سقوط قیمت لونا 2.0 در هفته اخیر؛ آیا دو کوان و شرکت ترا برخلاف ادعاهایشان لونا دارند؟

خانهاخبارسقوط قیمت لونا...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: هفته گذشته و تا روز دوشنبه قیمت لونا 2.0 خود را به محدوده 11 دلاری رساند. با این حال از اوج قیمتی 30 مه لونا 2.0 با سقوط گسترده همراه بوده و پس از ریزش 56 درصدی اکنون در محدوده 4.8 تا 5.5 دلاری در حال معامله شدن است. در میان بیش از 13400 رمز ارز موجود، ارزش بازار لونا رتبه 2806 را در اختیار دارد و حجم معاملات آن در شبانه روز گذشته تنها 380 میلیون دلار است.

در طول هفته گذشته و همزمان با سقوط قیمت لونا 2.0، برخی از برنامه های دیفای که در اکوسیستم ترا نقش مهمی داشتند به اکوسیستم ترا 2.0 پیوستند که از مهم ترین آنها می‌توان به پروتکل والکری، کیف پول لیپ و آستروپورت اشاره کرد.

- Advertisement -

صفحه توییتری ترا نیز اخیرا اعلام کرد که نسخه 2 پل ارتباطی ترا راه اندازی شده است و کاربران اکنون می‌توانند دارایی های خود را به ترا 2.0 و یا از ترا 2.0 به اتریوم، سکرت، آزموسیس، کازماس و جونو منتقل کنند. دو کوان نیز در توییتی به صرافی غیر متمرکز فونیکس و راه اندازی برنامه استیکینگ استادر اشاره کرد.

دو کوان و ترا فرم لبز مالک کیف پول های سایه هستند

در حالی که اعضای جامعه ترا دوباره در حال ساخت اکوسیستم هستند، فت من، کاربر فعال و افشا کننده این جامعه، اخیرا دو کوان و ترا فرم لبز را متهم به دستکاری در اکوسیستم کرده است. وی روز گذشته گفت که دو کوان و شرکت ترا فرم لبز دارای کیف پول های سایه هستند و این در حالی است که پروژه وعده داده بود کیف پول هایی مانند کیف بنیاد لونا و شرکت ترا برای ایردراپ لونا 2.0 در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.

فت من در ادامه گفت:

«دو کوان تاکنون چندین بار ادعا کرده است که کیف پول ترا فرم لبز هیچ لونایی ندارد و ترا 2.0 تنها متعلق به جامعه است. این به نظر دروغی است که هیچکس حاضر به صحبت درباره آن نیست. در حقیقت کیف پول شرکت ترا دارای 42 میلیون لونا به ارزش 200 میلیون دلار است و آنها درباره میزان موجودی خود دروغ می‌گویند.»

مطلب مفید: استیبل کوین الگوریتمی (Algorithmic Stablecoins) چیست؟ دلایل پرریسک بودن آن را می‌دانید؟

فت من در ادامه نیز به 5 کیف پولی اشاره کرد که از نظرش کیف پول های سایه هستند و متعلق به دو کوان و شرکت ترا فرم لبز هستند. این 5 کیف پول به تنهایی 42 میلیون لونا دارند و فت من معتقد است کیف پول های دیگری نیز مانند آنها وجود دارد. گفتنی است که سه عدد از این کیف پول ها لوناهای خود را منتقل کرده‌اند و دو کیف پول دیگر غیرفعال هستند. وی سپس افزود:

«دو کوان از کیف پول سایه خود برای تایید طرح پیشنهادی خود از طریق دستکاری حاکمیتی اقدام کرد (ترا فرم لبز قرار بود رای ندهد) در حالی که مدعی بود این شبکه متعلق به مردم است. پس از آن نیز موجودی کیف پول خود را 9 رقمی کرد. تازه این 5 عدد کیف پول تنها آنهایی است که تایید شده است و مطمئن هستم کیف پول های دیگری نیز وجود دارد.»

پس از سخنان آتشین در رابطه با دو کوان و شرکت ترا فرم لبز، فت من در توییت دیگری گفت که احتمال آن وجود دارد که ترا 2.0 تبدیل به یک اکوسیستم متعلق به مردم شود اما از نظرش شرکت ترا فرم لبز مانع این اتفاق است. وی در ادامه گفت که امیدوارم این شرایط به سرعت تغییر کند، همین حالا نیز خشم زیادی نسبت به دو کوان در میان اعضای جامعه وجود دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان