بازی استار اطلس (StarAtlas)؛ یک قدم به سمت بازی‌های نسل جدید

خانهآموزش هابازی استار اطلس...

آنچه می‌خوانید...

بازی استار اطلس (StarAtlas) نسل جدیدی از بازی‌های متاورس است که توجه گیمرها و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. بازی Star Atlas بیشتر از یک بازی، اکوسیستمی در متاورس است که با توکن‌های NFT کار می‌کند. در واقع مالکیت تمام دارایی‌های داخل بازی به صورت تمام و کمال متعلق به بازیکنان است. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که امنیت بازی توسط شبکه سولانا تامین می‌شود.

جذاب‌ترین ویژگی استار اطلس، گرافیک خیره کننده آن است. تا به این لحظه هیچ بازی در دنیای بلاک چین چنین گرافیک خیره کننده‌ای به بازیکنان ارائه نکرده بود. بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه بلاک چین منتظر انتشار این بازی هستند و بسیاری دیگر فکر می‌کنند باید نسبت به فعالیت این بازی محتاطانه عمل کرد. در این مقاله فکت کوینز همراه شما هستیم تا ببینیم این بازی جذاب چه آینده‌ای خواهد داشت.

- Advertisement -

بازی استار اطلس چیست؟

همانطور که گفتیم Star Atlas یک بازی متاورسی و غیرمتمرکز با موضوع فضا و اکتشافات فضایی است. جهانی که در بلاک چین سولانا متولد شده است و در آن نژادهای بیگانه برای سلطه سیاسی، تحت کنترل گرفتن سرزمین‌های مختلف و برپا کردن شهرهای فضایی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بازی استار اطلس را بشناسید

بیشتر بازی‌های این حوزه بازیکنان را مجبور می‌کنند برای کسب درآمد یک فرایند تکراری و بی معنا را به صورت مداوم تکرار کنند. استار اطلس این مسیر معمول را رها کرده و جذابیت‌ بازی‌های قدیمی و قابلیت درآمدزایی بازی‌های غیرمتمرکز امروزی را ترکیب کرده است. در نتیجه می‌توان بازی Star Atlas را نسل جدیدی از بازی‌های P2E در نظر گرفت که علاوه بر هیجان انگیز بودن، امکان درآمدزایی نیز دارد.

ویدئو یوتیوب استار اطلس

بازی استار اطلس برای طراحی گرافیک‌ خیره کننده‌اش از موتور Unreal Engine 5 بهره می‌برد که خروجی شگفت انگیزی از بازی ارائه می‌کند. اگر دموی بازی Star Atlas را ببینید، متوجه جذابیت‌های بصری و کیفیت باورنکردنی این بازی‌ خواهی شد. پس آماده باشید تا ماجراجویی خود را در دنیای سینمایی استار اطلس آغاز کنید! منابع را استخراج کنید و قدرت سیاسی اقتصادی خود را به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید: بلاک چین کیوتیز (Blockchain Cuties)؛ بازی بامزه‌ها!

روند بازی استار اطلس (Star Atlas)

داستان بازی استار اطلس در سال 2620 شروع می‌شود. این بازی چهار ژانر جذاب بازی را با هم ترکیب می‌کند تا بازیکنان بیشتر از بازی لذت ببرند…

روند بازی Star Atlas
  • سبک استراتژی کلان: در این سبک بازی‌ها باید تعاملات خود با دیگر بازیکنان را به شکلی توسعه دهید که از نظر سیاسی بر آنها سلطه پیدا کنید.
  • ژانر اکتشافی: در این سبک بازی‌ها باید با کشف منابع جدید، دارایی‌ها خود برای توسعه تجارت را افزایش دهید.
  • سبک نقش آفرینی: در این سبک، همه چیز در دستان شما است. می‌توانید هر در این دنیای جدید یک زندگی جدید را آغاز کنید.
  • ژانر شبیه سازی پرواز: با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی می‌توانید در کابین خلبان سفینه فضایی خود بنشینید و سفینه را به سمت مقصد هدایت کنید.

البته این چهار ژانر تنها جذابیت‌های بازی بازی استار اطلس نیستند! در این بازی می‌توانید زمین‌های سیارات مختلف در کهکشان‌های مختلف را تحت کنترل بگیرید و در آنها به ساخت شهر خودتان مشغول شوید. کالاهای مختلف تولید کنید و آنها را به دیگر بازیکنان بفروشید. علاوه بر این موارد می‌توانید با ایجاد گروه‌ها و DAOها به صورت گروهی بر مناطق مختلف جهان حکومت کنید.

گاهی اوقات باید برای محافظت از قلمروهای خود استراتژی دفاعی در پیش بگیرید؛ گاهی اوقات نیز باید تهاجمی عمل کنید تا بتوانید وسعت قلمرو خود در بازی استار اطلس را افزایش دهید. به لطف غیر متمرکز بودن بازی، اگر مالک توکن POLIS باشید می‌توانید از طریق Star Atlas DAO در مسائل حاکمیتی نیز مشارکت کنید. در واقع با قفل کردن توکن‌های POLIS می‌توانید درباره سیاست‌های کلی بازی تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های بلاک چین در سال ۲۰۲۲

نژادهای مختلف بازی استار اطلس

قبل از شروع بازی و سفر کهکشانی خود، باید نژادی که می‌خواهید در جناح آنها بازی کنید را انتخاب کنید. پایین‌تر می‌توانید سه نژاد بازی و اطلاعات مربوط به آنها را مطالعه کنید.

  • منطقه ONI: گونه‌ای بیگانه از جنگجویان قدرتمند در این منطقه زندگی می‌کنند.
  • منطقه Ustur: اندرویدهای هوشمند که سازنده Star Atlas هستند این بخش را کنترل می‌کنند.
  • منطقه MUD: این منطقه توسط انسان‌های کاوشگر اداره می‌شود.
نژادهای مختلف بازی استار اطلس و بازار NFT

شرکت پشتیبان بازی استار اطلس، یک بازار NFT برای تجارت دارایی‌های درون بازی راه اندازی کرده است. شما باید NFT هایی مانند کشتی و مهمات را با توکن ATLAS خریداری کنید. البته می‌توانید با فعالیت درون بازی نیز این دارایی‌ها را به دست آورید.

بیشتر بخوانید: اپن سی (OpenSea) چیست؟ با اولین و بزرگترین بازار NFT آشنا شوید

توکن‌ استار اطلس (ATLAS)

بازی استار اطلس دارای دو توکن ATLAS و POLIS است که به مدیریت سیستم اقتصادی این بازی کمک می‌کنند. شما می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتالی مانند Serum DEX آن را خریداری کنید. ATLAS رمزارز درون بازی است که برای معامله NFTها و خرید دیگر دارایی‌های داخل بازی استفاده می‌شود. می‌توانید ارز دیجیتال اطلس را با تکمیل چالش‌های داخل بازی نیز کسب کنید.

توکن‌های استار اطلس

در کل 36 میلیارد توکن ATLAS وجود دارد که با مسیر رشد بازی تطابق دارد. با ورود بازیکنان جدید به متاورس، ATLAS بیشتری ضرب خواهد شد تا بتوان برای پرداخت پاداش ماموریت‌ها از آن استفاده کرد. بگذارید نرخ توزیع فعلی اطلس را بررسی کنیم:

  • 65 درصد از کل توکن‌های ضرب شده برای پاداش و انتشار اولیه استفاده خواهد شد.
  • 22.5 درصد از برای فروش اختصاصی توکن‌ها استفاده خواهد شد.
  • 4 درصد برای استخرهای نقدینگی در صرافی‌هایی که اطلس در آنها لیست شده است استفاده خواهد شد.
  • 5 درصد به تیم توسعه دهنده پروژه ATLAS تعلق خواهد گرفت.
  • 2 درصد برای فروش عمومی توکن استفاده خواهد شد.
  • 1.5 درصد نیز برای تامین توکن‌های مورد نیاز جهت پیش فروش عمومی استفاده خواهد شد.

قیمت Star Atlas در زمان نگارش این مقاله چیزی حدود 0.0047 دلار (19 سپتامبر 2022) است و کل ذخایر آن 10.16 میلیون دلار ارزش دارد. عرضه در گردش ATLAS نیز نزدیک به 2.16 میلیون است؛ در حالی که حجم معاملات 24 ساعته آن حدود 1 میلیون دلار است. بالاترین قیمت آن نیز 0.27 بوده.

بیشتر بخوانید: NFT پابجی (PUBG) چیست؟ چطور در بازی PUBG توکن به‌دست بیاوریم؟

توکن POLIS

POLIS توکن حاکمیتی بازی استار اطلس است. این توکن به شما اجازه می‌دهد نفوذ سیاسی خود را افزایش دهید و در تصمیم‌گیری‌های مربوط به سیاست‌های کلی بازی حق رای به دست آورید. مجموع توکن‌های POLIS به 360 میلیون توکن می‌رسد. این توکن‌ها از طریق ماموریت‌ها، مشارکت انجمن‌ها در بازی‌ها و سپرده‌گذاری (استیکینگ) در Star Atlas DAO به دست می‌آیند. بگذارید درصد توزیع این توکن را نیز بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: استیکینگ رمز ارزها (Staking) ؛ کسب درآمد غیر فعال از رمز ارزها

توکن POLIS
  • 40 درصد از توکن‌های ضرب شده برای پاداش و انتشار اولیه استفاده می‌شود.
  • 30 درصد به تیم توسعه دهنده اختصاص داده خواهد شد.
  • 22.5 درصد برای فروش خصوصی توکن‌ها استفاده خواهد شد.
  • 4 درصد برای تامین نقدینگی استخرهای نقدینگی صرافی‌هایی که این توکن در آنها لیست شده است استفاده خواهد شد.
  • 2 درصد برای فروش عمومی توکن
  • 1.5 درصد نیز برای پیش فروش عمومی استفاده خواهد شد.

در زمان نگارش این مقاله (19 سپتامبر 2022) ارزش مجموع توکن‌ها 7.19 و قیمت فعلی هر توکن 0.33 دلار است. پولیس در حال حاضر 21.6 میلیون عرضه در گردش دارد و حجم معاملات 24 ساعته آن 269582 دلار است. بالاترین قیمت ثبت شده برای ATLAS چیزی حدود 18.55 دلار است که اوایل سپتامبر 2021 به ثبت رسید.

سرمایه گذاری در توکن استار اطلس

بازی Staratlas تا زمان نگارش این مقاله به صورت کامل منتشر نشده است و با توجه به اطلاعات منتشر شده به این زودی منتشر نخواهد شد. با این همه بیش از یک سال است که استار اطلس فروش فروش NFT‌های درون بازی را آغاز کرده است تا بتواند بودجه مورد نیاز برای توسعه بازی را افزایش دهد. در حال حاضر مجموع ارزش بازار دو توکن این بازی به چیزی حدود 18 میلیون دلار می‌رسد.

سرمایه گذاری روی بازی استار اطلس

از زمان انتشار نسخه مبتنی بر مرورگر بازی در دسامبر 2021، اطلاعات زیادی از پیشرفت بازی منتشر نشد که نهایتا باعث ایجاد شک و شبه در دل کاربران شد. اکثریت جامعه فعال در حوزه کریپتو با تصور کلاهبرداری بودن کل پروژه از آن دلسرد شدند. با این همه همکاری اخیر Star Atlas با The Sandbox نشان داد که این پروژه برای آینده مصمم است.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل بازی دیفای کینگدامز (DeFi Kingdoms)

پیش بینی قیمت توکن استار اطلس

پیش بینی قیمت اطلس

اطلس به شما اجازه می‌دهد مالکیت دارایی‌های مختلف در بازی استار اطلس را به صورت تمام و کمال در اختیار داشته باشید. این بدان معنا است که پس از انتشار بازی، ATLAS به توکنی ارزشمند برای فعالیت درون استار اطلس بدل خواهد شد. DigitalCoinPrice با استناد به همین مسئله بازاری صعودی برای اطلس پیش بینی کرده است و انتظار دارد قیمت آن تا سال 2025 به 0.0188 و تا پایان سال 2030 به چیزی حدود 0.0648 دلار برسد.

PricePrediction پیش می‌کند قیمت Star Atlas تا سال 2025 به 0.011 و تا سال 2030 از 1 سنت عبور کند. البته همه موسسه‌های پیش بینی قیمت خوش بین نیستند. برای مثال WalletInvestor پیش بینی می‌کند قیمت Atlas تا سال 2027 به 0.0003 برسد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین روش‌های کسب درآمد از متاورس (Metaverse)

پیش بینی قیمت توکن Polis

POLIS از اطلس ارزشمندتر است؛ چرا که به شما اجازه می‌دهد در مورد جهان StarAtlas تصمیم بگیرید و آینده جهان اطلس را رقم بزنید. پیش بینی DigitalCoinPrice برای قیمت پولیس تا 2025 حداکثر 1.48 دلار و تا سال 2030 به چیزی حدود 4.78 دلار است. کارشناسان PricePrediction نیز پیش بینی می‌کنند قیمت این توکن تا 2024 به 1 دلار و تا سال 2026 به 2 دلار برسد.

پیش بینی قیمت پولیس

تیم WalletInvestor پیش بینی ناامید کننده‌ای برای POLIS ندارد، با این حال انتظار دارد که قیمت POLIS نوسان داشته باشد. این موسسه پیش‌بینی می‌کند که قیمت پولیس تا 0.0000001 دلار کاهش یابد و در سال 2025 به بالاترین قیمت خود یعنی 10 دلار برسد.

کلام آخر

Star Atlas می‌تواند مفهوم بازی‌‌های حوزه کریپتو را تغییر دهد. گرافیک فوق العاده، تلفیق سبک بازی‌های قدیمی و بازی‌های GameFi، این بازی را به تجربه‌ای واقع گرایانه و اعتیادآور برای گیمرها بدل خواهد کرد. البته بازی Star Atlas برنامه‌ای جاه طلبانه با پتانسیلی فوق العاده برای گیمرها است. شما چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما بازی استار اطلس می‌تواند در این مسیر موفق شود؟

سوالات متداول

بازی استار اطلس (Star Atlas) چیست؟

Star Atlas، یک تجربه بازی نسل بعدی با طراحی بازی سه‌گانه و تصاویر بصری است که توسط Unreal Engine 5 ساخته شده است. این بازی بر روی بلاک چین سولانا ساخته شده است. Star Atlas با موضوع فضا و اکتشافات فضایی است. جهانی که در بلاک چین سولانا متولد شده است و در آن نژادهای بیگانه برای سلطه سیاسی، تحت کنترل گرفتن سرزمین‌های مختلف و برپا کردن شهرهای فضایی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

هزینه بازی Star Atlas چقدر است؟

ATLAS ارز درون بازی است که برای معامله NFT و خرید دارایی استفاده می‌شود. شما می‌توانید با انجام چالش‌های درون بازی، این توکن را به دست آورید. قیمت Star Atlas در زمان نگارش این مقاله 0.002821 دلار است.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان