کاهش قدرت خریداران BTC در بازار؛ تحلیل بیت کوین (۱۱ خرداد ۱۴۰۲)

خانهتحلیل ارز دیجیتالکاهش قدرت خریداران...

آنچه می‌خوانید...

پس از رشد برای 4 ماه متوالی، قیمت بیت کوین بالاخره ماه مه را با اصلاح 7 درصدی به اتمام رساند. تحلیل بیت کوین همچنین نشان می‌دهد که در این ماه، نوسان قیمت به 1.5% کاهش داشته است که کمتر از میانگین 4 درصدی این ارز در سال بود. بر اساس داده‌های گلسنود، دوره‌های کم نوسان بیت کوین تنها 19% از کل تاریخچه قیمتی این دارایی را تشکیل داده‌اند. بدین ترتیب انتظار می‌رود که به‌زودی و در ماه ژوئن شاهد تغییر رفتار بیت کوین باشیم.

به نقل از کوین تلگراف و بنا بر داده‌های جیمز چک، تحلیلگر مطرح پلتفرم گلسنود، قیمت بیت کوین می‌تواند در ماه جاری رالی صعودی به 32000 دلار را تجربه کند. چنین سناریویی قیمت را به هزینه و ارزش واقعی خود می‌رساند. باید اشاره داشت که تحلیلگر گلسنود با بررسی سرمایه‌گذاران فعال و همچنین حذف کوین‌های گم شده از معادله چنین پیش‌بینی را برای قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار ارائه داد.

- Advertisement -

در رابطه با جهت‌گیری بیت کوین در کوتاه‌مدت، رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا بر سقف بدهی می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد. موفقیت این رأی‌گیری که انتظارها نیز بر چنین سناریویی است، می‌تواند جهش صعودی و حرکت به سمت هدف قیمتی اشاره شده را به همراه داشته باشد. از سویی دیگر، شکست و رأی نیاوردن طرح می‌تواند سقوط قیمت تا سطح حمایتی بسیار مهم 25000 دلاری را به همراه داشته باشد.

باید اشاره داشت که نمودار کوتاه‌مدت بیت کوین بیانگر آن است که خریداران در حال از دست دادن قدرت و کنترل خود بر بازار هستند. اما در صورتی که چنین سناریویی در حال رخ دادن باشد، چه سطوح حمایتی در نمودار وجود دارد که خریداران برای جلوگیری از سقوط بیشتر باید آن‌ها را حفظ کنند؟

مطلب مفید: فصل آلت کوین (Altcoin Season) به چه معنی است؟

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال روز 29 مه و پس از برخورد به خط روند نزولی تغییر جهت داد و از محدوده 28000 دلاری به سمت سطوح پایین‌تر حرکت کرد. چنین چیزی نشان می‌دهد که فروشندگان در محدوده‌های مقاومتی مهم فعالیت زیادی دارند و اجازه صعود به خریداران را نمی‌دهند.

نمودار بیت کوین

جهت میانگین 20 روزه در 27273 دلار خنثی بوده و شاخص RSI نیز دقیقاً زیر نقطه میانی قرار دارد تا جهت‌گیری مشخصی نیز در بازار نداشته باشیم. در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده 26800 دلاری و زیر میانگین 20 روزه در نوسان است. تثبیت قیمت زیر این سطح حمایتی می‌تواند در ادامه اصلاح بیشتر و حرکت به سمت حمایت مهم 25250 دلاری را به همراه داشته باشد.

انتظار می‌رود که خریداران از محدوده 24000 تا 25250 دلاری به‌شدت دفاع کنند و مانع از سقوط بیشتر قیمت شوند. گفتنی است که از دست رفتن این ناحیه قیمتی می‌تواند سقوط بیت کوین تا کف و حمایت روانی 20000 دلاری را به همراه داشته باشد.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، اگر دوباره شاهد بازگشت بیت کوین به سطوح بالاتر و عبور آن از خط روند نزولی باشیم، احتمال اتمام روند خنثی و نزولی در کوتاه‌مدت بیشتر شده و خریداران می‌توانند قیمت را به سمت اهداف 30000 دلاری و سپس 31000 دلاری حرکت دهند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان