احتمال سقوط بیت کوین تا 8000 دلار وجود دارد؛ تحلیل BTC (23 تیر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالاحتمال سقوط بیت...

آنچه می‌خوانید...

نمودار قیمت بیت کوین در چند ماهه گذشته نشان دهنده یک چشم انداز نزولی بزرگ است و بر کسی پوشیده نیست که پس از شکست کف 48000 دلاری در ماه مارس، این ارز همواره کف های جدیدی را ثبت کرده است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که فاصله سطوح حمایتی با ادامه یافتن اصلاح بیشتر شده و علاقه سرمایه گذاران و ریسک پذیری آنها را از بین برده است.

برای مثال، سطح حمایتی 19000 دلاری با حمایت قبلی خود 10 هزار دلار فاصله دارد. در نتیجه با شکست این سطح 8000 دلار حمایت بعدی خواهد بود.

- Advertisement -
نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

ترس تریدرها از قانون گذاری و ناخوشی های بازار

روز 11 جولای، هیئت ثبات مالی، یک نهاد قانون گذار مالی در سطح جهان که شامل کشورهای G20 نیز می‌شود، اعلام کرد که در ماه اکتبر چارچوبی از نظرات و اصلاحیه های خود برای بازار کریپتو را منتشر خواهد کرد. این نهاد همچنین گفت که قانون گذاران در سطح جهان باید بازار کریپتو را به دقت و به صورت اصولی زیر نظر بگیرند.

روز 12 جولای، جان کانلیف، نایب رئیس بخش ثبات مالی بانک مرکزی انگلستان گفت که بیت کوین و حوزه کرتو نباید دیگر باعث نگرانی جامعه باشند. وی افزود که نوآوری همیشه باید رخ دهد اما در چارچوبی که توسط آن ریسک های موجود مدیریت شوند.

تا به امروز، سرمایه گذاران اطلاعات دقیقی از میزان زیان واریز به شرکت های سلسیوس و ویجر دیجیتال ندارند و این شرکت ها همواره در تلاش هستند تا برنامه بازیابی پیدا کنند و یا برای ورشکستگی درخواست دهند. بر اساس صحبت های ویجر، این شرکت تنها 650 میلیون دلار طلب از 3AC دارد و بدین ترتیب اعداد دقیق دارایی های مشتریان نامشخص است.

بازتاب جریان منفی اخبار منتشر شده را می‌توان در قراردادهای آتی CME بیت کوین دید. این شاخص، تفاوت میان ثراردادهای آتی بلند مدت را با قیمت اسپات کنونی بیت کوین در بازارهای عادی اندازه گیری می‌کند. هرگاه این اندیکاتور محو یا منفی شود زنگ خطری برای بیت کوین و سرمایه گذاران آن است. چنین حالتی نشان دهنده حضور قدرتمند احساسات منفی در بازار خواهد بود.

شاخص CME
شاخص CME

این قراردادهای ماهانه ثابت شده معمولا با قیمتی اضافه تر معامله می‌شوند که نشان می‌دهد فروشندگان برای ثبات طولانی مدت خود در بازار نیازمند پول بیشتری هستند. در نتیجه آن قراردادهای آتی بیت کوین در بازارهای سالم با 0.25 تا 0.75 % بیشتر از قیمت اصلی معامله می‌شوند.

همانطور که در تصویر مشاهده کردید، این اندیکاتور از ماه آوریل و پس از شکست بیت کوین در حفظ 45000 دلار تاکنون زیر ناحیه خنثی قرار داشته است. این داده ها نشان می‌دهد که تریدرهای سازمانی میلی به معاملات خرید ندارند. با این حال باید توجه داشت که چنین چیزی الزاما ساختار نزولی ایجاد نمی‌کند.

ترس از اقتصاد کلان مانعی برای معاملات کریپتو

داده های بدست آمده از صرافی ها وضعیت معاملات خرید و فروش سرمایه گذاران را نشان می‌دهد. با بررسی وضعیت معاملات هر مشتری در معاملات اسپات، قراردادهای آتی و پرپچوال می‌توان متوجه شد که تریدرهای حرفه ای نسبت به بیت کوین و بازار صعودی هستند یا نزولی. از آنجایی که صرافی های مختلف از روش های متفاوتی استفاده می‌کنند بهتر است به جای در نظر گرفتن ارقام به تغییرات کلی بپردازیم.

علیرغم اصلاح 11 درصدی بیت کوین از تاریخ 9 تا 12 جولای، تریدرهای برتر موقعیت های خرید خود را افزایش دادند. نرخ معاملات خرید به فروش در صرافی بایننس تقریبا روندی خنثی را سپری کرد و در 1.13 قرار داشت با این حال کاربران صرافی OKX به نظر دیدگاه صعودی تر نسبت به بیت کوین داشتند و نرخ این شاخص از 1.09 به 1.32 تغییر کرد.

وضعیت معاملات خرید و فروش در صرافی ها
وضعیت معاملات خرید و فروش در صرافی ها

مطلب مفید: آموزش فیوچرز کوینکس (Coinex Futures) – قسمت اول

نبود قیمت بالاتر در معاملات آتی CME برای بیت کوین نگران کننده نیست چرا که این ارز در حال تلاش برای حفظ 20000 دلار است. علاوه بر آن، تریدرهای بزرگ در سه روز اخیر 11 % معاملات خرید خود را افزایش داده‌اند. با این حال باید توجه داشت که احتمال فراوان فشار قانون گذاری به این زودی ها از بین نخواهد رفت.

در همین حین فدرال رزرو برای کنترل تورم کار زیادی بدون ایجاد یک رکود اقتصادی نمی‌تواند انجام دهد. به همین دلیل تریدرها در خرید بیت کوین عجله نمی‌کنند چرا که ریسک بالایی در خرید این دارایی ها وجود دارد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روند نزولی تازه ای را زیر 20000 دلار آغاز کرد و سطوح حمایتی 19600 و 19250 دلاری خود را شکست. در نهایت و زیر محدوده 19000 دلاری شاهد واکنش قیمت بودیم و کفی در 18916 دلاری ایجاد شد. پس از آن بیت کوین با اصلاح صعودی همراه شد و در مسیر خود سطوح 19250 و 19600 دلار را پس گرفت.

گفتنی است که خط روند نزولی در محدوده 19400 دلاری تشکیل شده بود که بیت کوین با موفقیت از این سطح عبور کرد. در حال حاضر قیمت بالای سطح 20000 دلاری قرار گرفته و میانگین 100 ساعته را آزمایش می‌کند. احتمال می‌رود که قیمت در محدوده 20350 دلاری با مقاومت ‌مواجه شود. با این حال در صورت شکست سطح 20350 دلاری بیت کوین به سمت اهداف 20600 و 20700 دلاری حرکت خواهد کرد.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

شکست سطح 20700 دلاری در کوتاه مدت می‌تواند مسیر را برای رالی صعودی هموار کند. اگر چنین سناریویی رخ دهد شاهد افزایش قیمت بیت کوین به سمت 21650 دلار و سپس مقاومت مهم 22000 دلاری خواهیم بود.

سقوط قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 20600 دلار ناکام بماند، شاهد یک روند نزولی تازه خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی بیت کوین 20000 دلار خواهد بود. حمایت مهم و بعدی بیت کوین نیز سطح 19500 دلاری است که شکست آن می‌تواند قیمت را به سمت 18800 دلار سوق دهد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان