بررسی کامل بازی مار دیوانه (Crazy Snake)؛ کسب درآمد از بازی

خانهمعرفی پروژهبررسی کامل بازی...

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

فناوری بلاک چین در مرکز بسیاری از نوآوری‌های فعلی قرار دارد. یکی از سرگرم‌کننده‌ترین محصولات این فناوری که نوعی زیرمجموعه وب۳.۰ است، بازی‌های بلاک چین است. بازی مار دیوانه یا کریزی اسنیک (Crazy Snake) یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به صحنه بازی‌های بلاک چین یا بازی برای کسب درآمد (P2E) است.

- Advertisement -
spot_img

بازار جهانی بازی بسیار گسترده است. غالب‌ترین بخش صنعت بازی، بازی‌های سنتی است که شامل بازی‌های موبایل، رایانه شخصی و کنسول‌های بازی می‌شود. بازی‌های بلاک چین تنها بخش کوچکی از بازار وسیع بازی است. با این حال، وضعیت به‌طور پیوسته به نفع بازی‌های دارای ارز دیجیتال تغییر می‌کند و روزانه کاربران جدیدی را جذب می‌کنند.

- Advertisement -

در این مقاله از فکت کوینز، ما به محبوبیت فزاینده بازی‌های بلاک چین، با تمرکز ویژه بر روی بازی مار دیوانه (Crazy Snake) که اخیراً منتشر شده است، نگاهی خواهیم داشت. سپس درباره چیستی Crazy Snake، ویژگی‌های کلیدی آن و نحوه عملکرد بازی صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این، نقش NFTها در بازی، کیف پول درون بازی و توکن بازی (CRAZY) را بررسی خواهیم کرد.

نوستالژی بازی‌های مار

بازی مار دیوانه بر اساس مجموعه‌ای با قدمت زیاد از بازی‌های مار ساخته شده است که از صحنه بازی‌های سنتی نشات می‌گیرد. اولین بازی مار در سال 1976 متولد شد، زمانی که یک بازی آرکید به نام بلاکید (Blockade) مفهوم کنترل یک مار مجازی در حال رشد توسط بازیکنان را معرفی کرد. بازی‌های مشابهی برای رایانه‌های Apple 2 و کنسول Atari 2600 در سال‌های بعد ظاهر شدند.

بازی مار

با این حال، در سال 1998 بود که محبوبیت بازی‌های مار در سطح جهانی افزایش یافت. در سال 1998، نوکیا شروع به ارائه یک بازی مار بر روی تلفن‌های همراه مختلف کرد. پس از آن، کاربران در سراسر جهان بازی مار نوکیا را بازی کردند که رابط کاربری ساده‌ای داشت. کاربران باید مار را روی صفحه نمایش هدایت می‌کردند و نقاط کوچکی را می‌خوردند که باعث رشد آن می‌شد. هدف این بود که تا زمانی که می‌توانید از برخورد سر مار به دیواره یا بدن مار خودداری کنید.

تقریباً ده سال بعد، توسعه‌دهندگان مختلف تصمیم گرفتند با ایجاد بازی‌های مار برای دستگاه های تلفن همراه iOS و اندروید، این مفهوم را دوباره یادآوری کنند. این بازی‌ها به‌صورت تمام رنگی بودند و پس از محبوب شدن گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش لمسی، به حالت سه‌بعدی تغییر یافتند.

تیم سازنده Crazy Snake تصمیم گرفت بازی کلاسیک مار را در سال 2022 بازسازی کند و از فناوری بلاک چین برای ایجاد یک تجربه کاربری جدید استفاده کند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل بازی دیفای کینگدامز (DeFi Kingdoms)

بازی وب۳ مار دیوانه (Crazy Snake)

Crazy Snake هم‌زمان با معرفی NFTها و ارزهای دیجیتال، بر مفهوم بازی سنتی مار، پایدار مانده است. کاربران می‌توانند مارهای منحصربه‌فردی را که در قالب NFT توکن شده‌اند، خریداری کنند و بفروشند. مارها خصوصیات و ویژگی‌های بی‌نظیری دارند و همچنین ظاهرشان نیز متفاوت است. این بازی با توکن اصلی بازی (CRAZY) به بازیکنان پاداش می‌دهد و یک کیف پول ارز دیجیتال یکپارچه دارد.

Crazy Snake یک پروژه گیمفای (GameFi) مبتنی بر جامعه است، چون وابسته به جامعه بازی است. اگر هیچ بازیکنی وجود نداشته باشد، بازی نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. تیم توسعه‌دهنده تصمیم گرفت از NFTها و امکانات DeFi برای تشویق کاربران به مشارکت در اکوسیستم و بازی کردن استفاده کند.

جوایز، بازیکنان را به بازی کردن و تکمیل مهارت‌های خود برای کسب ارزهای دیجیتال بیشتر سوق می‌دهد. عنصر NFT بازیکنان را تشویق می‌کند تا در طول بازی کار کنند و آواتارهای NFT خود را برای بیشتر قدرتمندتر شدن بسازند. همچنین، بازیکنان می‌توانند NFTهای جدید را با توکن CRAZY بخرند یا آواتارهای خود را برای کسب سود بفروشند. مدل بازی برای کسب درآمد به کاربران این امکان را می‌دهد که از صفر شروع کنند و برای انجام موفقیت‌آمیز بازی، ارز دیجیتال کسب کنند.

بازی مار دیوانه

ایده اصلی بازی Crazy Snake با روش اصلی و سنتی بازی مار مطابقت دارد. بازیکنان مارها را مدیریت می‌کنند، نقاط رنگارنگ را برای رشد می‌خورند و از برخورد با بدن یا دیواره‌ها جلوگیری می‌کنند. با این حال، Crazy Snake از طریق حالت‌های چندگانه بازی، پیچیدگی‌های بیشتری به این مفهوم اضافه می‌کند.

بازی وب۳ مار دیوانه از بلاک چین پالیگان (Polygon) استفاده می‌کند. تراکنش‌های درون بازی سریع هستند و بازیکنان هزینه تراکنش‌ها را با توکن‌های MATIC پرداخت می‌کنند. در مقایسه با بازی‌های مبتنی بر اتریوم، Crazy Snake به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های بالای گس مقرون به صرفه‌تر است.

بیشتر بخوانید: شبکه پالیگان (Polygon Network) چیست ؟

سیستم کیف پول بازی Crazy Snake

از آنجایی که Crazy Snake از ارز دیجیتال برای تراکنش‌های درون بازی، پاداش‌ها و خریدهای NFT استفاده می‌کند، این بازی شامل یک کیف پول ارز دیجیتال است. کیف پول ارز دیجیتال Crazy Snake بخشی جدایی‌ناپذیر از برنامه بازی است. پس از دانلود و نصب بازی، باید یک حساب کیف پول Crazy Snake جدید ایجاد کنید یا یک کیف پول ارز دیجیتال موجود دیگر را وارد کنید. اگر می‌خواهید کیف پول Crazy Snake خود را از دستگاه دیگری وارد کنید، می‌توانید این کار را با عبارت یا کلید خصوصی خود انجام دهید.

کیف پول Crazy Snake می‌تواند توکن‌های MATIC را برای کارمزد گس، استیبل کوین تتر (USDT)، توکن‌های CRAZY و توکن‌های Diamond ذخیره کند. کاربران می‌توانند CRAZY را با USDT در بازی مبادله کنند تا ارزهای دیجیتال را نقد کنند. توکن‌های الماس در مراحل بازی به‌عنوان پاداش داده می‌شوند و کاربران می‌توانند آنها را با توکن‌های CRAZY مبادله کنند. بخش Swap کیف پول جایی است که بازیکنان می‌توانند دارایی‌های خود را مبادله کنند. هنگامی که استخر نقدینگی CRAZY در یونی سواپ (UniSwap) فعال شد، کاربران می‌توانند CRAZY را با USDT نیز در صرافی معامله کنند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال ماتیک نتورک (Matic Network) چیست؟ مزایا و معایب ارز ماتیک

کیف پول دارای ویژگی رمز پرداخت است. پس از تنظیم رمز عبور، هر بار که می‌خواهید در بازی خرید کنید، باید رمز عبور را وارد کنید. این اقدام به عنوان مکانیزم احراز هویت اضافی برای جلوگیری از تراکنش‌های غیرمجاز عمل می‌کند. تراکنش‌ها به کیف پول شما یا از آن مانند نقل و انتقالات ارز دیجیتال استاندارد عمل می‌کنند. برای ارسال تراکنش باید آدرس عمومی مقصد خود را وارد کنید. برای دریافت ارز دیجیتال، آدرس عمومی کیف پول خود را کپی کرده و در اختیار فرستنده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بلاک چین کیوتیز (Blockchain Cuties)؛ بازی بامزه‌ها!

NFTهای بازی مار دیوانه

NFTها یک عنصر حیاتی در بازی Crazy Snake هستند. NFTهای بازی Crazy NFT هستند و هر کدام نشان‌دهنده یک آواتار مار درون بازی هستند. NFTها دارای هفت دسته ویژگی هستند.

دسته اول جنسیت است. نسبت جنسیت نر به ماده 7:3 است، به این معنی که NFTهای ماده بسیار نادرتر از مارهای نر هستند. NFTهای ماده ارزش بازار به طور قابل‌توجهی بالاتری دارند. دسته Hash نشان‌دهنده قدرت هش NFT است که توانایی استخراج NFT توکن را تعیین می‌کند. Crazy Snake از استخراج NFT پشتیبانی می‌کند و در طول زمان CRAZY را به عنوان پاداش به کاربر می‌هد.

NFT کریزی (CRAZY)

دسته سطح یا Level به طور مستقیم با قدرت هش NFT مرتبط است. NFTهای سطح بالاتر دارای نرخ قدرت هش بالاتری هستند، در حالی که دسته کیفیت یا Quality نشان‌دهنده هش اولیه یک NFT است. NFT‌ها با سطح کیفیت بالا قدرت هش خود را افزایش می‌دهند. نشانگر Experience نشان می‌دهد که مار NFT قبل از رسیدن به سطح بعدی باید چند امتیاز تجربه کسب کند.

دسته Set، مجموعه‌ای از NFTهای مار دیوانه را نشان می‌دهد که NFT شما به آن تعلق دارد. در نهایت، دسته ویژگی‌های بازی (Game Attributes)، سطح NFT را هنگام شروع بازی نشان می‌دهد.

NFTهای با ویژگی‌های کلی بالاتر در بازار گران‌تر و در بازی قدرتمندتر هستند. علاوه بر این، آنها به دلیل افزایش قدرت هش، پاداش استخراج بسیار بالاتری را ارائه می‌کنند. کاربران می‌توانند NFTهای Crazy خود را برای شروع استخراج و کسب توکن‌های CRAZY به اشتراک بگذارند. با این حال، بازیکنان نمی‌توانند از NFT‌های CRAZY خود در حین استیک کردن آنها استفاده کنند. به علاوه، بازیکنان نمی‌توانند با NF‌Tها در جنگ نیز شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: بازی استار اطلس (StarAtlas)؛ یک قدم به سمت بازی‌های نسل جدید

توکن CRAZY چیست؟

توکن‌ CRAZY، ارز دیجیتال اصلی بازی مار دیوانه است. بازیکنان می‌توانند CRAZY را به عنوان جوایز درون بازی یا از طریق استیکینگ NFT کریزی کسب کنند. همچنین، بازیکنان می‌توانند NFTهای خود را به بازیکنان دیگر اجاره دهند یا آنها را در بازاراین بازی به ازای توکن‌های CRAZY بفروشند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند مستقیماً CRAZY را به اشتراک بگذارند تا جوایز بیشتری کسب کنند یا توکن‌های Diamond خود را با CRAZY مبادله کنند. کاربران در حین گیم پلی، توکن‌های الماس یا Diamond را در بازی دریافت می‌کنند.

مجموع عرضه CRAZY یک میلیارد توکن در شبکه پالیگان است. از این مبلغ 20 درصد به تیم بازی تعلق می‌گیرد. رشد اکوسیستم 25٪ از کل عرضه را دریافت می‌کند، در حالی که 15٪ به جوایز درون بازی اختصاص می‌یابد. 40 درصد باقیمانده پاداش استخراج است. کاربران می‌توانند بخشی از جوایز استخراج را با به کار انداختن NFTهای بیکار خود به دست آورند.

بیشتر بخوانید: آموزش بازی ایمورتال گیم (Immortal Game)؛ کسب درآمد از شطرنج!

حالت‌های بازی مار دیوانه (Crazy Snake)

بازی وب۳.۰ مار دیوانه دارای چندین حالت بازی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد در تجربه‌های مختلف بازی شرکت کنند. چهار حالت بازی وجود دارد: حالت بی‌پایان (Endless mode)، حالت بقا (Survival mode)، حالت PK و رویدادهای رسمی. برای کسب جوایز کریپتو، بازیکنان باید یک NFT کریزی داشته باشند.

حالت بی‌پایان یک نسخه معمولی و رقابتی دارد. نسخه معمولی برای همه بازیکنان رایگان است، در حالی که نسخه رقابتی بازیکنان را ملزم به پرداخت بلیط ورودی می‌کند. حالت بقا به کاربران اجازه می‌دهد تا مار را بر اساس سطح NFT خود حرکت دهند و رشد دهند. هدف این است که در مدت زمان تعیین شده به بزرگترین مار تبدیل شوید. هر چه سطح بازی بالاتر باشد، مدت زمانی که در اختیار دارید هم بیشتر می‌شود. پاداش‌ها نیز بیشتر هستند زیرا دشواری با سطح NFT شما افزایش می‌یابد. در حالت رقابتی، جایزه کل مبلغ ورودی بازیکن است.

حالت بقا کمی متفاوت است. اگر یک رقیب با سر مار خود بدن مار شما را لمس کند، مار او می‌میرد. زمانی که مار رقیب بمیرد، بازیکنان می‌توانند جوایزی را دریافت کنند. این حالت برای بازیکنانی است که برای بقا در رابط کاربری بازی مبارزه می‌کنند. همچنین، بازیکنان می‌توانند به مهارت‌ها و آیتم‌های مختلفی دسترسی داشته باشند که در حالت Endless در دسترس نیستند. این آیتم‌های انحصاری می‌توانند به بازیکنان توانایی‌های متفاوتی بدهند یا مار رقیب را بکشند. مانند حالت Endless، حالت Survival نیز یک نسخه معمولی و رقابتی دارد.

حالت PK یک حالت هیجان‌انگیز تیمی چند نفره است که در آن بازیکنان می‌توانند با دوستان خود تیم شوند و با تیم‌های دیگر به رقابت بپردازند. مبارزات PK همیشه شامل سه تیم است و همه هزینه ورود می‌پردازند. تیم برنده تمام هزینه‌ها را به عنوان جایزه می‌گیرد.

حالت رویدادهای رسمی نیز برای رویدادهای دوره‌ای طراحی شده است. تیم توسعه‌دهنده این رویدادها و همچنین قوانین و شرایط ورود را اعلام خواهد کرد.

جمع‌بندی

بازی مار دیوانه (Crazy Snake) یک مفهوم بازی قدیمی را از طریق یک برنامه مبتنی بر بلاک چین معرفی می‌کند. این بازی حالت‌های مختلف بازی را ارائه می‌دهد و به شدت به ارزهای دیجیتال و NFT ها متکی است. کاربران می‌توانند NFT را خریداری کنند، توسعه دهند و بفروشند. در حالی که بازی از ویژگی‌های staking نیز پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا پاداش‌های ارز دیجیتال دریافت کنند. Crazy Snake نمونه‌ای از نحوه ادغام بازی‌های بلاک چینی، امور مالی و سرگرمی غیرمتمرکز است. سازندگان اعلام کردند که Crazy Snake اولین بازی از اکوسیستم بازی Crazy آنهاست.

سوالات متداول

بازی مار دیوانه (Crazy Snake) چیست؟

بازی مار دیوانه (Crazy Snake) همان مفهوم نوستالژی بازی قدیمی مار را در بلاک چین معرفی می‌کند. این بازی حالت‌های مختلف بازی را ارائه می‌دهد و به شدت به ارزهای دیجیتال و NFTها متکی است.

اولین بازی مار در چه سالی ساخته شد؟

ولین بازی مار در سال 1976 متولد شد، زمانی که یک بازی آرکید به نام بلاکید (Blockade) مفهوم کنترل یک مار مجازی در حال رشد توسط بازیکنان را معرفی کرد. بازی‌های مشابهی برای رایانه‌های Apple 2 و کنسول Atari 2600 در سال‌های بعد ظاهر شدند.

spot_img

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان