گری گنسلر از برنامه های کمیسیون بورس آمریکا برای قانون گذاری پلتفرم های معاملاتی رمزارز خبر داد

خانهاخبارگری گنسلر از...

آنچه می‌خوانید...

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به تازگی و در ویدیویی که روز پنجشنبه منتشر کرد، از برنامه های این نهاد برای قانون گذاری صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال و با هدف حفاظت از سرمایه گذاران خبر داد. وی در این ویدیو ابتدا شباهت ها و تفاوت های پلتفرم های معاملاتی کریپتو را با صرافی ها و پلتفرم های سنتی مانند بورس نیویورک توضیح داد و گفت:

«زمانی که در بازار سهام معامله می‌کنید، از پشتیبانی و حفاظت های خاصی نیز بهره مند هستید. در بازار بورس سرمایه گذاران از مواردی مانند دستکاری در بازار و کلاهبرداری و … در امان هستند.»

گنسلر با اشاره به این موضوع که گاهی اوقات پلتفرم های کریپتویی به میلیون ها نفر کاربر خدمات ارائه می‌دهند و این کاربران بدون هیچ واسطه و کارگزاری مشغول به خرید و فروش دارایی های دیجیتال می‌شوند، افزود که با وجود تعداد زیادی مشتری خرد در این پلتفرم ها باید اطمینان حاصل کنیم که از آنها حفاظت به عمل آید و این پلتفرم ها باید موارد مشابه امنیتی مانند پلتفرم های سنتی داشته باشند. وی در این رابطه گفت:

«من از کارکنان کمیسیون بورس خواستم تا به صورت مستقیم با پلتفرم ها در تماس باشند تا آنها را ثبت و سپس قانون گذاری کنیم تا خیالمان بابت محلی که مشتریان از آنها توکن های خود را دریافت می‌کنند، راحت باشد و همچنین در صورت لزوم، توکن هایی با قابلیت اوراق بهادار را در این دسته بندی قرار دهیم.»

- Advertisement -

گنسلر در ادامه صحبت های خود گفت که فرض کنید تمام سهام خود را در بورس نیویورک بگذارید، اطمینان دارید که هیچگاه از دست نخواهد رفت. به همین دلیل است که وی با کارکنان کمیسیون بورس در تلاش هستند تا با قانون گذاری کردن پلتفرم های کریپتویی از دارایی های مشتریان این حوزه محافظت کنند.

در ادامه گنسلر به یکی دیگر از ریسک های صرافی های رمز ارزی نیز اشاره کرد. وی گفت که این پلتفرم ها برخلاف پلتفرم های سنتی ممکن است به عنوان بازارساز نیز ایفای نقش کنند. زمانی که شما توکن های خود را می‌فروشید، ممکن است در حقیقت پلتفرمی در سمت خرید قرار داشته باشد و دارایی شما را بخرد. این در حالی است که در بازار بورس شاهد چنین چیزی نیستیم و سهام شرکت ها میان افراد حقیقی و حقوقی و نه پلتفرم معاملاتی رد و بدل می‌شوند.

مطلب مفید: تاریخچه رمزنگاری (history of cryptography)

در رابطه با این موضوع وی گفت که از کارکنان کمیسیون بورس خواسته تا در صورت امکان، از بین بردن این قابلیت را نیز در پلتفرم های معاملاتی کریپتو مدنظر قرار دهند. در پایان ویدیو، گنسلر گفت که تنها به دلیل تفاوت تکنولوژی نباید با حوزه کریپتو به شکل دیگری رفتار کنیم. چنین چیزی مانند آن است که بگوییم خودروهای برقی به کمربند ایمنی نیاز ندارند چون از بنزین استفاده نمی‌کنند!

رئیس کمیسیون بورس، روز پنجشنبه در توییتی نیز گفت که به منظور حفاظت از یکپارچگی بازار و مقابله با کلاهبرداری ها و دستکاری ها در بازارهای مالی بزرگ خود قوانینی داریم. اگر یک شرکت بازار کریپتویی بسازد که از سرمایه گذاران حفاظت می‌کند و با استاندارهای قانونی ما در بازار نیز تطابق داشته باشد، باعث خواهد شد که مردم حس اعتماد بیشتری نسبت به آن بازار داشته باشند.

گفتنی است که ویدیو گری گنسلر با انتقادات زیادی نیز در فضای مجازی مواجه شد و برخی گفتند که وی زمان و منابع زیادی را مصرف کرده و به جای انجام دادن شغلش، مشغول محکم تر کردن جایگاه خود بوده است. برخی دیگر نیز به رویکرد کمیسیون بورس برای قانون گذاری دارایی های دیجیتالی انتقاد کردند و مخالف حرکات سختگیرانه و اجرایی محور این نهاد هستند.

در همین حین، بیل هویزنگا، یکی از اعضای کنگره آمریکا در پستی توییتری به گری گنسلر گفت که کمیسیون بورس باید قانن گذاری با زور را متوقف کند و در عوض شفافیت بیشتری در بازار ایجاد کند. وی در ادامه افزود که هیچ صرافی وقتی اصطلاعی از قوانین ندارد، میلی نیز برای ثبت شدن و قانون گذاری شدن نخواهد داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان