مشکلات بایننس تمامی ندارد؛ ماجرای شکایت 1 میلیارد دلاری از صرافی چیست؟

خانهاخبارمشکلات بایننس تمامی...

آنچه می‌خوانید...

وضعیت قانونی صرافی بایننس نه‌تنها بهبود نیافته بلکه با شکایت‌های بیشتر به سمت بدتر شدن نیز حرکت کرده است. در آخرین اقدام قانونی علیه صرافی، این پلتفرم معاملاتی با شکایتی مواجه شده که خواستار غرامت 1 میلیارد دلاری شده است. بر اساس گزارشی تازه، شرکت حقوقی موسکویتز (Moscowitz) و بوئیس شیلر شکایتی را علیه بایننس و مدیرعامل آن چانگ پنگ ژائو و همچنین سه تن از افراد فعال و مشهور در حوزه کریپتو تنظیم کرده‌اند.

اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده

به نقل از بین‌کریپتو و بنا بر گزارش فورچون، صرافی بایننس اوراق بهادار ثبت‌نشده را در قالب ارزهای دیجیتال در پلتفرم خود لیست کرده و سپس با پرداخت مبالغی به افراد پرنفوذ در فضای مجازی از آن‌ها خواسته تا این ارزهای دیجیتال را تبلیغ کنند. گفتنی است که شرکت‌های حقوقی اشاره داشته‌اند که پیش از اقدام قانونی و شکایت علیه بایننس، به مدت 1 سال پلتفرم را زیر نظر داشته‌اند.

- Advertisement -

یکی از ارزهای دیجیتالی که از دید شرکت‌های حقوقی، اوراق بهادار ثبت‌نشده است، توکن بومی صرافی BNB است. پلتفرم‌های حقوقی عنوان کردند که توکن BNB با استفاده از برنامه توکن سوزی، موجودی خود را در راستای افزایش ارزش دارایی، کاهش می‌دهد و چنین موضوعی آن را به اوراق بهادار تبدیل می‌کند.

قابل‌توجه است که شکایت علیه بایننس به نیابت از دو شهروند فلوریدا و یک شهروند کالیفرنیایی تنظیم شده که مدعی هستند هنگام معامله ارزهای دیجیتال تبلیغ شده توسط بایننس و افراد مطرح در فضای مجازی، دارایی‌های خود را از دست داده‌اند. در این شکایت همچنین ذکر شده که این پرونده علاوه بر 3 شاکی اشاره شده ممکن است به میلیون‌ها کاربر دیگر نیز خسارت وارد کرده باشد.

در همین رابطه، آدام موسکویتز، از شرکت حقوقی موسکویتز توضیح داد، قانون به صراحت بیان می‌کند که اگر یک فرد مطرح و تاثیرگذار در حال تبلیغ یک اوراق بهادار ثبت‌نشده باشد، و انجام این کار برای وی منفعت مالی داشته باشد، این فرد ممکن است در قبال هرکسی که دارایی را خریداری کرده، مسئول باشد. صرافی که معاملات را تسهیل می‌کند نیز مسئول خواهد بود.

مطلب مفید: اعتیاد به معامله ارز دیجیتال یک مشکل مهم است، مراقب باشید!

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، صرافی بایننس هنوز واکنشی به اتهامات وارد شده نشان نداده است. لازم به ذکر است که بایننس اولین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال نیست که با چنین شکایتی مواجه می‌شود. چندی پیش، شرکت موسکویتز در اقدامی مشابه شکایتی را علیه صرافی FTX و مبلغان مطرح آن مانند تام بریدی و کوین اولری و … تنظیم کرد.

مشکلات حقوقی ادامه‌دار بایننس

باید اشاره داشت که زمان این شکایت علیه بایننس، فشار بیشتری را به صرافی وارد می‌کند. این پلتفرم و مدیرعامل آن در حال حاضر با اتهاماتی از سمت کمیسیون معاملات آتی آمریکا در رابطه با نقض قوانین معاملاتی مواجه هستند و اکنون پرونده درخواست غرامت 1 میلیارد دلاری نیز به مشکلات صرافی اضافه شده است. علاوه بر آن، گزارش‌هایی منتشر شده است که وزارت دادگستری آمریکا نیز در حال تحقیق بر پلتفرم و مدیرعامل آن است.

علیرغم تمامی موارد اشاره شده، صرافی بایننس اعلام کرده است که در حال همکاری با قانون‌گذاران است و از حمایت اعضای جامعه خرسند است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان