پیش بینی و تحلیل بیت کوین (31 خرداد 1401)

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز گذشته قیمت بیت کوین شاهد نوسانات زیادی نبود و در نهایت موفق شد سطح 20000 دلاری خود را حفظ کند. تحلیل بیت کوین تاریخ 31 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز در شبانه روز گذشته با عملکردی نسبتا خنثی در محدوده 20400 دلاری در حال معامله است. حفظ کردن سطح 20000 دلاری در حالی رخ داده است که روزهای ابتدایی هفته و در پی اخبار اقتصادی بسیار بد قیمت بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان سقوط سنگینی را تجربه کرده بود.

سوزانا استریتر، سرمایه گذار و تحلیلگر ارشد شرکت هارگریوز لسنداون، اخیرا گفته است که بیت کوین همچنان شاهد نوسانات زیادی خواهد بود چرا که سرمایه گذاران زیادی در حال خارج شدن از بازار کریپتو و دارایی های ریسکی هستند. برخلاف عملکرد خنثی بیت کوین، اتریوم در شبانه روز گذشته با ریزشی 2 درصدی همراه بود و در محدوده 1100 دلاری معامله می‌شود.

- Advertisement -

عملکرد دیگر آلت کوین های بازار نیز کمی متناقض بود و در حالی که FTT با رشدی 9 درصدی همراه شد، قیمت ریپل و استلار با ریزش جزئی همراه بود. دوج کوین نیز یکی دیگر از آلت کوین هایی بود که به واسطه توییت ایلان ماسک مبنی بر حمایت از این میم کوین، در روزهای اخیر با رشد قیمت همراه بود.

بازارهای سهام در آمریکا روز گذشته بسته بودند و معاملات در بازار کریپتو نیز به دلیل تعطیلات ماه ژوئن بسیار آرام و با حجم کم دنبال می‌شد. شاخص بازارهای سهام بزرگ در جهان نیز روز گذشته عملکردهایی متناقض داشتند. برای مثال شاخص نیکی (Nikkei) ژاپن با ریزش جزئی همراه بود و شاخص بورس هنگ کنگ در پی تغییر نکردن نرخ وام دهی چین در 5 سال اخیر با رشد همراه شد. شاخص Stoxx 600 اروپا نیز علیرغم افزایش 33 درصدی قیمت تولید در آلمان با رشدی 9 درصدی همراه بود.

سرمایه گذاران بیت کوین و دیگر دارایی های ریسکی درباره تورم، مشکلات سیاسی منطقه ای و همچنین احتمال رکود اقتصادی در سطح جهان نگران هستند. نفت خام برنت، یک شاخص اندازه گیری قیمت انرژی که از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین همواره با رشد همراه بوده است اکنون به بشکه ای 114 دلار رسیده و از ابتدای سال تاکنون رشدی 46 درصدی را ثبت کرده است.

بازار کریپتو روز گذشته خبر خوبی از سمت صرافی هنگ کنگی Hoo.com دریافت کرد. مدیرعامل این مجموعه دیروز اعلام کرد که برداشت های این صرافی برای برخی از توکن ها به حالت قبلی بازگشته است. این در حالی است که صرافی روز یکشنبه اعلام کرده بود برداشت ها در این پلتفرم تاخیری 24 ساعته تا 72 ساعته خواهند داشت.

مطلب مفید: آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال ؛ راهنمای ترید برای افراد مبتدی

کریگ ارلام، تحلیلگر بروکر اواندا اخیرا گفته است که در پی نوسانات شدید قیمتی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، هولدرها مورد آزمایش قرار گرفته‌ و آنهایی که هنوز از بازار خارج نشده‌اند نیز در آستانه ترک بازار هستند یا وسوسه به فروش دارایی هایشان شده‌اند. استریتر نیز در ادامه صحبت هایش گفت که علیرغم نوسانات شدید قیمتی اخیر، به نظر نمی‌رسد که بازار نزولی به پایان رسیده باشد و احتمالا برای مدتی دیگر باید با زمستان ارزهای دیجیتال دست و پنجه نرم کنیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 31 خرداد نشان می‌دهد که قیمت پس از سقوط به محدوده 17600 دلاری با یک اصلاح صعودی همراه شد و با موفقیت مقاومت های 18000 و 18500 دلاری را شکست. در ادامه بیت کوین از سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی و سطح 20000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته نیز عبور کرد.

با این حال فروشندگان در محدوده 20500 دلاری فعالیت خود را افزایش دادند و در حال دفاع از این سطح هستند. علاوه بر آن، بیت کوین در حال دست و پنجه نرم کردن با سطح 61.8 % فیبوناچی اصلاحی نیز هست. در صورتی که بیت کوین به مسیر صعودی خود ادامه دهد، اولین مقاومت آن 20800 و مقاومت هم آن 20900 دلار و 21000 دلار خواهد بود. گفتنی است که شکست 21000 دلار، باعث قدرت گرفتن رالی صعودی در کوتاه مدت و حرکت به سمت اهداف 21800 و 22000 دلاری خواهد شد.

نمودار بیت کوین

سقوط بیشتر قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 31 خرداد، اگر قیمت در عبور از سطح 21000 دلاری ناموفق عمل کند، شاهد یک روند نزولی تازه خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی 20275 دلار و خط روند تشکیل شده در نمودار یک ساعته بیت کوین خواهد بود. پس از آن نیز سطح 20000 دلاری نقش حمایت را ایفا می‌کند و در صورت شکست آن شاهد افزایش فشار فروش و سقوط به سمت 18800 دلار خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان