گروه هکری Anonymous قصد دارد اقدامات مجرمانه بنیان‌گذار ترا را افشا کند

خانهاخبارگروه هکری Anonymous...

آنچه می‌خوانید...

به نظر می‌رسد که مشکلات دو کوان، مدیرعامل شرکت ترا فرم لبز تمامی ندارد و اکنون گروه هکری (Anonymous) نیز به دنبال آن است تا اقدامات مجرمانه و نامشروع وی در حوزه کریپتو را افشا کند. این اتفاق در پی آن رخ داده است که به نظر وی در سقوط شبکه ترا و از بین رفتن 40 میلیارد دلار سرمایه این اکوسیستم نقش داشته است.

گروه هکری معروف Anonymous به تازگی وعده داد که دو کوان، هم‌بنیانگذار شبکه ترا در رابطه با سقوط لونا و استیبل کوین UST به زودی طعم عدالت را خواهد چشید. روز یکشنبه، این گروه هکری در یک پست ویدیویی به لیستی از اعمال مجرمانه وابسته به کوان اشاره کرد که از مهم ترین آنها می‌توان به خارج کردن ماهانه 80 میلیون دلار از لونا و UST و همچنین نقش وی در سقوط استیبل کوین Basis Cash اشاره کرد. در این ویدیو Anonymous می‌گوید:

«دو کوان، اگر این ویدیو را می‌بینی، متاسفانه کاری نیست که بتوان برای جبران خسازت هایی که زده ای انجام داد. در این مرحله تنها می‌توان تو را مسئول دانست و باید عدالت را در حق تو اجرا کرد.»

- Advertisement -

این گروه هکری گفت که فعالیت های کریپتویی دو کوان را از زمان حضورش در این فضا بررسی خواهد کرد تا تمام جرم های وابسته به وی را پیدا کنند. Anonymous معتقد است که اعمال مجرمانه بسیار بیشتری از سمت دو کوان در فضای کریپتو صورت گرفته است و بدین ترتیب خود را متعهد کرده تا تمامی آنها را پیدا کند.

گروه هکری همچنین به انتقاد از کوان پرداخت و وی را بابت تاکتیک مغرورانه اش در رابطه با مخالفان و رقابیش و این موضوع که به نظر وی هیچ گاه شکست نمی‌خورد، سرزنش کرد. گفتنی است که Anonymous در سال 2003 ایجاد شد. این گروه فعال هکری بین المللی تاکنون به موسسه های دولتی، آژآنس های مختلف و شرکت های خصوصی بسیاری حمله سایبری کرده است.

در ماه ژوئن 2021، این گروه در کانال یوتیوب خود ایلان ماسک را هدف قرار داد و وی را مسبب نابودی زندگی های زیادی از طریق نفوذ وی در توییتر و به بازی گرفتن بازار کریپتو دانست. این ویدیو تا به امروز 3.4 میلیون بازدید داشته است.

باید توجه داشت که کانال های زیادی در یوتیوب با نام این گروه وجود دارد که همگی ادعا دارند به Anonymous وابسته هستند. با این حال با توجه به ماهیت غیرمتمرکز و ناشناس بودنشان به نظر هیچ کانال رسمی برای آنها وجود نداشته باشد.

واکنش های متناقض اعضای جامعه به ویدیو Anonymous

کاربران و اعضای جامعه که ویدیو را مشاهده کردند به حمایت از Anonymous پرداختند و یکی از کاربران در توییتر این گروه را رابین هود زمانه معرفی کرد. با این حال تمامی اعضای جامعه نیز از این حرکت به وجد نیامدند و این ویدیو در میان کاربران ردیت باعث ایجاد شک و شبهه هایی نیز شد. یکی از کاربران در این باره از گروه هکری انتقاد کرد و گفت که آنها بدون هیچ مدرک و یا ارائه اطلاعاتی برای عموم اقدام به تهدید کردن کوان کردند و چنین چیزی ارزش زیادی ندارد.

مطلب مفید: بهترین منابع و داده ها برای تحلیل فاندامنتال

یکی دیگر از کاربران نیز گفت که انتظار داشته است Anonymous تاکنون پرده از برخی اقدامات مجرمانه کوان برداشته باشد اما به نظر آنها موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند. به نظر می‌رسد دو کوان در حال حاضر نگرانی و تهدیدات بسیار مهم تری نسبت به این گروه هکری داشته باشد. مقامات کشور کره جنوبی به شدت در حال بررسی شرکت ترا فرم لبز در رابطه با اختلاس بیت کوین از خزانه این شرکت هستند.

در ماه مه، گروه معروف مبارزه با جرم های مالی در کشور کره دوباره فعالیت خود را از سر گرفت تا به تحقیق درباره شرکت ترا بپردازد. این تیم از قانون گذاران مختلفی تشکیل شده است که تمرکزشان روی فعالیت های معاملاتی غیرقانونی و کلاهبرداری های این حوزه است.

در همان ماه مه، مقامات کره جنوبی، کارمندان شرکت ترا فرم لبز را به دادگاه احضار کردند تا دستکاری های احتمالی بازار توسط آنها را بررسی کنند. این شرکت همچنین به دلیل فرار مالیاتی باید 78 میلیون دلار به آژآنس ملی مالیاتی کشور کره جنوبی پرداخت کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان