آموزش خرید ارز دیجیتال به ساده‌ترین حالت برای مبتدی‌ها

خانهمقالاتآموزش خرید ارز...

آنچه می‌خوانید...

اگر به‌عنوان یک فرد تازه ‌کار قصد دارید وارد دنیای ارز دیجیتال شوید و در این بازار به فعالیت بپردازید، باید بگوییم که قبل از هر چیز یادگیری نحوه خرید ارزهای دیجیتال برای شما اهمیت زیادی دارد. دنیای ارزهای دیجیتال یک‌دنیای تازه و پیشرفته است که با یادگیری آن می‌توان به سوددهی بالایی رسید. البته فعالیت در بازارهای مالی و بازار ارزهای دیجیتال تنها به خرید و فروش آن ختم نمی‌شود.

شما می‌توانید پیش از ورود به این بازار از کلاس‌های تخصصی حضوری و بسته‌های آموزشی که مجموعه فکت کوینز فراهم آورده، استفاده کنید و با ماهیت ارز دیجیتال و نحوه تحلیل نمودارها و… آشنا شوید. در ادامه مقاله قصد داریم تا قدم ‌به ‌قدم به آموزش خرید ارز دیجیتال بپردازیم و شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. بدون شک داشتن مهارت و شناخت بالا در این حوزه به شما در موفقیت‌های آتی کمک شایانی خواهد کرد.

- Advertisement -

آموزش خرید ارز دیجیتال

برای خرید ارز دیجیتال چندین روش مختلف وجود دارد، البته توصیه می‌شود به‌ منظور حفظ سرمایه هرگز از روش‌های غیر متعارف و غیر منطقی استفاده نشود. فرض کنید که قصد خرید ارز دیجیتال معروفی همچون اتریوم را دارید، در این صورت شما باید از معتبرترین راه‌ها خرید خود را انجام دهید. پیشنهاد ما خرید از صرافی ارز دیجیتال است. توجه داشته باشید که برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال هرگز لازم نیست تا در محلی حضور داشته باشید و همه چیز کاملاً آنلاین و دیجیتال پیش می‌رود. به ‌عبارت‌ دیگر شما برای خرید و فروش خود در این حیطه به اینترنت وابسته هستید.

خرید بیت کوین

بازار ارز دیجیتال به دنبال پیدایش بیت‌کوین در سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرد. کریپتوکارنسی‌ها یا همان ارزهای دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارند و شما در ازای خرید آنها سکه یا پولی دریافت نخواهید کرد. همه چیز مجازی پیش می‌رود و اطلاعات و دارایی کاربران در کیف پول‌هایشان نمایش داده می‌شود.

معرفی سرمایه‌گذار ارز دیجیتال و معامله‌گر ارز دیجیتال

به کسی که هدف او از خرید ارز دیجیتال نگه ‌داشتن یا هولد طولانی‌ مدت آن است، سرمایه‌گذار می‌گویند. این دسته از افراد از دغدغه صعود و نزول مقطعی رمز ارز فارغ هستند و معمولاً هم سود خوبی به دست می‌آورند. البته تحلیل فاندامنتال برای این دست از سرمایه‌گذاران اهمیت زیادی دارد، چرا که با شناخت پروژه های قدرتمند می‌توانند در بهترین گزینه‌‎ها سرمایه‌گذاری کنند.

در مقابل سرمایه‌گذاران، تریدرها یا همان معامله گران وجود دارند. این دسته از افراد سعی می‌کنند در مدت کوتاهی به سود برسند و هرگز سرمایه خود را به مدت طولانی در یک ارز یا سهم نگه نمی‌دارند. این دسته از افراد برای موفقیت خود نیازمند تحلیل تکنیکال هستند.

در هر حالت انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال به‌صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته بوده و بازار هرگز غیرفعال نخواهد بود. اما درهرصورت کاربران باید بر اساس اینکه چه ساعاتی برای انجام معامله راحت‌تر است، بهترین زمان ممکن را برای خودشان انتخاب کنند. همان‌طور که می‌دانید بیت‌کوین، اتریوم، کاردانو، تتر به ترتیب چهار ارز دیجیتال معروف بازار محسوب می‌شوند. امروزه بالای 9000 ارز دیجیتال در دنیا وجود دارد که شما می‌توانید برای شناسایی ارزهای دیجیتال بزرگ و شناخته شده به وب ‌سایت‌های مشهوری همچون کوین مارکت کپ، کوین کگو و تریدینگ ویو مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: کوین مارکت کپ چیست؟ معرفی و آموزش کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)

انواع تحلیل بازار در آموزش خرید ارز دیجیتال

در آموزش خرید ارز دیجیتال برای‌آنکه بتوانید کار خود را به ‌درستی پیش ببرید لازم است تا در وهله اول به تحلیل بازار و نمودار هر ارز بپردازید. با یک تحلیل درست و اصولی می‌توانید سود زیادی به دست آورید. در بازار مالی به ‌طورکلی دو نوع تحلیل اصلی وجود دارد که باید بر آنها مسلط بود.

  • تحلیل تکنیکال: که برای انجام آن باید از الگو و ابزار خاصی استفاده کرد و آنها را بر روی نمودار قیمتی پیاده کرد. با استفاده از این تحلیل تکنیکال می‌توان قیمت رمزارز موردنظر را تا حدود زیادی پیش‌بینی کرد و سود زیادی کسب نمود.
  • یکی دیگر از انواع تحلیل در بازار مالی، تحلیل بنیادی است. با ارائه وایت پیپر در رمز ارزها و توصیف اهداف اصلی و موارد بنیادی، کاربران می‌توانند پس از کسب اطلاعات کامل از رمز ارز مورد نظر و مطالعه وایت پیپر به تحلیل بنیادی آن بپردازند. افراد سرمایه‌گذار در سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌بایست بر اساس تحلیل بنیادی رمز ارز پیش بروند و این موضوع اهمیت ویژه‌ای در بازارهای مالی دارد.

شرایط لازم برای خرید ارز دیجیتال

اصلی‌ترین شرایط لازم برای خرید ارز دیجیتال داشتن اینترنت پرسرعت، یک کیف پول امن و با قابلیت و انتخاب یک صرافی معتبر است. در ادامه بیشتر درباره شرایط قید شده توضیح خواهیم داد.

خرید ارز دیجیتال

اینترنت پرسرعت

برای فعالیت و خریدوفروش در بازار ارز دیجیتال در قدم اول باید به یک اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید. پرسرعت بودن اینترنت اهمیت زیادی دارد و چنانچه شما به اینترنت پرسرعت دسترسی نداشته باشید ممکن است انتقال اطلاعات و درخواست خرید و فروش ارز دیجیتال در زمان و قیمت مورد نظر انجام نشود.

کیف پول

معتبر بودن کیف پول بسیار مسئله بسیار مهمی است. دارایی‌های شما اولین‌بار در کیف پول قرار می‌گیرند و چنانچه این کیف پول مطمئن نباشد ممکن است کل سرمایه شما از دست برود. کیف پول ارز دیجیتال به ‌نوعی یک حساب بانکی اینترنتی است که از آن ‌جهت ارسال، دریافت و نگه‌داری ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. در ادامه با انواع کیف پول آشنا می‌شوید.

  • کیف پول سخت‌افزاری: این نوع کیف پول به یک فلش مموری شبیه است و برای دارایی‌های زیاد و سرمایه‌گذاری بلند مدت گزینه بسیار خوبی است. لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) دو کیف پول سخت‌افزاری معروف و قابل اعتماد در این حوزه هستند.
  • کیف پول دسکتاپ: این کیف پول در آموزش خرید ارز دیجیتال، نوعی برنامه‌ کامپیوتری رایگان است و مناسب افرادی است که سرمایه چندان بالایی ندارند. از انواع معروف این کیف پول می‌توان به اکسودوس (Exodus)، کوینومی (Coinomi)، اتمیک (Atomic) اشاره کرد.
  • کیف پول کاغذی: این نوع کیف پول باوجود قابلیت پرینت از کلیدهای عمومی و خصوصی، نتوانسته به گزینه خوبی برای معاملات تبدیل شود. از انواع کیف پول کاغذی می‌توان به BitAddress.org (ارسال، دریافت و نگه‌داری بیت‌کوین)، Myetherwallet.com (ارسال و دریافت و ذخیره اتریوم) وLiteAddress.org (نگه‌داری و ارسال و دریافت لایت‌کوین) اشاره کرد.
  • کیف پول موبایلی: این کیف در واقع نوعی اپلیکیشن‌ موبایلی است که یکی از محبوب‌ترین و شناخته ‌شده‌ترین انواع آن کیف پول تراست ولت نام دارد.
  • کیف پول آنلاین: این کیف قادر است بر فضای ابری اجرا شود و شما می‌توانید روی هر سیستمی و از هرکجا به آن دسترسی داشته باشید وب‌سایت Blockchain.com از معروف‌ترین پلتفرم‌هایی است که می‌توان از کیف پول آنلاین آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

انتخاب صرافی معتبر: مراحل خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی و خارجی

بیت‌کوین، تتر، اتریوم و یا هر ارز دیجیتال دیگری را می‌توان به ‌راحتی از سایت‌های معتبر ایرانی نظیر نوبیتکس، والکس، آبان تتر و… تهیه کرد. برای خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی در قدم اول باید یک صرافی مطمئن را برگزینید و در آن ثبت‌نام کنید. سپس با احراز هویت در صرافی و شارژ حساب کاربری می‌توانید برای خرید ارز و یا انتقال آن به کیف پول اقدام کنید.

برای خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی لازم است پس از ثبت‌نام در صرافی ایرانی و انجام مراحل گفته شده، یک صرافی معتبر خارجی را انتخاب نمایید و در آن ثبت‌نام و احراز هویت کنید. سپس ارز دیجیتال خریداری شده را به صرافی خارجی انتقال دهید و با آن خرید کنید. انتخاب صرافی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل فعالیت شما محسوب می‌شود؛ لذا چنانچه به‌درستی انتخاب نشود شاید سبب نابودی کل دارایی شما شود.

با توجه ‌به موارد بالا، هنگام انتخاب صرافی باید به مواردی نظیر: مدت‌زمان فعالیت صرافی و سابقه کار آن، میزان حجم معاملات روزانه آن و کارمزد معاملات و بازخورد و نظر کاربران آن توجه نمود.

سخن آخر

در این مقاله به آموزش خرید ارز دیجیتال پرداختیم و سعی کردیم تا به زبانی ساده نکات مهم را خدمت شما عزیزان توضیح دهیم. همان ‌طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، انجام خرید و فروش در این بازار دیجیتال برای افراد مبتدی کمی سخت و گیج‌کننده است که با مشورت و راهنمایی و آموزش‌های مرتبط، این مشکل برطرف خواهد شد.

سوالات متداول

چطور ارز دیجیتال بخرم؟

رای خرید ارزهای دیجیتال ممکن است چندین راه پیش پای شما باشد که اصلا نباید روش‌های نامتعارف را انتخاب کنید. به عنوان مثال ممکن است برخی از ارزهای بسیار شناخته شده همچون بیت کوین را بتوانید حتی از برخی کانال‌های تلگرام هم خریداری کنید که البته توصیه نمی‌شود. بهترین جایی که می‌توانید ارز دیجیتال موردنظر خود را خریداری کنید صرافی ارز دیجیتال است.

آیا می‌توان با ریال ارز دیجیتال خرید؟

بله، در صورتی که شما اقدام به خرید ارز دیجیتال از یک صرافی ایرانی بکنید می‌توانید با استفاده از حساب بانکی خود و شارژ حساب کاربری در صرافی، ارز دیجیتال موردنظر خودتان را با استفاده از ریال بخرید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان