سقوط بیت کوین به کانال 25000 دلاری؛ تحلیل تکنیکال BTC (23 خرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز دوشنبه و همزمان با باز شدن بازارهای سهام در آسیا، قیمت بیت کوین و آلت کوین ها با ریزش های سنگینی همراه شدند. بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 23 خرداد، به نظر می‌رسد مهم ترین دلیل این سقوط قیمت ها در بازار کریپتو افزایش افسارگسیخته نرخ تورم در آمریکا باشد.

بیت کوین پس از هفت روز روند نزولی، در سقوطی 6.4 درصدی به کف قیمتی 25593 دلاری رسید که از 12 مه تاکنون به این سطح بازنگشته بود. اتریوم نیز مانند بیت کوین روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و با ریزشی 9 درصدی به کف قیمتی 1342 دلاری رسید. علاوه بر دو ارز برتر بازار، دیگر آلت کوین ها مانند کاردانو، دوج کوین و … نیز هفته را با روندی نزولی آغاز کردند.

- Advertisement -
نمودار بیت کوین و اتریوم

آنتونی ترنچف، هم‌بنیانگذار شرکت نکسو در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت:

«بازار کریپتو و بیت کوین تحت تاثیر شدید تصمیمات فدرال رزرو قرار دارد و حرکات آن نیز مشابه و تا حد زیادی وابسته به بازار بورس نزدک و دیگر دارایی های ریسکی است. برای اولین بار شاهد پیش بینی هایی از قیمت بیت کوین هستیم که بیانگر سقوط های سنگین تر و رسیدن به عددهای چند هزار دلاری است. چنین چیزی نشان دهنده میزان ترس جامعه و همچنین محیط اقتصادی کلانی است که بازار کریپتو با آن مواجه است.»

پس از افزایش نرخ تورم در روز جمعه و رسیدن به سطوحی که در 40 سال اخیر بی سابقه بوده است، تریدرها منتظر سیاست های انقباضی شدیدتری از سمت فدرال رزرو هستند. گفتنی است که این اخبار باعث فشار فروش سنگینی در بازارهای سهام و کریپتو شد.

مطلب مفید: چین‌ لینک (LINK) چیست؟ معرفی چین‌ لینک در 5 دقیقه

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 23 خرداد نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در عبور از مقاومت 30000 دلاری ناموفق عمل کرد و در نتیجه آن شاهد حرکت به سمت سطوح حمایتی 29500 و 28500 دلاری بودیم. فشار فروش در ادامه افزایش یافت و قیمت با شکت سطح حمایتی 28000 دلاری، سقوطی 10 درصدی را به سمت 26500 دلار تجربه کرد.

ضعف خریداران در حمایت از این سطح باعث شکسته شدن آن و ایجاد کف قیمتی جدیدی در محدوده 25571 دلاری شد. قیمت بیت کوین همچنان نیز نشان هایی مبنی بر ادامه روند نزولی دارد. در حال حاضر بیت کوین زیر سطح مهم 28500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته در حال معامله است. علاوه بر آن خط روند نزولی در نمودار یک ساعته بیت کوین و در محدوده 27200 دلاری در حال شکل گرفتن است. در صورت حرکت صعودی، اولین مقاومت بیت کوین سطح 26200 دلاری خواهد بود.

نمودار BTC

سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی نیز در کنار خط روند نزولی اشاره شده قرار دارد و این محدوده را به یک مقاومت مهم برای بیت کوین تبدیل کرده است. پس از آن و در صورت عبور خریداران از این ناحیه، سطح 28500 دلاری به عنوان اصلی ترین مقاومت قیمت ایفای نقش خواهد کرد. شکست این سطح می‌تواند در کوتاه مدت به معنای تغییر روند و رالی های صعودی بیشتری باشد.

سقوط بیشتر قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 23 خرداد، اگر قیمت در عبور از 27200 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ریزش بیشتر از بیت کوین خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی محدوده 25500 دلاری و پس از آن سطح 25000 دلاری خواهد بود. شکست این سطح فشار فروش را افزایش می‌دهد و بیت کوین در کوتاه مدت به سمت هدف 23500 دلاری حرکت خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان