5 تصور اشتباه پیرامون به روزرسانی مورد انتظار مرج در شبکه اتریوم

خانهاخبار5 تصور اشتباه...

آنچه می‌خوانید...

هیجانات پیرامون به روزرسانی مرج شبکه اتریوم که به واسطه آن دو بلاک چین شبکه اصلی اتریوم و زنجیره بیکن با یکدیگر ادغام خواهند شد باعث شده تا شایعات زیادی پیرامون این به روزرسانی به وجود بیاید. با از بین بردن مکانیسم اثبات کار، مرج یکی از مهم ترین به روزرسانی های تاریخ اتریوم است اما این لقب باعث شده تا تصورات غلطی نیز پیرامون آن ایجاد شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

کارمزد تراکنش ها پس از به روزرسانی کاهش می‌یابد

این موضوع که پس از اجرایی شدن مرج کارمزد تراکنش های اتریوم کاهش می‌یابد یکی از بزرگ ترین تصورات غلطی است که در میان سرمایه گذازان به وجود آمده است. در حالی که کاهش کارمزد تراکنش ها آرزوی سرمایه گذارها است اما به روزرسانی مرج تنها تغییری در مکانیسم اجماع شبکه و انتقال از اثبات کار به اثبات سهام است.

- Advertisement -

در حقیقت کاهش کارمزدها نیازمند گسترش و گنجایش شبکه است. به همین منظور جامعه توسعه دهندگان شبکه در حال کار روی نقشه راهی با محوریت رول آپ هستند تا تراکنش های اتریوم را ارزان تر کنند.

بعد از به روزرسانی تراکنش های اتریوم سریع تر خواهند شد

باید به این نکته دقت داشته باشیم که پس از به روزرسانی مرج، سرعت تراکنش ها به طرز قابل توجهی سریع تر نخواهند شد. با این حال، چنین شایعه ای تا حدی نیز صحت دارد چرا که زنجیره بیکن به اعتبارسنج ها اجازه می‌دهد تا بلاک ها را هر 12 ثانیه یک بار منتشر کنند. اتفاقی که در شبکه اصلی و فعلی اتریوم 13.3 ثانیه زمان می‌یرد. توسعه دهندگان اتریوم معتقدند که انتقال به اثبات سهام باعث افزایش 10 درصدی تولید بلاک خواهد شد اما کاربران متوجه این بهبود جزئی نخواهند شد و تغییری حس نخواهند کرد.

به روزرسانی باعث قطعی شبکه خواهد شد

در مقایسه با تصورات مثبتی که در میان اعضای جامعه وجود دارد، یکی از آنها دیدی منفی نسبت به شبکه دارد و از این قرار است که در جریان به روزرسانی مرج با قطعی شبکه اتریوم رو به رو خواهیم شد. با این حال باید گفت که توسعه دهندگان اتریوم انتظار دارند که چنین اتفاقی رخ ندهد چرا که این به روزرسانی تنها تغییری در نحوه ساختار بلاک ها است.

مطلب مفید: اتریوم (Ethereum) دومین بلاک‌چین محبوب جهان را بشناسید!

سرمایه گذاران قادر خواهند بود اتریوم های استیک شده را برداشت کنند

اتریوم استیک شده ارز دیجیتالی با نسبت ارزش یک به یک با اتریوم است و در حال حاضر روی زنجیره بیکن قفل شده است. در حالی که اعضای جامعه امیدوارند که پس از مرج بتوانند دارایی های استیک شده خود را برداشت کنند، جامعه توسعه دهندگان تایید کرده است که به روزرسانی این شبکه تاثیری در تسهیل این امر ندارد. برداشت اتریوم های استیک شده، در حقیقت در به روزرسانی بزرگ بعدی شبکه پس از مرج فعال خواهد شد که با نام به روزرسانی شانگهای آن را می‌شناسیم. بدین ترتیب احتمالا دارایی ها پس از مرج به مدت 6 تا 12 ماه در شبکه قفل خواهند ماند.

اعتبارسنج ها قادر به برداشت پاداش های اتریومی تا زمان شانگهای نخواهند بود

در حالی که اتریوم های استیک شده در شبکه تا زمان به روزرسانی شانگهای قابل دسترسی نخواهند بود، اعتبارسنج ها پس از به روزرسانی مرج به پاداش های کارمزد شبکه و همچنین بیشترین میزان درامد استخراجی از طرح های بلاکی در شبکه اصلی دسترسی خواهند داشت. از آنجایی که فرایند پاداش کارمزدها نیازی به صدور توکن جدید ندارد، به سرعت و پس از مرج شاهد در دسترس بودن آن برای اعتبارسنج ها خواهیم بود.

در رابطه با کارمزدهای اتریوم، میهایلو بجلیچ، هم‌بنیانگذار پالیگان در مصاحبه ای با کوین تلگراف گفت که رول آپ های zkEVM که یک راهکار مقیاس پذیری جدید برای اتریوم هستند می‌توانند به پروتکل های قرارداد هوشمند اجازه دهند تا در زمینه گنجایش تراکنش ها، شبکه حتی از ویزا نیز پیشی بگیرد. سندیپ نایلوال، دیگر هم‌بنیانگذار پالیگان نیز گفت که این دیدگاه بجلیچ از مقیاس پذیری شبکه می‌تواند تا 90 % کارمزد شبکه را کاهش دهد و گنجایش آن را نیز به 40 تا 50 تراکنش در ثانیه برساند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان