بیت کوین در انتظار انتشار نرخ تورم آمریکا؛ ادامه مسیر چگونه خواهد بود؟

خانهاخباربیت کوین در...

آنچه می‌خوانید...

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار در روزهای اخیر با ریزش همراه بوده و پس از سقوط به سطح 23000 دلاری، شاهد از دست رفتن سطح 22000 دلاری نیز بودیم. درحالی‌که تحلیلگران و تریدرها درباره احساسات نزولی در بازار هشدار می‌دهند، قیمت بیت کوین در روزهای ابتدایی هفته خود را به سطح 22000 دلاری نزدیک کرده است. داده‌های تریدینگ ویو حاکی از آن است که قیمت این ارز پس از اصلاح چند روز اخیر دوباره با رشد همراه شده است.

نمودار بیت کوین

احساسات هیجانی در بازار بیت کوین وجود ندارد

به نقل از کوین تلگراف و بنا بر داده‌های متریال اندیکاتور، پس‌ازآنکه قیمت بیت کوین در هفته گذشته به کف سه هفته‌ای خود سقوط کرد، نهنگ‌های خوش‌بین از این فرصت استفاده کردند. نموداری از سفارش‌های خریدوفروش صرافی بایننس نشان می‌دهد که ناحیه مقاومت تغییر کرده و به سطوح بالاتری منتقل شده است. بدین ترتیب، نهنگ‌ها قیمت سطح فروش را بالاتر برده تا معامله سودمندتری را داشته باشند.

- Advertisement -
سفارش خرید بایننس

این نمودار همچنین نشان می‌دهد که نهنگ‌های فعال در ابتدای هفته به نظر قصد دارند با استفاده از کمبود نقدینگی بیت کوین در روزهای ابتدایی قیمت را بالاتر برده و در نقاط بالاتر دست به فروش بزنند.

در همین حین، سقوط قیمت در هفته اخیر با واکنش ملایمی از سمت اعضای جامعه و فعالان بازار همراه شد و بسیاری از آنها با ایده تسلیم گسترده در بازه زمانی کوتاه‌مدت مخالفت کردند. فیلب فیلب یکی از تحلیلگران مطرح بازار درباره حرکات اخیر قیمت اشاره داشت که رفتارهای عصبی در بازار نزولی بیت کوین معمولاً زمانی رخ می‌دهد که بیت کوین یک فیبوناچی اصلی یا میانگین متحرک مهم را پس از ثبت 3 موج صعودی آزمایش نکرده باشد.

مطلب مفید: شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال

کریپتو تونی، تحلیلگر مطرح بازار نیز در انتظاری مشابه از رفتار قیمت توضیح داد که همچنان نسبت به روند دیدگاهی نزولی دارد و مقاومت فعلی ازنظر وی محدوده 22400 تا 22600 دلاری است. وی همچنین افزود که اگر بیت کوین بتواند سطح 20300 دلاری را حفظ کند، احتمال دارد باری دیگر به سمت اوج 24000 دلاری حرکت کنیم چراکه ساختار بازار از نظر وی هنوز در جهت نزولی شکسته نشده است.

تحلیل کریپتو تونی

اهمیت داده های شاخص تورم

در آستانه بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین، تمرکز سرمایه‌گذاران و تحلیلگران بر داده‌های اقتصاد کلانی است که می‌تواند باعث نوسانات قیمتی گسترده در روزهای آتی شود. شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه ژانویه در 14 فوریه منتشر می‌شود و تغییر نرخ تورم می‌تواند در قیمت بیت کوین نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.

شاخص تورم

مایکل ون دی پوپ، تحلیلگر بازار اشاره داشت که هفته بزرگی در پیش است. وی افزود که علاوه بر شاخص قیمت مصرف‌کننده، شاخص قیمت تولیدی، شاخص تولید امپایر استیت و نرخ خرده‌فروشی نیز در این هفته اعلام خواهند شد.

ازنظر ون دی پوپ، تورم به سقوط خود ادامه می‌دهد و قیمت گاز و انرژی نیز کاهش خواهد یافت تا شاهد رشد بازارهای مالی و بیت کوین باشیم. متریال اندیکاتور نیز با تأیید صحبت‌های ون دی پوپ افزود که در هفته جاری شاهد نوسانات قیمتی زیادی در بازار خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان