هکر صرافی FTX دارایی‌ها را بین 12 کیف پول مختلف توزیع کرد

خانهاخبارهکر صرافی FTX...

آنچه می‌خوانید...

ساعاتی پس از اعلام ورشکستگی FTX، این صرافی با حمله هکری مواجه شد و بیش از 447 میلیون دلار از دارایی‌های آن به سرقت رفت. در این مدت، هکر، بارها این وجوه را منتقل کرده و حتی بخشی از آن را به فروش رسانده است. آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد هکر صرافی FTX دارایی‌های مسروقه را بین چند کیف پول تقسیم کرده است.

به گزارش کوین تلگراف و بر اساس داده‌های اتراسکن، هکر صرافی FTX بین ساعت 4:11 تا 4:17 به وقت UTC روز گذشته، در مجموع 180000 واحد اتریوم را منتقل و آنها را به طور مساوی میان 12 کیف پول جدید تقسیم کرده است. بر اساس قیمت‌های کنونی، در مجموع این هکر روز گذشته 199.3 میلیون دلار جابجا کرده است. در زمان نگارش این خبر، اتریوم‌های منتقل‌شده به این کیف پول‌ها هنوز به جای دیگری منتقل نشده‌اند.

- Advertisement -

برخی از افراد فعال در حوزه رمزارزها معتقدند هکر قصد دارد تا دارایی‌های مسروقه را به مقادیر کوچک و کوچک‌تر تقسیم کند تا محققان امنیتی را سردرگم نماید. همچنین، این احتمال وجود دارد که هکر به دنبال انتقال این اتریوم‌ها به یک سرویس میکسر و فروش آنها باشد.

در همین حال، به نظر می‌رسد برخی از کاربران به دنبال جبران خسارت خود و کمک گرفتن از فرد مهاجم هستند. به عنوان مثال، یکی از کاربران دامنه اتریومی با نام «ftx-rekt200k-pls-help.eth» را ثبت کرده تا به این شکل،شاید بخشی از پولی که به دنبال ورشکستگی صرافی FTX را از دست داده را از هکر دریافت نماید. جالب است بدانید این کاربر 21 تراکنش هرکدام 0.000001 اتر را به آدرس هکر ارسال کرده‌ تا به نحوی توجه وی را جلب کند.

کاربر دیگری دامنه‌ای با نام «pleasecheckutf8data.eth» را به ثبت رسانده و 12 تراکنش حاوی 0.0001 اتر یا کمتر را به آدرس هکر ارسال کرده است. در هر تراکنش، پیامی با کد UTF8 نهفته شده که به شرح ذیل است:

لطفا 100 هزار دلار برای من ارسال کنید؛ من هزینه‌های پزشکی دارم که باید پرداخت کنم و به آمریکا سفر کنم. من نمی‌توانم درست راه بروم و مشکلات عضلانی دارم. لطفا کمکم کنید! من بیشتر پولم را در صرافی FTX از دست دادم.

این کاربر در پیام خود لینکی را ضمیمه کرده که مدعی است مدارک پزشکی وی هستند.

همانطور که پیش از این گزارش دادیم، حمله به صرافی FTX درست چند ساعت پس از اعلام ورشکستگی فصل 11 این صرافی رخ داد و طی آن رقم قابل توجهی به سرقت رفت.

دو روز پیش فرد مهاجم 50000 واحد از اترهای مسروقه را به کیف پول جداگانه‌ای منتقل کرد و سپس، آنها را از طریق دو پل (بریج) renBTC مختلف به بیت کوین تبدیل کرد.

جالب است بدانید در حال حاضر، این هکر، چهلمین هولدر بزرگ اتریوم محسوب می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان