عدم کاهش سرعت رشد نرخ بهره به ضرر بیت کوین تمام خواهد شد؛ تحلیل BTC (30 آذر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالعدم کاهش سرعت...

آنچه می‌خوانید...

یکی از تحلیلگران بازار معتقد است که قیمت بیت کوین و دیگر دارایی‌های رمز ارزی از تغییر سیاست‌های مربوط به تورم در آمریکا در سال 2023 بهره نخواهند برد. به نقل از کوین تلگراف، جیم بیانکو، مدیر موسسه تحقیقاتی بیانکو، روز گذشته تحلیل بیت کوین را با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشت و اشاره داشت که فدرال رزرو در سال آینده سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش نخواهد داد و این موضوع به ضرر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار خواهد بود.

کنترل منحنی بازده ژاپن بر تمامی بازارها تاثیرگذار است

با توجه به تغییرات غیرمنتظره کنترل منحنی بازده (YCC) که توسط بانک مرکزی ژاپن اعلام شد، تحلیلگران نسبت به دارایی‌های ریسکی دیدگاهی نزولی پیدا کرده‌اند. این اتفاق در لحظه باعث کاهش ارزش دلار شد و پس از باز شدن بازار وال استریت شاهد روند نزولی در سهام نیز بودیم.

- Advertisement -

بیانکو در تحلیل خود اشاره داشت، این حقیقت که بانک مرکزی ژاپن برای مقابله با افزایش تورم اکنون دنباله رو سیاست انقباضی فدرال رزرو رفته بدان معنا خواهد بود که فدرال رزرو نیز در ماه‌های آتی سیاست خود را تغییر نخواهد داد. وی در این رابطه در پست خود نوشت:

«دوباره، اگر ژاپن اکنون به تغییر سیاست خود برای مقابله با تورم رسیده است، به من بگویید چرا فدرال رزرو باید به فکر کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در 2023 باشد. پاسخ آن است که آنها به چنین چیزی فکر نخواهند کرد. می‌توانید کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در سال آینده را فراموش کنید.»

بیانکو در ادامه گفت که عواقب ملموس این تصمیم ژاپن را در آینده نزدیک حس خواهیم کرد. با افزایش بازده اوراق بهادار، ژاپن سرمایه بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد و سرمایه را از آمریکا دور می‌کند. وی معتقد است که کاهش نرخ بهره یک اتفاق کلیدی است که توسط بازارهایی فراتر از کریپتو و بیت کوین صورت خواهد گرفت، اما این اتفاق به آسانی رخ نخواهد داد.

بیانکو اشاره داشت که علیرغم ریزش 80 درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون و در پی سیاست انقباضی فدرال رزرو، ممکن است روند نزولی تمام نشده باشد و همچنان سقوط بیشتری را تجربه کنیم. از نظر وی، دیدگاه رئیس فدرال رزرو نزولی است. بیانکو با اشاره به سخنرانی هفته گذشته پاول و تلاش وی برای دوری کردن از هرگونه پیش بینی در تغییر سیاست گفت:

«رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا دیدگاهی نزولی دارد و کرودا و بانک مرکزی ژاپن نیز حرکاتی انجام داده‌اند که نشان دهنده نگرانی آنها از نرخ تورم است. بازارهای مالی و بیت کوین باید دید خود نسبت به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره را تغییر دهند.»

نمودار YCC ژاپن
نمودار YCC ژاپن

در همین حین برخی دیگر از تحلیلگران بر خلاف بیانکو رویکردی امیدوارانه‌تر نسبت به بازار داشتند اما در عین حال از صعود در بازار نیز صحبت نکردند. ژورین تیمر، یکی از مدیران شرکت فیدلیتی، پیش بینی کرد که در سال 2023 شاهد روندی خنثی در بازار سهام و کریپتو خواهیم بود.

مطلب مفید: شبکه Woo چیست؟ آشنایی با توکن Woo، صرافی Woo X و WooFi

وی افزود که سال آینده بازار بیت کوین و سهام روندی خنثی خواهند داشت و ممکن است شاهد آزمایش کف‌هایی قیمتی 2022 نیز باشیم اما اتفاق بدتری رخ نخواهد داد. تیمر همچنین گفت که از نظرش هنوز به چرخه صعودی نزدیک نشده‌ایم.

وی در ادامه اظهارنظر خود نیز گفت، در حالی که معتقد بوده از سال 2009 تاکنون در یک روند صعودی قرار داشته‌ایم، سوال اصلی برای وی آن است که آیا این روند هنوز زنده است یا به پایان خود رسیده است.

چرخه‌های بازار

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده 16250 دلاری با حمایت همراه شد. پس از آن و با ایجاد کف قیمتی در این محدوده شاهد روند بازگشتی بودیم که منجر به شکست 16500 و 16600 دلار شد. خریداران حتی موفق شدند قیمت را از میانگین 100 ساعته و مقاومت 16800 دلاری نیز عبور دهند. پس از آن شاهد شکست مقاومت 17000 دلاری بودیم اما در این محدوده فشار فروش افزایش یافت. اوج قیمتی در 17067 دلار تشکیل شد و اکنون بیت کوین در یک روند خنثی به سر می‌برد.

قیمت در روند اصلاحی و خنثی خود، به زیر سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی سقوط کرد و اکنون در بالای 16800 و میانگین 100 ساعته قرار گرفته است. علاوه بر آن، در نمودار یک ساعته بت کوین کانال صعودی ایجاد شده که سطح مقاومتی آن نیز 17000 دلار است. اولین مقاومت بیت کوین در مسیر صعودی سطح 17200 دلاری خواهد بود و تثبیت آن قیمت را به سمت 17500 و سطوح بالاتر حرکت خواهد داد.

نمودار بیت کوین

پس از آن سطح 18000 دلاری را خواهیم داشت که شکست آن برای خریداران اهمیت زیادی دارد و می‌تواند بیت کوین را در روزهای آتی به 18450 دلار برساند.

سقوط قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از سطح 17000 دلاری ناموفق عمل کند، شاهد یک روند نزولی تازه دیگر خواهیم بود. اولین سطح حمایتی بیت کوین در صورت ریزش 16800 و خط روند کانال خواهد بود. پس از آن حمایت 16650 دلاری را داریم که در نزدیکی سطح 50% فیبوناچی است. اگر این سطح نتواند مانع ریزش شود، فشار فروش افزایش خواهد یافت و شاهد سقوط بیت کوین به سمت 16000 دلار در کوتاه مدت خواهیم بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان