افزایش قیمت بیت کوین در پی کاهش تورم در آمریکا؛ تحلیل BTC (23 آذر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالافزایش قیمت بیت...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته قیمت بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال با رشد همراه شدند و پادشاه ارزهای دیجیتال با رسیدن به اوج روزانه 18105 دلاری، بسیاری از سرمایه‌گذاران را امیدوار کرد. به نقل از کوین تلگراف و بنابر تحلیل بیت کوین، به نظر می‌رسد انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده یکی از اصلی‌ترین دلایل این حرکت بوده است.

هزینه انرژی در آمریکا با کاهش 1.6 درصدی همراه شد که خبر بسیار خوبی برای ماینرهای بیت کوین تلقی می‌شود. علاوه بر آن، گزارش شاخص قیمت مصرف کننده نشان داد که نرخ تورم به 7.1% رسیده است.

- Advertisement -

علاوه بر بازار کریپتو، بازار سهام نیز نشانه‌های صعودی از خود نشان داد و دو شاخص داوجونز و S&P 500 با رشد همراه شدند. باید اشاره داشت که قیمت بیت کوین همبستگی زیادی با بازار سهام دارد و حرکت صعودی روز گذشته نیز استثنا نیست.

قراردادهای باز بیت کوین متمایل به فروشنده‌ها است

از زمانی که قیمت بیت کوین در تاریخ 22 نوامبر به زیر 16000 دلار سقوط کرد، قراردادهای باز معاملات آتی این ارز به شدت افزایش یافته است. حرکات سریع قیمتی در این ارز می‌تواند یک رویداد لیکوئید شدن دیگر را به همراه داشته باشد اما نمی‌توان با قطعیت گفت که حرکت بیت کوین به چه سمتی خواهد بود.

اگر تورم افزایش یافته بود، احتمال آن وجود داشت که فدرال رزرو نرخ بهره را دوباره افزایش دهد. تریدرهای بسیاری معتقدند که اگر فدرال رزرو در سیاست سخت گیری کمی فعلی و افزایش نرخ بهره به اوج خود رسیده باشد، قیمت بیت کوین با افزایش همراه خواهد شد و قراردادهای باز فروش زیادی لیکوئید خواهند شد.

معاملات آپشن

فروپاشی صرافی FTX با موجی از لیکوئید شدن معاملات همراه شد که قیمت بیت کوین را به کف سالانه خود در 15476 دلار رساند. بنابر داده‌ها، در تاریخ 7 نوامبر حدود 549 میلیون دلار معامله در سراسر حوزه کریپتو لیکوئید شدند و قیمت بیت کوین به زیر 16000 دلار سقوط کرد.

معاملات لیکوئید شده

به طور معکوس، لیکوئید شدن معاملات فروش نقش مهمی در افزایش قیمت بیت کوین دارد و به طور خودکار فشار خرید در بازار ایجاد می‌کند. روز 12 دسامبر، 93 میلیون دلار معاملات فروش لیکوئید شد و در پی آن شاهد رشد قیمت بیت کوین بودیم. روز گذشته داده‌های نرخ تورم منتشر شد و امشب نیز نرخ بهره اعلام خواهد شد. با توجه به کاهش تورم و تصمیم ملایم‌تری از سمت فدرال رزرو می‌توان انتظار لیکوئید شدن معاملات فروش بیشتری و رشد قیمت بیت کوین را داشت.

داده‌های بلند مدت به نفع BTC است

اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران نیز با توجه به موارد اشاره شده و احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره، بیشتر شده است. فدرال رزرو نیز در بیانیه خود در رابطه با تغییر سیاست خود اشاره داشت که این موضوع کاملا به نرخ تورم وابسته است:

«به منظور دستیابی به یک سیاست پولی که به اندازه کافی محدود کننده باشد تا تورم را در طول زمان به 2 درصد برگرداند. در مشخص کردن سرعت افزایش نرخ بهره برای رسیدن به این محدوده هدف، کمیته تشدید انباشته سیاست پولی فعلی، تاثیر تاخیر سیاست مالی فعلی بر اقتصاد و تورم و همچنین دیگر تحولات اقتصادی را در نظر خواهد گرفت.»

شرکت ماکرومیکرو که تخمین‌های مربوط به تغییرات نرخ بهره را منتشر می‌کند، اعلام کرده است که احتمال دارد به زودی شاهد کاهش بیشتر نرخ بهره باشیم.

نرخ بهره

نمودار بالا نشان دهنده کاهش و آرام شدن سرعت افزایش نرخ بهره در طول زمان است. احساسات عمومی سرمایه‌گذاران نیز نشان از آن دارد که نرخ بهره در آینده روند کاهشی را در پیش خواهد داشت. بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند که چنین سناریویی احتمال روند بازگشتی بازار را به همراه خواهد داشت.

مطلب مفید: تحلیل جامع آنچین سال 2022 – تحلیل آنچین شماره ۵۰ (۲۲ آذر ۱۴۰۱)

گفتنی است شاخص نزدک و S&P 500 دیدگاه کلی از وضعیت اقتصادی را به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهند. همچنین باید اشاره داشت که این دو شاخص در حال حاضر همبستگی بسیار زیادی با بیت کوین دارند.

همبستگی بیت کوین و بازار سهام

در نتیجه اگر نرخ بهره کاهش یابد و اقتصاد رشد کند، می‌توان انتظار افزایش قیمت بیت کوین را نیز داشت. در حالی که نشانه‌های مثبتی برای بیت کوین در کوتاه مدت به وجود آمده است، چالش‌های بزرگی مانند احتمال ورشکستگی صرافی‌های متمرکز، کاهش ورود نقدینگیی به بازار و … همگ تهدیدهایی برای افزایش قیمت محسوب می‌شوند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز با حفظ محدوده حمایتی 16800 دلاری و ایجاد کف در این ناحیه موفق شد با رشد همراه شود و از ناحیه مقاومتی 17000 دلاری و میانگین 100 ساعته عبور کند. پس از انتشار داده‌های تورم، روند حرکتی بیت کوین جان تازه‌ای گرفت و شاهد شکست مقاومت 17500 دلاری نیز بودیم. در این حرکت، بیت کوین از ناحیه مقاومتی الگو مثلث در محدوده 17240 دلاری نیز خارج شد.

در حال حاضر قیمت در بالای محدوده 17500 دلاری و میانگین 100 ساعته معامله می‌شود. اوج قیمتی در سطح 18070 دلاری تشکیل شد و اکنون شاهد اصصلاح قیمت هستیم. در مسیر اصلاحی، بیت کوین به زیر سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی سقوط کرد اما خریداران اجازه از دست رفتن حمایت 17500 دلاری را ندادند. قیمت ثبات خود را در بالای سطح 50% فیبوناچی پیدا کرد.

در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین 17850 دلار خواهد بود و پس از آن سطح 18000 دلاری نقش مقاومت را ایفا خواهد کرد. اگر این ناحیه شکسته شود شاهد رشد قیمت تا محدوده 18250 دلار خواهیم بود. پس از آن خریداران با چالش محدوده 18500 دلاری مواجه هستند که شکست آن بیت کوین را به 19200 دلار در کوتاه مدت خواهد رساند.

نمودار بیت کوین

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 17850 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ییک اصلاح نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی 17580 دلار و پس از آن 17500 دلار خواهد بود. شکست این سطح قیمت را به سمت 17200 و میانگین 100 ساعته هدایت می‌کند. شکست این ناحیه منجر به افزایش فشار فروش و ریزش بیشتر تا سطح 17000 دلار و حتی سطوح پایین‌تر خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان