تلاش نافرجام بیت کوین در عبور از ۲۱۰۰۰ دلار؛ آیا اصلاح قیمتی در راه است؟

خانهاخبارتلاش نافرجام بیت...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته به روند تثبیتی خود ادامه داد و نگرانی‌هایی را پیرامون اصلاحی عمیق‌تر برای سرمایه گذاران و تریدرها ایجاد کرد. به نقل از کوین تلگراف و بر اساس داده‌های تریدینگ ویو، قیمت BTC روز گذشته در نزدیکی سطح 21000 دلاری قرار داشت اما در عبور از آن ناموفق بوده است.

نمودار یک ساعته بیت کوین
نمودار یک ساعته بیت کوین

در روزهای ابتدای هفته قیمت برای مدتی از سطح 21000 دلاری عبور کرد اما با توجه به حجم پایین معاملات از سمت خریداران، شاهد ادامه دار بودن این حرکت نبودیم و BTC دوباره به زیر این مقاومت مهم سقوط کرد. در همین راستا، il Capo of Crypto، تحلیلگر مطرح بازار ارزهای دیجیتال معتقد است که تغییر جهتی در مسیر حرکتی بیت کوین و آلت کوین‌ها ایجاد شده است.

- Advertisement -

در روزهای آغازین هفته، آلت کوین‌ها نیز عملکرد قدرتمندی داشتند و دوج کوین در شبانه روز گذشته با رشد 25 درصدی همراه بوده و به اوج 6 ماهه خود رسیده است. il Capo of Crypto، معتقد است که بیت کوین و اتریوم به اوج فعلی خود رسیده‌اند اما برخی از آلت کوین‌ها همچنان فضای رشد دارند. وی درباره معاملات خود نیز گفت که فعلا وارد موقعیت خریدی نخواهد شد و تنها حد زیان‌های معاملات خود در آلت کوین‌ها را تغییر می‌دهد.

سیو سود در روزهای اخیر یکی از مباحث داغ بوده و برخی از اندیکاتورهای آنچین اشاره داشتند که در صورت عبور قیمت از 21000 دلار احتمال فراوان شاهد این اتفاق خواهیم بود. مارک کولن، یکی دیگر از تحلیلگرهای بازار نیز در رابطه با قدرت بازار در کوتاه مدت تحلیلی مشابه با il Capo of Crypto ارائه داد.

مطلب مفید: نرخ رشد مرکب سالانه اتریوم در چهارسال گذشته ۲ برابر بیت کوین بوده است

تحلیل مارک کولن
تحلیل مارک کولن

وی اشاره داشت که از نظرش BTC مدت زیادی را زیر سطح 21000 دلاری سپری کرده و در همین مدت اتریوم و آلت کوین‌ها با رشد خوبیی همراه شده‌اند. وی ادامه داد اگر ناحیه طلایی شکسته شود شاهد رشد سریع قیمت خواهیم بود اما اگر بیت کوین به زیر 20400 دلار سقوط کند همه چیز زیر سوال خواهد رفت.

رشد 7 درصدی بیت کوین در ماه اکتبر

در نمودار روزانه، قیمت BTC کمی بالاتر از میانگن متحرک 100 روزه قرار گرفته و میانگین 50 روزه را نیز در طول هفته از آن عبور کرد. در بازه زمانی هفتگی نیز، کندل 30 اکتبر به نظر بالاترین کندل بیت کوین از اواسط ماه سپتامبر را ثبت کرده است. در قیمت فعلی، شاهد رشد 7 درصدی بیت کوین در ماه اکتبر بوده‌ایم. با این حال و علیرغم رشد قیمت همچنان ماه اکتبر 2022 سومین عملکرد ضعیف این ماه از سال 2013 تاکنون محسوب می‌شود.

نمودار روزانه BTC
نمودار روزانه BTC

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان