توکن Bonk چیست؟ هرآنچه باید از میم‌کوین جدید سولانا بدانید

خانهمعرفی پروژهتوکن Bonk چیست؟...

آنچه می‌خوانید...

توکن Bonk یک میم کوین (MemeCoin) جدید در بلاک چین سولانا است. این میم کوین اخیراً به دلیل افزایش قیمت سریع و رشد کاربران خود، به تیتر اخبار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. در این مقاله از فکت کوینز می‌خواهیم با ناجی بلاک چین سولانا، ارز دیجیتال بانک (BONK) آشنا شویم، پس با ما همراه شوید.

بلاک چین سولانا یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های بلاک چینی برای پروژه‌های دیفای و NFT است. با این حال، سولانا اخیراً به دلیل ریزش بازار ارز دیجیتال و ورشکستگی صرافی FTX روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. همچنین، بسیاری از توسعه‌دهندگان سولانا را ترک کرده‌اند و مجموعه‌های NFT مختلف سولانا در حال مهاجرت به سایر بلاک چین‌ها هستند. توکن Bonk یک پروژه تحت رهبری جامعه در بلاک چین سولانا است. علاوه بر این، ارز دیجیتال بانک در سولانا با ارائه ابزارهای مختلف به کاربران، اکوسیستم سولانا را تقویت می‌کند. این توکن جدید با مضمون سگ، در تلاش است تا سولانا را تقویت کند و جان تازه‌ای به این بلاک چین بدهد.

- Advertisement -

در این مقاله به بررسی پروژه بانک خواهیم پرداخت و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف اکوسیستم بانک (Bonk) را کشف خواهیم کرد. علاوه بر این، همکاری‌های پروژه و نحوه توزیع توکن Bonk را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ماجرای صرافی FTX و بایننس و سقوط بازار ارز دیجیتال چه بود؟

میم کوین‌هایی با تم سگ (Doge) چه هستند؟

محبوب‌ترین میم کوین‌ حال حاضر بازار دوج‌کوین (DOGE) است که دارای بلاک چین اختصاصی خود می‌باشد. بعد از آن شیبا اینو (SHIB) است که روی شبکه اتریوم ساخته شده است. میم کوین‌هایی نیز وجود دارند مضمون سگ ندارند، اما برجسته‌ترین میم کوین‌ها تم سگ دارند. میم کوین ها معمولاً با هدف شوخی و طنز ساخته می‌شوند و جنبه جدی ندارند، اما برخی از آنها مانند شیبا اینو و دوج‌کوین روی سرگرمی، کارهای خیریه و دسترسی آسان برای کاربران تمرکز دارند. همچنین، کاربران کریپتو اغلب این پروژه‌ها را به دلیل تعهدشان به جامعه، «ارز دیجیتال مردم» می‌نامند.

میم کوین سولانا

اساساً، هدف میم کوین‌هایی چون DOGE، SHIB، و Bonk، توانمندسازی جامعه ارزهای دیجیتال است. توسعه دهندگان میم کوین تاکید می‌کنند که پروژه‌های خود را کنترل نمی‌کنند و جامعه (کامیونیتی) نیروی محرکه اصلی پشت ارزهای دیجیتال میم معتبر است.

بیشتر بخوانید: قیمت و آینده شیبا اینو چطور خواهد بود؟ +ویدئو

توکن بنک (BONK) چیست؟

توکن BONK یک میم کوین جدید در بلاک چین سولانا است. فرآیند ساخت اولیه این پروژه در اواسط سال 2022 آغاز شد، اما راه‌اندازی آن در 25 دسامبر 2022 اتفاق افتاد. گفتنی است، تنها کمتر از یک ماه از عمر ارز دیجیتال Bonk می‌گذرد، اما به دلیل رشد عظیمش، در حال تبدیل شدن به تیتر اخبار ارزهای دیجیتال است. علاوه بر این، رشد توکن BONK هزاران کاربر را به بلاک چین سولانا بازگردانده است. بر اساس داده‌های موجود، قیمت ارز دیجیتال بانک از زمان عرضه به بازار به سرعت رشد کرده است و در اکثر روزها افزایش قیمت قابل توجهی داشته است.

توسعه دهندگان توکن BONK یک وایت پیپر در مورد این پروژه منتشر کردند. این وایت پیپر خیلی مفصل نیست، اما چشم انداز پروژه و اهداف آن را مشخص می‌کند. تیم توسعه، توکن Bonk را بر روی بلاک چین سولانا ساخت تا یک پروژه تحت حاکمیت جامعه (Community Driven) را ایجاد کند. آنها با اشاره به کامیونیتی سولانا، رمز ارز بانک را «رمز ارز مردم» می‌نامند. در سه ماهه آخر سال 2022، اکوسیستم سولانا یک دوره پرتلاطم را به دلیل فروپاشی صرافی FTX تجربه کرد.

کاربران و توسعه دهندگان به دلیل ارتباط شبکه سولانا با صرافی FTX به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اولیه این پروژه، شروع به ترک سولانا کردند. مردم نگران بودند که سولانا به دلیل همکاری سم بنکمن فراید Sam Bankman Fried)) مدیرعامل FTX با این شبکه، از کار بیفتد یا تبدیل به یک کلاه‌برداری شود. در نهایت، ترس و بی‌اعتمادی افراد منجر به مهاجرت گسترده توسعه دهندگان، کاربران و حتی پروژه‌های NFT از سولانا شد.

با این حال، توسعه دهندگان توکن BONK هدفی را برای احیای سولانا تعیین کردند. البته، این هدف برای یک میم کوین بسیار بلندپروازانه است، اما این پروژه در حال حاضر موفق شده است همکاری‌های متعددی را با پلتفرم‌های مبتنی بر سولانا کلید بزنند. رمز ارز Bonk قصد دارد از طریق این همکاری‌ها به یک میم کوین بر بستر شبکه سولانا تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: آیا سولانا سرنوشتی مشابه لونا خواهد داشت؟ بررسی علل سقوط سولانا!

ایردراپ توکن BONK

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای راه‌اندازی ارزهای دیجیتال در بازار، عرضه اولیه توکن (ICO) است. ICO سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیری را جذب می‌کند که به دنبال به حداکثر رساندن سود خود در هنگام راه‌اندازی یک پروژه جدید در بازار هستند. با این حال، ICO ها معمولاً برای همه قابل دسترس نیستند. در عوض، سرمایه‌گذاران منتخب، شرکت‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری ریسک‌پذیر (VC) خریداران اصلی هستند.

تیم توسعه‌ای که توکن Bonk را روی سولانا ساخته است به صراحت با چنین مکانیزم‌های راه‌اندازی مخالف هستند. این تیم معتقد است که همه افراد باید از همان ابتدا به میم کوین بانک (BONK) دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، این ارز دیجیتال با یک ایردراپ بزرگ با فروش 50 درصد از عرضه BONK در 25 دسامبر 2022 به بازار عرضه شد. ایردراپ ارزهای دیجیتال روشی رایج است، اما به ندرت پیش می‌آید که یک پروژه جدید بتواند چنین حجم عظیمی از کل عرضه خود را از طریق یک ایردراپ به فروش برساند.

بیشتر بخوانید:عرضه اولیه سکه (ICO) چیست؟

ایردراپ توکن BONK

تیم توسعه دهنده بانک بیان می‌کند که ایردراپ عظیم نشان‌دهنده تعهد آنها به جامعه است. علاوه بر این، ایردراپ به چهار گروه کلیدی در اکوسیستم سولانا تخصیص داده شد. سولانا به بازار NFT خود مشهور است. به همین دلیل، تیم‌های پشت مجموعه‌های NFT سولانا با مجموع 297000 NFT، 20 درصد از توکن‌های بانک را دریافت کردند. 15٪ به معامله گران اولیه در صرافی غیرمتمرکز OpenBook (صرافی سولانا) رسید.

سازندگان Solana NFT و کلکسیونرهای اختصاصی 10٪ از توکن ‌‌ها را دریافت کردند. در نهایت، توسعه دهندگان سولانا 5 درصد از عرضه توکن را به عنوان انگیزه‌ای برای فعال ماندن در اکوسیستم سولانا دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: بهترین میم کوین‌های زیر ۱ دلار مستعد رشد در سال ۲۰۲۳

تخصیص توکن Bonk چگونه است؟

حال بیایید به این سؤال پاسخ دهیم که «تخصیص بقیه عرضه توکن Bonk به چه نحو است؟». 50 درصد باقی‌مانده توکن‌ها به پنج دسته کلیدی تخصیص می‌یابند. مشارکت کنندگان اولیه پروژه 20 درصد آن را طی یک دوره سه ساله دریافت می‌کنند. همچنین، تخصیص آن تابع یک فرآیند انتشار خطی است که از ژانویه 2023 شروع می‌شود. این روش تضمین می‌کند که مشارکت‌کنندگان اولیه توکن‌های خود را در بازار رها نمی‌کنند و آنها را در صرافی به فروش نمی‌رسانند. مشارکت کنندگان اولیه افرادی هستند که بخشی از مراحل بازاریابی، طراحی و سایر مراحل توسعه پروژه را تشکیل دادند.

توزیع توکن Bonk

این تیم 5 درصد از کل عرضه را به عنوان مشوق به توسعه پروژه اختصاص داد. توسعه دهندگان اصلی بر اساس مشارکت خود در پروژه، مشوق‌های ماهیانه دریافت خواهند کرد. همچنین، این تیم ایده راه‌اندازی Bonk DAO را مطرح کرد تا جامعه را قادر به مشارکت در اداره مستقیم اکوسیستم بانک کند. دائو 15 درصد از کل عرضه توکن را دریافت خواهد کرد. اعضای DAO تصمیم خواهند گرفت که جامعه چگونه توکن ها را در خزانه خرج کند. در ابتدا، تمرکز بر مشارکت و پروژه‌های جامعه محور است.

علاوه بر این، 5 درصد از عرضه توکن Bonk به نقدینگی اولیه پلتفرم‌های مختلف دیفای مبتنی بر سولانا تخصیص داده می‌شود. برخی از پلتفرم‌هایی که این توکن دریافت کردند، Solend، Raydium و Orca هستند. در نهایت، 5 درصد آخر توکن ها به سمت بازاریابی می‌رود.

بیشتر بخوانید:‌ NFT پابجی (PUBG) چیست؟ چطور در بازی PUBG توکن به‌دست بیاوریم؟

مشارکت‌ توکن بنک با استریم فلو فایننس (Streamflow Finance)

برگزاری یک ایردراپ عظیم و راه‌اندازی بازاری با تریلیون ها توکن می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل، این پروژه با استریم فلو فایننس (Streamflow Finance)، یک پلتفرم توزیع توکن مبتنی بر سولانا، شریک شد. علاوه بر این، استریم فلو در ایردراپ‌ها، تخصیص توکن و اتوماسیون حقوق کریپتو تخصص دارد. مشارکت Bonk با Streamflow بسیار مهم است زیرا نشان می‌دهد که یک سرویس شخص ثالث فرآیند تخصیص توکن را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ایردراپ (Airdrop) چیست ؟ دریافت ارز دیجیتال رایگان

هدف از ساخت توکن بونک روی بلاک چین سولانا

هدف از ساخت توکن BONK روی بلاک چین سولانا چیست؟

اکوسیستم بانک (Bonk) به شدت به گسترش پایگاه کاربری خود وابسته است. در روزهای پس از عرضه توکن، 20000 کیف پول جدید به اکوسیستم سولانا پیوستند. اساساً، این پروژه باید دائماً به دنبال مشارکت‌های جدید برای تقویت رشد بلاک چین سولانا باشد. علیرغم این که Bonk یک پروژه جوان است، در حال حاضر همکاری‌های متعددی دارد.

به عنوان مثال، کیف پول مبتنی بر سولانای بک پک (Backpack) از BONK پشتیبانی می‌کند. پلتفرم استیکینگ و گیمینگ Boibook نیز BONK را می‌پذیرد. کاربران می‌توانند توکن‌های Bonk را در Dual Finance سپرده‌گذاری (استیک) کنند یا استیکرهای چت در Dialect بسازند. همچنین، اگر نمی‌دانید از کجا Bonk بخرید، برخی از بازارهای شریک رسمی Bonk عبارت‌اند از Famous Fox Federation و Jupiter Exchange.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند از طریق Heliopa به مردم پرداخت کنند یا یک دامنه.bonk در بازار Onsol خریداری کنند. علاوه بر این، پلتفرم‌های مختلف دیفای سولانا مانند Orca، Raydium و Solape، توکن BONK را می‌پذیرند.

بیشتر بخوانید: استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست؟

عملکرد بازار توکن بنک

زمان راه‌اندازی BONK در 25 دسامبر 2022، این ارز از محبوب‌ترین رمز ارزهای بازار نیز عملکرد بهتری داشته است. اساساً این توکن از نظر عملکرد قیمت در روند صعودی ثابتی قرار داشته است. در حالی که اکثر بازار کریپتو در وضعیت قرمز قرار دارد یا شاهد سودهای جزئی است، Bonk به طور تصاعدی در حال رشد است. قیمت این توکن از زمان عرضه تا کنون بیش از 2000 درصد افزایش یافته است.

همچنین، این پروژه دارای ارزش بازار بیش از 200 میلیون دلاری و بیش از 85000 آدرس کیف پول منحصر به فرد است. با این حال، مانند تمام میم کوین ها، کاربران باید بسیار مراقب باشند. روند صعودی قیمت احتمالا تا ابد ادامه نخواهد داشت و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در مورد این توکن چه اتفاقی می‌افتد، درست مانند سایر ارزهای دیجیتال.

قیمت توکن Bonk چقدر است و از کجا می‌توان BONK خرید؟

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای رصد قیمت توکن Bonk و پیدا کردن مکان خرید Bonk، وب‌سایتی مانند CoinMarketCap یا CoinGecko است. این دو پلتفرم اطلاعات مربوط به قیمت توکن را از تمام بازارها به دست می‌آورند. 17 صرافی مختلف وجود دارد که از این توکن پشتیبانی می‌کنند. برخی از پلتفرم‌هایی که می‌توانید از آن BONK بخرید عبارت‌اند از Huobi Global، Raydium، Gate.io، Bitget و غیره.

بیشتر بخوانید: بازی استار اطلس (StarAtlas)؛ یک قدم به سمت بازی‌های نسل جدید

تأثیر توکن‌سوزی بر قیمت توکن BONK

این پروژه از مکانیزم توکن سوزی برای کمک به افزایش عملکرد بازار خود استفاده می‌کند. اساساً توکن سوزی فرآیندی است که در آن کاربران توکن‌های خود را به آدرسی ارسال می‌کنند که توکن‌ها از آن غیر قابل برگشت هستند. از آنجایی که توکن‌های سوخته شده دیگر قابل بازگشت نیستند، Bonk با هر توکن سوزی کمیاب‌تر می‌شود. این پروژه چندین میلیارد توکن می‌سوزاند که به افزایش سریع قیمت کمک می‌کند.

تأثیر قیمت توکن BONK بر سولانا

تقاضا برای این توکن از زمان عرضه آن در مسیری صعودی بوده است. همچنین، فرآیند توکن سوزی بر قیمت Bonk تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که تعداد کاربران پروژه و قیمت توکن در حال افزایش است، این امر تأثیر مثبت تجمعی بر قیمت SOL دارد. با این حال، برخی از کارشناسان و تحلیلگران ارزهای دیجیتال تخمین می‌زنند که این فقط یک تأثیر کوتاه‌مدت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ویتالیک بوترین: با خروج فرصت‌طلبان از اکوسیستم سولانا، آینده درخشانی در انتظار آن است

پیش‌بینی قیمت توکن BONK

متأسفانه، هیچ کس یک توپ کریستالی ندارد که به آنها قدرت دهد تا آینده یک سکه را به طور دقیق پیش‌بینی کنند و حتی اگر کسی این قدرت را داشته باشد، آن رت به اشتراک نمی‌گذارد. با این حال، می‌توانیم در مورد سولانا و قیمت BONK حدس‌هایی بزنیم.

BonkINU با موفقیت اولیه منتشر شد و در سیستم Solana جایگاهی در بین معامله‌گران پیدا کرد. با این حال، خود سیستم سولانا ممکن است دلیلی برای نگرانی باشد.

زمستان کریپتو برای کسی خوشایند نبود، اما برای سیستم‌هایی که با FTX مرتبط هستند بدتر بود. سولانا ممکن است پس از زمستان کریپتو 50 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده باشد و آن زمان پروژه‌های دیگری مانند y00ts و DeGods این پلتفرم را ترک کرده‌اند.

در حالی که نقاط قیمت BONK Inu در شرایط نامطلوب عملکرد خوبی دارد، قیمت آن همیشه به پلتفرمی بستگی دارد که در آن فعالیت دارد و این می‌تواند دلیلی برای نگرانی در آینده باشد.

جمع‌بندی

توکن Bonk یکی از جدیدترین پروژه‌های میم کوین با تم سگ است. با این حال، بر خلاف بسیاری از میم کوین‌های دیگر، این پروژه دارای خدمات و همکاری‌های مختلف در سراسر اکوسیستم سولانا است. به دلیل مشارکت‌های متعدد این پروژه، کاربران می‌توانند از مزایای زیادی در پلتفرم‌های مختلف بهره‌مند شوند. به عنوان کلام آخر، این پروژه از زمان راه‌اندازی روند صعودی داشته است، اما فقط زمان نشان خواهد داد که آیا این میم کوین مبتنی بر بلاک چین سولانا پتانسیل پیشرفت واقعی دارد یا خیر.

سوالات متداول

توکن BONK چیست؟

توکن Bonk یک میم کوین (MemeCoin) جدید در بلاک چین سولانا است. این میم کوین اخیراً به دلیل افزایش قیمت سریع و رشد کاربران خود، به تیتر اخبار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

از کجا توکن BONK بخرم؟

17 صرافی مختلف وجود دارد که از این توکن پشتیبانی می‌کنند. برخی از پلتفرم‌هایی که می‌توانید از آن BONK بخرید عبارت‌اند از Huobi Global، Raydium، Gate.io، Bitget و غیره.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان