آیا صرافی ها می‌توانند با ساخت بیت کوین خیالی باعث دامپ قیمت شوند؟

خانهاخبارآیا صرافی ها...

آنچه می‌خوانید...

یکی از اساسی ترین ارزش های بیت کوین آن است که هیچکس نمی‌تواند بیشتر از موجودی ثابت شده آن، کوین جدیدی تولید کند. با این حال، مدیر یکی از صرافی های ارز دیجتال به تازگی مدعی شده است که برخی از صرافی ها می‌توانند در سیستم های خود و خارج از بلاک چین، بیت کوین را تولید و آن را خرید و فروش کنند و بدین ترتیب در بازار دستکاری کرده باعث دامپ بیت کوین شوند.

در مصاحبه ای با کوین تلگراف، سرهی ژادانوف، مدیرعامل صرافی رمز ارزی اکسمو (Exmo) گفت که از نظرش دستکاری بازار همچنان در فضای ارزهای دیجیتال امری رایج است و مثالی نیز از نحوه صورت گرفتن آن زد. بر اساس صحبت های وی، اگر شخصی قصد دامپ بیت کوین و بازار را داشته باشد، می‌تواند از یک صرافی خارجی که بازبینی های امنیتی را پشت سر نگذاشته با وثیقه گذاشتن 10 میلیون دلار تتر، 100 میلیون دلار بیت کوین خریداری کند. وی افزود:

«صرافی این مبلغ را به حساب اضافه می‌کند و این بیت کوین ها را تنها در سیستم خود ایجاد می‌کند. بیت کوین های خریداری شده در حقیقت داخل بلاک چین موجود نیستند. مشتری و یا تیم بازار ساز داخلی صرافی سپس این بیت کوین ها را به مبلغ معادل 100 میلیون دلار به فروش می‌رسانند و قیمت بیت کوین را در تمامی صرافی ها دامپ می‌کنند.»

- Advertisement -

ژادانوف در ادامه گفت که این افراد به منظور کسب سود از این دستکاری در بازار می‌توانند از استراتژی آربیتراژ استفاده کنند. پس از آن که قیمت سقوط می‌کند، آنها همان مقدار بیت کوین را با مبلغ بسیار کمتری خریداری کرده و سود می‌کنند. مدیرعامل اکسمو گفت که مقابله با این رویدادهای احتمالی نیازمند سیاست های قانون گذاری بسیار قدرتمندتری مانند قانون های بازارهای بورس است.

مطلب مفید: الزامات واردات با رمزارز در حوزه تجارت ایران

از نظر ژادانوف، صرافی های خارجی نیز باید همانند صرافی های برتر این حوزه قانون گذاری شوند و یا تراکنش های میان این صرافی ها و پلتفرم های برتر محدود شود. ژادانوف معتقد است در صورتی که شاهد چنین اقداماتی باشیم بازار ارزهای دیجیتال به مکان بهتری برای سرمایه گذاران تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه نیز گفت که یکی از مسائل بزرگ در مقابل پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال، نگرانی های پیرامون پولشویی است. بنابر صحبت های ژادانوف، قانون گذاری همه جانبه می‌تواند باعث از بین رفتن این نگرانی ها شود. وی در این باره افزود:

«کریپتو یک حوزه جدید است که به سرعت در حال شکوفا شدن است. در اصل این حوزه بسیار شبیه به ابزار سرمایه گذاری سنتی است (اوراق قرضه ، سهام ) و به همین دلیل فکر می‌کنم که بتوان از قوانین بازارهای سهام برای این حوزه کمک گرفت. چرا که قوانین حوزه بورس و بازارهای سهام مدت زمان زیادی است که امتحان خود را پس داده اند.»

ژادانوف در پایان گفت که هکرها و مجرمان سایبری در حال حاضر به دلیل وجود نواقص امنیتی ترجیح می‌دهند به جای بانک ها، حوزه کریپتو را هدف قرار دهند. از نظر وی، یکی دیگر از مسائل قابل توجه و با پتانسیل رشد هر چه بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال، امنیت است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان