قیمت بیت کوین وارد فاز انتقالی شده است؛ تحلیل BTC (۱۶ اسفند ۱۴۰۱)

خانهتحلیل ارز دیجیتالقیمت بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

داده‌های آن چین نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین در هفته اول ماه مارس با مقاومت‌های سنگینی مواجه شده است تا از خوش‌بینی و امیدواری سرمایه‌گذاران برای رشد بیشتر کاسته شود. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز اکنون با احتمال آزمایش مجدد سطح 22000 دلاری مواجه است و چنین حرکتی می‌تواند منجر به سود موجی از فروشندگان استقراضی شود. برخی تحلیلگران معتقدند که در صورت رخ دادن چنین حرکتی، بیت کوین به 19000 دلار سقوط خواهد کرد.

به نقل از کوین تلگراف، علیرغم مسائل اشاره شده و نزولی بودن داده‌های آن چین، برخی تحلیلگران همچنان مسیر بیت کوین در کوتاه‌مدت را صعودی و به سمت 25000 دلار می‌بینند. در همین حین اما، داده‌های آن چین بیانگر آن است که قیمت این ارز در سطوح بالاتر با مقاومت‌های سنگینی روبه‌رو است.

- Advertisement -
معاملات آپشن بیت کوین

شاخص قیمت تحقق‌یافته بیت کوین سیو سود را نشان می‌دهد

فعالان بازار درباره تصمیم فدرال رزرو در رابطه با نرخ بهره و تورم بالا نگران هستند و آن‌ها را به‌عنوان مقاومت‌های بزرگ پیش روی بیت کوین می‌بینند. این موضوع باعث شده تا آن‌ها مشغول ارزیابی ارزش زمانی پول سرمایه‌گذاری بیت کوین خود شوند. برای اندازه‌گیری این شاخص، هولدرهای بیت کوین بر اساس مدت‌زمان نگه‌داری دارایی و میانگین هزینه پرداختی خود به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

سرمایه‌گذارانی که در شش ماه گذشته اقدام به خرید کرده‌اند با توجه به وضعیت بازار نزولی شرایط نسبتاً خوبی دارند و قیمت تحقق‌یافته برای آن‌ها 21000 دلار است. علاوه بر آن، میانگین قیمت تحقق‌یافته بازار برای تمامی هولدرها نیز 19800 دلار است.

از سویی، هولدرهایی که بیش از شش ماه پیش اقدام به خرید کرده‌اند با قیمت تحقق‌یافته 23500 دلاری مواجه هستند و بیت کوین‌های آن‌ها در زیان است. چنین چیزی باعث می‌شود در صورت رشد قیمت و در سود قرار گرفتن، شاهد افزایش فشار فروش و خروج در سود از سمت آن‌ها باشیم.

هولدرهای جدید و قدیمی

ورود نقدینگی بسیار کمتر از 2022 بوده است

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز بسیار به شاخص دلار و نرخ بهره واکنش می‌دهد. تأثیر منفی این دو شاخص برای فروشندگان استقراضی بسیار مناسب است اما برای قیمت بیت کوین خبر بدی است. بهترین راه بیت کوین برای مقابله با این فروشندگان، ورود نقدینگی جدید و بلندمدت در کنار ورود خریداران اسپات به بازار است. بررسی سرمایه ورودی به صرافی‌ها معمولاً راه خوبی برایی اندازه‌گیری نقدینگی ایجاد شده است.

حجم بیت کوین صرافی‌ها

این شاخص در سال 2023 با رشد همراه بوده و به 34% نیز رسیده است. با این وجود همچنان نسبت به میانگین سالانه خود و ورودی 1.6 میلیارد دلار به صورت روزانه بسیار پایین است. در حال حاضر، تحلیلگران معتقدند که توانایی ورود نقدینگی جدید به بازار توسط تعطیلی و مشکلات بانک‌هایی که از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند، محدود شده است.

مطلب مفید: تاریخچه قیمت بیت کوین از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۳

رشد سود تحقق‌نیافته مانند چرخه‌های قبل است

در حالی که برخی سرمایه‌گذاران در سود تحقق‌یافته قرار دارند و با خروج خود احتمال کاهش قیمت را افزایش می‌دهند، شاخص سود و زیان تحقق‌نیافته بیت کوین نشان‌دهنده سیگنال مثبت آن چین است. این شاخص تفاوت میان سود و زیان تحقق‌نیافته در موجودی بیت کوین را نشان می‌دهد. در همین راستا و بنا بر گزارش گلسنود:

«از اواسط ماه ژانویه، میانگین شاخص سود و زیان تحقق‌نیافته از وضعیت زیان به حالت مثبت تغییر کرده است. چنین چیزی نشان می‌دهد که اکنون میانگین هولدرهای بیت کوین اکنون در سود تحقق‌نیافته به سر می‌برند. چنین الگویی مشابه با ساختار بازار در فاز انتقال چرخه‌های نزولی قبلی است.»

شاخص سود و زیان تحقق نیافته

در حالی که وضعت بیت کوین در سال 2023 و از ماه فوریه تاکنون خیلی جالب نبوده است و موانع زیادی بر سر راه این ارز قرارگرفته است. هنوز سیگنال‌های مثبتی وجود دارند که نشان‌دهنده فاز انتقال و خروج بیت کوین از بازار نزولی هستند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در بازگشت و پس گرفتن سطح 22800 دلاری با مشکل مواجه بوده که بیانگر تلاش فروشندگان برای تبدیل این سطح به مقاومت است. میانگین‌های متحرک در آستانه تقاطع نزولی هستند و RSI نیز در ناحیه منفی قرار دارد تا شاهد برتری فروشندگان باشیم.

نمودار بیت کوین

اگر قیمت از سطح کنونی با ریزش همراه شود، توقف بعدی احتمالاً حمایت 21480 دلاری خواهد بود. این سطح شاهد نبرد سنگین میان خریداران و فروشندگان خواهد بود. اگر خرس‌ها پیروز نبرد باشند، سقوط بیت کوین تا سطح 20000 دلاری ادامه خواهد یافت. از سویی دیگر، اگر قیمت به 21480 دلار واکنش نشان دهد، خریداران باری دیگر برای فتح 22800 دلار تلاش خواهند کرد. بازپس‌گیری این سطح می‌تواند منجر به رالی صعودی تا 25250 دلار شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان