حجم معاملات صرافی غیر متمرکز یونی سواپ از مرز 1 تریلیون دلار گذشت

خانهاخبارحجم معاملات صرافی...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ پس از سه سال فعالیت در بستر شبکه اتریوم به حجم معاملاتی خارق العاده 1 تریلیون دلار رسید. این در حالی است که تعداد کاربران یونی سواپ نسبتا کم است و پلتفرم جای رشد زیادی در آینده دارد. بنابر داده های یونی سواپ لبز، شرکتی که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت پروتکل و اکوسیستم یونی سواپ دارد، تعداد آدرس های فعال در این پلتفرم تنها 3.9 میلیون است.

توییت یونی سواپ لبز

این اطلاعات روز گذشته و توسط حساب توییتری یونی سواپ لبز منتشر شد. در این پست آمده است:

«در طول سه سال گذشته، این پروتکل میلیون ها کاربر را به دنیای دیفای معرفی کرده و اجازه انجام معاملات عادلانه و بدون نیاز به مجوز را داده است.»

- Advertisement -

در حال حاضر یونی سواپ بر بستر راهکارهای مقیاس پذیری لایه دوم اتریوم از جمله پالیگان، آپتیمیزم و آربیتروم پشتیبانی می‌شود. شرکت حامی این پلتفرم اوایل ماه اعلام کرد که قصد دارد فعالیت خود را از طریق دو ماشین مجازی اتریوم سازگار با زنجیره های گنوسیس و مون بیم در پاراچین پولکادات گسترش دهد.

در زمینه حجم معاملاتی، یونی سواپ از تمام رقبای خود در بازار پیش است. داده های کوین گکو حاکی از آن است که پروتکل یونی سواپ v3 در تنها 24 ساعت گذشته بیش از 938 میلیون دلار حجم معاملات را ثبت کرده که معادل 33 % از کل حجم بازار است. در مقایسه حجم معاملات پنکیک سواپ که رتبه دوم را از این نظر دارد در شبانه روز گذشته 491 میلیون دلار بوده است.

با این حال زمانی که کار به مقایسه یونی سواپ و صرافی های غیر متمرکز با صرافی های متمرکزی مانند بایننس، کوین بیس و FTX می‌شود، پلتفرم های غیر متمرکز فاصله بسیار زیادی با آنها می‌گیرند. گفتنی است که در شبانه روز گذشته حجم معاملات بایننس به تنهایی 12.2 میلیارد دلار بوده است.

مطلب مفید: انقلاب وب 3، دیفای و نرم افزارهای غیر متمرکز در بلاک چین بیت کوین

با این حال یونی سواپ از تمام صرافی های متمرکز معتبر و مطرح عقب نیست و برای مثال در مقایسه با کریپتو دات کام و کراکن که حجم معاملاتشان به ترتیب به 724.9 و 597.4 میلیون دلار در شبانه روز گذشته بوده عملکرد بسیار بهتری داشته است.

ارزش کل قفل شده یونی سواپ نیز در محدوده 5.93 میلیارد دلاری قرار دارد که آن را تبدیل به پنجمین پروتکل بزرگ در صنعت دیفای کرده است. دیگر پلتفرم بزرگ غیر متمرکز بازار یعنی پنکیک سواپ نیز با 4.27 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده رتبه هفته را به خود اختصاص داده است.

علیرغم توانایی یونی سواپ در جذب تقاضا و نقدینگی، در زمینه رشد توکن بومی خود UNI در سال 2022 موفق نبوده و از ابتدای سال تاکنون شاهد سقوط 67 درصدی قیمت این ارز بوده‌ایم. اوج قیمتی UNI 44.92 دلار است که در اوایل ماه مه شاهد ثبت آن بودیم و این در حالی است که در زمان نگارش مطلب قیمت توکن یونی سواپ در محدوده 5.6 دلاری قرار دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان