بیت کوین برای نهمین هفته متوالی به رنگ قرمز بسته شد؛ تحلیل تکنیکال BTC (9 خرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبیت کوین برای...

آنچه می‌خوانید...

بیت کوین کندل هفتگی خود را نزولی ثبت کرد تا رکورد 9 کندل نزولی پشت سر هم را ثبت کند. تا چند وقت پیش بیشترین زمان ریزش متوالی قیمت بیت کوین 6 هفته بوده است که مربوط به اوایل سال 2010 است. تحلیل بازار تاریخ 9 خرداد بیانگر آن است که احساسات سرمایه گذاران با توجه به بسته بودن بازارهای مالی در آمریکا کمی نامشخص است. گفتنی است که در ماه مه امسال قیمت بیت کوین از 37600 تا 29400 دلار سقوط قیمتی را تجربه کرد.

جو دی پاسکوال، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بیت بول درباره رفتار قیمتی بیت کوین در ماه مه گفته است که اگر شاهد شکست سطح 30000 دلاری رو به بالا باشیم، ممکن است رالی صعودی رخ دهد. اما اگر احساسات و فشار نزولی ادامه یابد، سقوط به سمت حمایت 25000 دلاری را در پیش خواهیم داشت.

- Advertisement -

نگاهی کلی به بازار

طرحی که به عنوان پیشنهادی برای نجات اکوسیستم ترا در روزهای آخر ماه مه ایجاد شد و اعضای جامعه را به خود امیدوار کرده بود با سقوط قیمت لوناهای جدید همراه شد. یکی از مهم ترین نکات طرح این شبکه تازه تاسیس شده، ارسال توکن های جدید به هولدرهای توکن های این پروژه مانند UST و لونا قبلی است. توکن های لونا قبلی اکنون با نام لونا کلاسیک شناخته می‌شوند و در زمان نگارش این مطلب ارزش بازاری آن از 40 میلیارد دلار به 700 میلیون دلار رسیده است.

توییت ترا

هنوز مشخص  نیست که کاربرد لونا کلاسیک چه خواهد بود. از بیشتر توسعه دهندگان ترا انتظار می‌رود که به شبکه جدید مهاجرت کنند. البته این در حالتی است که توسط شبکه های دیگر استخدام نشوند. روز 28 مه و پس از راه اندازی شبکه جدید، قیمت لونا 2.0 در محدوده 17 دلاری کار خود را آغاز کرد اما با سقوط گسترده ای که تجربه کرد اکنون در محدوده 5.2 دلاری معامله می‌شود.

استپن و قانون گذاران چین

شباهت تسلا، اپل و استپن با یکدیگر چیست؟ هر سه آنها در مدیریت داده های خود با قانون گذاران چینی سر و کار دارند. استپن یک برنامه بر پایه حرکت و کسب درآمد است که روز جمعه اعلام کرد کاربران با IP آدرس چین را در لیست سیاه قرا می‌دهد و این افراد دیگر نمی‌توانند از قابلیت GPS برنامه بهره مند شوند. در این برنامه کاربران انجام فعالیت های فیزیکی توانایی کسب درآمد دارند. با این حال بدون قابلیت GPS برنامه که فاکتور حیاتی برای کسب درآمد است، این برنامه بی فایده به نظر می‌رسد.

قانون حفاظت از اطلاعات شخصی چین مشخص می‌کند که چگونه شرکت های مختلف باید داده های مربوط به شهروندان این کشور را مدیریت و پردازش کنند. این قانون با ساختار قانون حفاظت از داده اتحادیه اروپا مقایسه شده است. این مقررات در حقیقت مکمل قانون امنیت داده کشور چین محسوب می‌شود که تعیین می‌کند نحوه خروج داده از کشور مخصوصا اگر داده حساسی مانند موقعیت مکانی باشد، چگونه باید صورت گیرد.

بنابر قانون امنیت داده و حفاظت از اطلاعات شخصی، خروج داده های حساس از کشور به صورت پیش فرض ممنوع نیست و ابتدا باید در خود چین ذخیره شود. با این حال برای ارسال داده ها به خارج، دولت چین معتقد است ابتدا باید نیازهای امنیتی این مسئله توسط اداره کل امنیت سایبری کشور رفع شود و سپس ارسال داده صورت گیرد.

مطلب مفید: صرافی ال‌ بانک (LBank) چیست؟ جدیدترین نقد و بررسی ال بانک

استپن گفته است که تاکنون هیچ تجارتی در چین انجام نداده و ساختمان مرکزی آن نیز در استرالیا قرار دارد. با این حال همانند قانون حفاظت از داده در اتحادیه اروپا، قوانین مربوط به داده ها در چین نیز فرامرزی است. در صورتی که شرکت ها داده های گرفته شده از کشور چین را مدیریت کنند، ممکن است با مجازات رو به رو شوند.

تحلیل بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 9 خرداد، قیمت این ارز بالای محدوده حمایتی 28500 دلاری یک حرکت تازه را آغاز کرد. در این حرکت صعودی بیت کوین به سمت مقاومت 29200 دلاری حرکت کرد و از سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی نیز عبور کرد. علاوه بر آن شاهد شکست خط روند نزولی نمودار یک ساعته بیت کوین در محدوده 29200 دلاری نیز بودیم.

در حال حاضر قیمت بیت کوین بالای 29500 دلار و میانگین متحرک 100 ساعته قرار گرفته است. در صورت ادامه یافتن حرکت صعودی اولین مقاومت سطح 30250 دلاری و پس از آن 30600 دلار است. شکست و تثبیت بالای این سطح ممکن است تغییر روند را به همراه داشته باشد. در این صورت اولین هدف بیت کوین 31200 دلار و سپس 32500 دلار است.

نمودار بیت کوین

سقوط قیمت بیت کوین

بر اساس تحلیل بیت کوین تاریخ 9 خرداد، اگر قیمت در عبور از سطح 30600 دلاری ناموفق عمل کند، دوباره شاهد یک روند اصلاحی خواهیم بود و در این صورت اولین سطح حمایتی محدوده 30000 دلاری خواهد بود. پس از آن حمایت مهم بیت کوین محدوده 29600 دلاری تا 29300 دلاری و میانگین 100 ساعته است. شکست این محدوده باعث افزایش فشار فروش و حرکت به سمت سطح حمایتی 28500 دلاری شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان