بیت کوین بی‌توجه به اخبار روند خنثی خود را ادامه می‌دهد؛ تحلیل BTC (3 دی 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبیت کوین بی‌توجه...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته همزمان با باز شدن وال استریت و و انتشار آخرین داده‌های تورم در سال جاری، قیمت بیت کوین با نوسان کمی همراه شد و پس از چند ساعت دوباره به روند نسبتا خنثی و بدون نوسان خود بازگشت. بنابر تحلیل بیت کوین و به نقل از کوین تلگراف، در پی انتشار داده‌ها، بیت کوین برای مقطعی روند خنثی خود را ترک کرد و تا محدوده 16750 دلاری نیز سقوط کرد.

نمودار 1 ساعته BTC

نوسان بسیار کم بیت کوین پس از انتشار PCE

تاثیر انتشار داده‌های شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) بر قیمت‌ها در بازارهای مالی بسیار کم بود و این در حالی است که شاخص اشاره شده در تصمیم‌های فدرال رزرو نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. حتی در فضای کم حجم و کم نوسان کنونی بیت کوین نیز انتشار داده‌های این شاخص نتوانست تاثیر زیادی بر قیمت و بازارها داشته باشد.

- Advertisement -

بیزانسی، یکی از تحلیلگران مطرح بازار درباره این نوسان بسیار کم بیت کوین گفت که امیدوار است تریدرها و سرمایه‌گذاران از آن لذت برده باشند چرا که این حرکت احتمالا آخرین حرکت نوسانی بیت کوین در سال 2022 باشد. شاخص PCE برای ماه نومابر 4.7% گزارش شد که نشان دهنده عقب نشینی تورم است. با این حال همچنان نشانه‌های یک حرکت صعودی برا دارایی‌های ریسکی در آن دیده نمی‌شود.

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر سرشناس بازار در پی نوسان صورت گرفته اشاره داشت که شاهد واکنش قوی در ناحیه 16750 دلاری بودیم. وی در ادامه افزود با حفظ این سطح احتمال شکست 16900 و 17000 دلار افزایش خواهد یافت و هدف نهایی نیز 17450 دلار خواهد بود. در غیر این صورت ریزش تا سطح 16450 دلاری را خواهیم داشت.

در همین حین، ال کاپو کریپتو، تحلیلگر بازار همچنان نسبت به روند بازار دیدگاه نزولی خود را حفظ کرد و اشاره داشت که عدم توانایی بیت کوین در شکست 17000 دلار گویای همه چیز است. داده‌های منبع تحلیلی متریال اندیکاتور نیز نشان دهنده آن است که در ناحیه 16500 دلار سفارش‌های زیادی برای ورود به بازار ایجاد شده است.

سفارش بیت کوین

میل به فروش ماینرها کاهش یافته است

پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت در گزارشی نسبت به رفتار ماینرها بیت کوین اشاره داشته که همزمان با تغییر رفتار در روند کلی بازار، حجم تراکنش‌های آنها نیز کاهش قابل توجهی داشته است. وومینکیو، تحلیلگر این پلتفرم در گزارش خود اشاره داشت که به صورت تاریخی کف‌های کلان در فعالیت ماینرها معمولا با کف قیمتی بیت کوین تلاقی داشته است. ویی افزود:

«با نگاهی به تراکنش‌های ماینرها در تمامی صرافی‌ها مشخص می‌شود که فشار فروش کاهش یافته و از اواخر 2021 تاکنون در حال ضعیف شدن بوده است. قابل توجه است که این تراکنش‌ها در زمان اوج قیمتی بیت کوین بسیار بالا بودند.

با این وجود چنین چیزی به معنای عدم توانایی ماینرها برای فروش بیشتر بیت کوین نیست. اما مهم است که چه زمانی تراکنش‌های آنها به عنوان آخرین چرخه نزولی بسیار کاهش می‌یابد. چرا که چنین حرکتی می‌تواند نشان دهنده کف قیمتی بیت کوین نیز باشد.»

مطلب مفید: آیا خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری مناسبی خواهد بود؟

این تحلیلگر در ادامه تصویری از تراکنش‌ها کیف پول‌های ماینرها در صرافی‌ها را به نمایش گذاشت که با تایید موارد اشاره شده از اواسط سال 2021 تاکنون با کاهش چشمگیر تراکنش همراه بوده‌اند.

کیف پول ماینرها

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت در تلاش است تا میانگین 20 روزه در 16995 دلار را فتح کند. در همین حین فروشندگان تلاش کردند تا قیمت را به سطوح پایین‌تر برسانند اما سایه بلند کندل روزانه نشان دهنده خرید قدرتمند در کف قیمت است.

نمودار بیت کوین

اکنون خریداران تلاش خواهند کرد تا مقاومت پیش رو و میانگین متحرک را از سر راه بردارند. در صورت موفقیت، بیت کوین با روند صعودی همراه خواهد شد و به محدوده 18388 دلار خواهد رسید. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که شکست آن می‌تواند قیمت را به محدوده 21500 دلاری برساند.

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر خریداران در عبور قیمت از میانگین متجرک ناموفق عمل کنند، نشان دهنده عدم وجود تقاضا در سطوح بالا خواهد بود. در این صورت فروشندگان از فرصت استفاده کرده و در ابتدا قیمت را به 16256 دلار و در وهله دوم به حمایت 15476 دلار خواهند رساند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان