سقوط گسترده BTC و ورود به کانال ۲۵۰۰۰ دلاری

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط گسترده BTC...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال روز گذشته و پس از انتشار اخبار شکایت کمیسیون بورس آمریکا از بایننس با سقوط سنگینی مواجه شدند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در پی انتشار این خبر، قیمت بزرگ‌ترین ارز بازار در سقوطی تقریباً 6 درصدی از محدوده 26700 دلار به کف 25400 دلاری رسید.

به نقل از کوین تلگراف، اخبار مربوط به شکایت علیه بایننس می‌تواند تا حد قابل‌توجهی روند بازگشتی قیمت بیت کوین و اکثر آلت کوین‌های بزرگ بازار را با تأخیر همراه کند. دلیل آن است که اکثر تریدرها با توجه به عدم قطعیت حاکم بر بازار ترجیح می‌دهند فعالیتی انجام ندهند و منتظر شفافیت بیشتر در بازار باشند. در همین حین، یک رویداد قابل‌توجه که می‌تواند نوساناتی را در بازار ایجاد کند و سرمایه‌گذاران را از حالت فعلی خارج کند، تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو است.

- Advertisement -

گفتنی است که جلسه تعیین نرخ بهره فدرال رزرو برای هفته آینده و روز 14 ژوئن برنامه‌ریزی شده است. در همین حین و با وجود تصویر نامشخص بازار و بیت کوین در کوتاه‌مدت، پلتفرم تحلیلی گلسنود در گزارشی به عملکرد نهنگ‌ها پرداخته است. بر اساس داده‌های گلسنود، نهنگ‌های بیت کوین با موجودی حداقل 10 هزار واحد BTC در چند روز اخیر همواره مشغول انباشت بیشتر بیت کوین بوده‌اند.

البته باید به این موضوع دقت داشت که برخلاف این دسته از نهنگ‌های بازار، تمامی گروه‌های بزرگ دیگر و هولد بیت کوین در فاز توزیع قرار داشته‌اند و مشغول فروش دارایی‌های خود در این وضعیت نامشخص از آینده بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند. در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده بسیار مهم 25700 دلاری و در نزدیکی کف حمایتی 25250 دلاری معامله می‌شود. در ادامه با تحلیل بیت کوین و بررسی مهم‌ترین سطوح حمایتی و مقاومتی پیش رو برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار با ما همراه باشید.

مطلب مفید: استیبل کوین شبکه بیت کوین چیست؟

بررسی و نقد بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز علیرغم حرکت نزولی گسترده و سقوط روز گذشته همچنان در محدوده الگوی تکنیکال کانال نزولی معامله می‌شود. بیت کوین چند روزی است که در این ناحیه قرار دارد. خریداران روز 4 ژوئن موفق شده بودند قیمت را به بالای میانگین متحرک 20 روزه در 27083 دلار برسانند اما سایه بلند کندل روزانه به معنای آن بود که فروشندگان قصد تسلیم شدن ندارند و در حال فروش در رالی‌های صعودی هستند.

نمودار بیت کوین

روز گذشته و در حرکتی قابل‌توجه قیمت بیت کوین با سقوط سنگین و ناگهانی همراه شد و در پی آن شاهد از دست رفتن حمایت محدوده 26500 دلار بودیم. با شکست این حمایت، فشار فروش در بازار افزایش یافت و فروشندگان با در کنترل گرفتن بازار موفق شدند قیمت را وارد ناحیه حمایتی بسیار مهم بیت کوین در فاصله 25800 دلاری تا 25250 دلاری کنند.

انتظار می‌رود که خریداران با تمام وجود از این محدوده دفاع کنند چرا که شکست آن می‌تواند لیکوئیدهای سنگین در معاملات خرید را به همراه داشته باشد. اتفاقی که فشار فروش را تا حد قابل‌توجهی افزایش خواهد داد و در پی آن شاهد سقوط بیت کوین به محدوده حمایت روانی 20000 دلاری خواهیم بود.

از سویی دیگر، اگر شاهد واکنش مثبت بیت کوین به محدوده فعلی باشیم و خریداران بتوانند سطوح حمایتی را حفظ و سطوح مقاومتی را پشت سر بگذارند، در وهله اول باید شاهد عبور قیمت از الگوی کانال نزولی باشیم. خریداران برای تثبیت قدرت و کنترل خود در بازار باید این سطح را فتح کنند و پس از آن می‌توان امید داشت که حرکت بعدی به سمت مقاومت مهم بیت کون در محدوده 31000 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان