طی تنها چند دقیقه، قیمت این توکن رشد 5 تا 10 برابری را در برخی از صرافی های خارجی تجربه کرده است. سود تحقق نیافته و حاصل از این رشد قیمت باعث شده تا حساب کاربری وی قادر به گرفتن وامی به ارزش 100 میلیون دلار باشد.

در زمان رخ دادن این حادثه، تیم مانگو مارکت گفت که به دنبال راه حلی برای این موضوع و ارتباط مستقیم با تیم هکری است. از نظر آنها بهترین راه برای حل موضوع ارتباط داشتن با تیمی است که مسئول حمله بوده است. گفتنی است که آیزنبرگ در گذشته نیز متهم به سرقت سرمایه از خزانه فورترس دائو شده بود. این دائو یک فورک از دادو المپیوس است که بر بستر شبکه آوالانچ قرار دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان