بازی برای مرگ (Play To Die)؛ سبک جدید بازی‌ در دنیای متاورس

خانهمعرفی پروژهبازی برای مرگ...

آنچه می‌خوانید...

اگر مرگ در بازی‌های بلاکچینی واقعی بود چه می‌شد؟! این ایده‌ای است که استانتون برای نسل بعدی بازی‌های کریپتویی پیشنهاد کرده است! دیو استانتون، محقق و سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال ایده جدیدی برای بازی‌های نسل جدید مطرح کرده که کمی خشن و وحشیانه به نظر می‌رسد. نام این مدل جدید، بازی برای مرگ (Play to Die) است! در ادامه همراه فکت کوینز باشید تا این سبک جدید را به طور کامل بررسی کنیم.

مدل بازی برای مرگ (Play to Die) چیست؟

در این مدل بازی، کاراکترهای شما بعد از مرگ غیر قابل استفاده خواهند شد. در واقع کاراکترهای درون بازی مانند آدم‌های واقعی بعد از مرگ غیر قابل استفاده خواهند شد. استانتون معتقد است این مدل جدید بازی می‌تواند بازی‌ها را هیجان‌انگیزتر کند؛ چرا که تا به این لحظه مرگ در دنیای بازی‌ها کاملا بی معنی بود.

- Advertisement -

NFT مرگ و زندگی در بازی

مرگ در بازی و زندگی به صورت NFT

مرگ در دنیای بازی‌های رایانه‌ای چیز جدیدی نیست؛ همین باعث می‌شود بتوان مدل بازی برای مرگ خیلی راحت‌تر وارد بازی‌ها کرد. با این همه در حال حاضر مکانیزم مرگ و زندگی کاراکترها در بازی‌های رایانه‌ای چیزی جز یک شوخی نیست.

حقیقت این است که کاراکترها پس از مرگ در بازی به NFT تبدیل می‌شوند و می‌توان آنها را در بازارهای آزاد خرید و فروش کرد. در حقیقت دیو استانتون (Dave Stanton) محقق بلاک چین معتقد است که تجربه واقعی مرگ را می‌توان در بازی‌های کریپتویی اجرایی کرد. وی امیدوار است با به کارگیری این مدل جدید بتوان هیجان بازی‌ها را تا حد بسیار زیادی افزایش داد.

NFT در بازی‌های بلاک چینی

دقیقا چه بلایی سر NFT ها می‌آید؟

NFT ها ستون اصلی این مدل بازی‌ هستند. طرح او حول توکن‌های NFT تغییرناپذیر و منحصربه‌فرد از داده‌های ذخیره‌شده در بلاک چین می‌چرخد. NFT ها می توانند برای نمایش چیزهایی مانند عکس، فیلم، صدا و انواع دیگر فایل های دیجیتال استفاده شوند؛ و اکنون شخصیت های مرده در متاورس بازی.

او گفت: «NFT ها را می توان خرید، فروخت، معامله کرد یا در زمینه های دیگر خارج از یک بازی استفاده کرد.» این قابلیت‌ها در مقایسه با تجربیات قبلی در بازی‌های ویدئویی قابل توجه است. بازیکن به جای اینکه فقط بتواند از کاراکتر داخل بازی استفاده کند، اکنون می تواند آن را در بازار آزاد خرید/فروش نیز کند.

استانتون همچنین در مورد رشد NFT هایی که می توانند در بین بلاک چین های مختلف رد و بدل شوند، صحبت کرد. او توضیح داد: «این بدان معناست که کاراکترها ارزش بسیار بیشتری خواهند داشت (نه فقط ارزش پولی، بلکه ارزش احساسی برای بازیکن) زیرا آنها به یک بازی وابسته نیستند.

«این قابلیت تعامل در بازی‌های Play To Earn می تواند به طرق مختلف آشکار شود. توانایی استفاده از یک شخصیت در چندین بازی یک امر بدیهی است. من فکر می‌کنم ممکن است مشارکت‌های تبلیغاتی، فرصت‌های عضویت و بسیاری موارد دیگر وجود داشته باشد که در حال حاضر نمی‌توانیم تصور کنیم.»

نحوه کار بازی برای مرگ (Play to Die)

نحوه کار بازی‌های Play to Die

توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFTها، دنیای هنری را دگرگون کردند و خیلی سریع به حوزه‌های دیگر مثل حوزه گیمینگ وارد شدند. حالا قرار است مدل جدید بازی برای مرگ از این توکن‌ها استفاده کند تا یک تجربه کاملا جدید را برای گیمرها به ارمغان بیاورد.

دیو استانتون در تصورات خود اولین بازی این مدل را یک بازی شوتر یا بتل رویال تصور می‌کند که تمام شخصیت‌های درون آن NFT هستند. در این بازی کاربران می‌توانند شخصیت‌های خود را ارتقا دهند و مهارت‌های جدید کسب کنند. در واقع تمام بازیکنان می‌توانند از هیچ شروع کنند و کاراکتر خود را بسازند.

داستان زمانی جذاب می‌شود که یک دسته از افراد بخواهند بدون صرف وقت و تلاش برای ارتقا شخصیت‌های بازی خود، از شخصیت‌های قدرتمند بازی استفاده کنند. در چنین شرایطی مارکت خرید و فروش کاراکترها به کار می‌آید و بازیکنان اجازه می‌دهد بدون هیچ زحمتی و تنها با پرداخت هزینه، از کاراکترهای قدرتمند بازی استفاده کنند. خبر خوب برای فروشندگان این کاراکترها اینکه به دلیل مرگ و میر بالای کاراکترهای رده بالا در بازی، قیمت این کاراکترها بسیار بالا خواهد بود.

طبق گفته‌های استانتون، این مدل بازی می‌تواند فرصت‌های کسب درآمد جدیدی برای گیمرها ایجاد کند. علاوه بر این، در این سیستم نادر بودن توکن‌ها تصادفی نیست بلکه بر اساس مهارت و تلاش گیمر مشخص می‌شود. این را هم باید در نظر داشت ک پوسته‌ها و آیتم‌های متعددی در بازی وجود خواهند داشت که می‌توان با ارتقا کاراکتر و دریافت آنها کسب درآمد کرد.

ریسک‌ بازی‌ برای مرگ (Play to Die)

ریسک‌ بازی‌های این سبکی

صد البته تمامی افراد فعال در حوزه بازی‌های کریپتویی، از ایده استانتون استقبال نمی‌کنند. لانگ دو، مدیریت پیکسل آرت، یکی از همین افراد است که مدل بازی‌ برای مرگ را بسیار ضعیف می‌داند. لانگ معتقد است گیمرها و سرمایه گذاران به ساغ بازی‌هایی می‌روند که ریسک از دست دادن سرمایه کمتری دارند و مدل پیشنهادی استانتون این ریسک را به حداکثر می‌رساند.

با وجود همه این انتقادات، به کارگیری مدل بازی کن و بمیر در بازی‌های نسل جدید، مسیرهای متعددی را برای کسب درآمد باز می‌کند. به علاوه، استانتون معتقد است تنها راه کسب درآمد از این بازی‌ها خرید و فروش شخصیت‌ها نخواهد بود! با استفاده از مفهوم مرگ دائمی سبک بازی برای مرگ برای تماشاگران نیز جذاب خواهد شد و می‌توان مانند بسیاری از ورزش‌های هیجان انگیز، از فروش استریم‌های زنده بازی نیز کسب درآمد کرد.

سوالات متداول

بازی Play To Die چیست؟

بازی های Play To Die یا بازی کن و بمیر سبک جدیدی از بازی های بلاکچینی متاورس است که در آن کاراکتر بازی بعد از مرگ دیگر غیر قابل دسترس خواهد بود و به شکل NFT در بلاک چین ذخیره می‌شود.

نحوه درآمد زایی از بازی های Play to Die چگونه است؟

در این مدل جدید از بازی‌های کریپتویی، کاراکتر شما بعد از مرگ به توکن NFT تبدیل خواهد شد و شما میتوانید توکن مورد نظر را در بازار خرید و فروش کنید و درآمد کسب کنید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان