پیتر شیف: مشکل تورم در سال 2023 بسیار بدتر خواهد شد

خانهاخبارپیتر شیف: مشکل...

آنچه می‌خوانید...

پیتر شیف، یکی از اقتصاددان‌ها و تحلیلگران مطرح بازارهای مالی است که همواره در چند سال اخیر به انتقاد از بیت کوین پرداخته و انتظار دارد که قیمت آن به صفر برسد. اکنون وی در آخرین پیش‌بینی خود هشدار داده است که مشکل تورم بسیار بدتر خواهد شد و دلار آمریکا سال دشواری را در پیش خواهد داشت.

پیش‌بینی پیتر شیف از سال 2023

به نقل از بیت کوین نیوز، پیتر شیف در مجموعه‌ای از پست‌های توییتری پیش‌بینی خود از تورم، اقتصاد آمریکا، دلار و بازار سهام را به اشتراک گذاشت. وی اشاره داشت که شاخص دلار آمریکا شاید سال قدرتمندی را سپری کرده باشد اما سال را در کف شش ماه خود و 10% پایین‌تر از اوج ماه نوامبر به پایان رساند.

- Advertisement -

شیف در ادامه افزود که ضعف شاخص دلار ممکن است در سال 2023 نیز ادامه داشته باشد و شاهد بدترین عملکرد آن در چند سال اخیر باشیم. ازنظر وی، اگر این سناریو رخ دهد، مشکل تورم نیز بسیار بدتر از پیش خواهد شد. وی درباره پیش‌بینی خود از اقتصاد آمریکا، با جرمی سیگل، پروفسور دانشگاه وارتون نیز مخالفت کرد:

«جرمی سیگل اشتباه می‌کند. وی فکر می‌کند که سقوط قیمت مسکن به معنای از بین رفتن تهدید تورم است. اما این کاهش قیمت دارایی است و هزینه مصرف‌کننده به افزایش خود ادامه می‌دهد که شامل هزینه‌های مربوط به مالکیت خانه مانند اجاره، وام مسکن، بیمه، مالیات، تعمیر و نگه‌داری می‌شود.»

مطلب مفید: استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست؟

پیتر شیف در رابطه با بازار سهام نیز پیش‌بینی کرد که بدترین بخش‌های این بازار در سال 2022، به روند فاجعه خود در سال 2023 نیز ادامه خواهند داد. باید اشاره داشت که این تحلیلگر به طور پیوسته درباره اقتصاد آمریکا و سقوط دلار هشدار داده است. در ماه اکتبر، وی درباره وام ملی در حال افزایش آمریکا هشدار داد و اشاره داشت که دولت قادر به بازپرداخت آن نیست.

شیف گفت که در این مورد با قصور در پرداخت وام مواجه خواهیم شد و افزود که میزان بدهی دولت از سال 2008 و بحران اقتصادی آن زمان نیز بیشتر است. درنتیجه بحران بسیار بزرگ‌تری را در پیش خواهیم داشت. علاوه بر آن، پیتر شیف معتقد است که اقدامات اخیر فدرال رزرو می‌تواند منجر به سقوط بازارهای مالی و بحران بزرگ مالی شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان