بازار ارز دیجیتال سبزپوش شد + تحلیل تکنیکال بیت کوین (30 خرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبازار ارز دیجیتال...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز گذشته و در پی یک رالی صعودی قیمت بیت کوین دوباره سطح 20000 دلاری را پس گرفت. با این حال تحلیلگران نسبت به این حرکت صعودی شکاک هستند و از نظرشان قدرت کافی برای ادامه داشتن را ندارد. تحلیل بیت کوین تاریخ 30 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز در شبانه روز گذشته با رشد 8 درصدی به محدوده 20500 دلاری نیز رسید و این در حالی است که دیروز و برای مدتی بیت کوین در کف 17600 دلاری در حال معامله بود.

کف 17600 دلاری بیت کوین پایین ترین کف قیمتی این ارز از ماه دسامبر 2017 بود و علاوه بر آن پایین تر از اوج چرخه قبلی بود. بدین ترتیب بیت کوین برای اولین بار در تاریخ خود به زیر اوج چرخه صعودی قبلی خود سقوط کرد.

- Advertisement -

اتریوم، دومین ارز بازار نیز عملکردی مشابه بیت کوین داشت و پس از آنکه روزهای گذشته سطح 1000 دلاری را خود را رو به پایین شکست، دیروز موفق به باز پس گیری آن شد. اتریوم با 13 % افزایش قیمت در 24 ساعت گذشته به در محدوده 1075 دلاری معامله می‌شود.

جو دی پاسکوال، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه بیت بول در مصاحبه با کوین دسک گفت که ما سطوح 19 هزار، 20 هزار، 16 هزار و 17 هزار دلاری را به عنوان نقاط مهم بیت کوین تعیین کرده بودیم و این ارز به آخرین سطح اشاره شده واکنش نشان داد. با این حال اگر سطح 20000 دلاری با موفقیت حفظ نشود و شاهد افزایش حجم معاملات نباشیم، انتظار می‌رود که رالی صعودی ادامه دار نباشد.

بازار سهام آمریکا نیز روز جمعه عملکرد نسبتا خنثی داشت و بورس نزدک با رشد بسیار کم 1.4 درصدی همراه شد و شاخص S&P 500 تقریبا بدون تغییر بود. این شاخص هفته گذشته با ثبت ریزشی 5.8 درصدی وارد ناحیه نزولی شد که به معنای فاصله حد اقل 20 درصدی با اوج خود است. شاخص داو جونز نیز روز گذشته با ریزش بسیار کمی همراه شد.

سرمایه گذاران درباره نرخ تورم که در ماه مه به اوج 40 ساله خود رسیده است دچار اضطراب شده‌اند. همچنین سقوط اقتصاد جهانی که به نظر حمله روسیه به اوکراین دلیل آن باشد، احتمال رکود اقتصادی در سطح جهان را افزایش داده است. چهارشنبه هفته قبل، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.75 % افزایش داد تا شاهد بالاترین نرخ بهره در چند سال اخیر باشیم. گفتنی است که دیگر کشورها نیز برای جلوگیری از افزایش قیمت ها اقدامی مشابه را انجام داده‌اند.

در همین حین، بازار کریپتو نیز ماه مه را به بدترین شکل ممکن پشت سر گذاشت و در این ماه شاهد اتفاقاتی مانند سقوط اکوسیستم ترا بودیم. هفته گذشته نیز پلتفرم وام دهی سلسیوس اعلام کرد برداشت ها از پلتفرم خود را متوقف کرده است و شرکت 3AC نیز با ورشکستگی احتمالی دست و پنجه نرم می‌کند. کوینس بیس و چندین صرافی رمز ارزی دیگر خبر از تعدیل نیرو دادند و شاخص ترس و طمع نیز به پایین ترین حد خود (6) رسیده است.

دی پاسکوال انتظار دارد در روزهای آینده و به دلیل انقضای قراردادهای آپشن شاهد نوساناتی در بازار بیت کوین و کریپتو باشیم. با این حال وی گفت که تا ماه جولای و جلسه فدرال رزرو روند نزولی خواهد بود. در آن زمان نیز تنها در صورتی که فدرال رزرو تصمیم به تغییر اقدامات خود بگیرد می‌توان امیدوار بود.

حامیان بیت کوین، آن را با ارزش ترین دارایی برای سرمایه گذاری می‌دانند و به آن لقب طلای دیجیتالی داده‌اند. آنها معتقدند بیت کوین ابزاری منناسب در مقابله با تورم است و به لطف تکنولوژی بلاک چین از طلا نیز کاربردی تر است.

با این حال از زمان سقوط بازار کریپتو و قرار گرفتن برخی از شرکت های این حوزه در آستانه ورشکستگی و سقوط، ایمان این افراد در حال آزمایش شدن است. از ابتدای سال تاکنون بیت کوین سقوطی 55 درصدی را تجربه کرده و طلا با رشدی 2.45 درصدی همراه شده است.

تحلیل بیت کوین تاریخ 30 خرداد بیانگر آن است که علیرغم حرکت بیت کوین و اتریوم در روزهای ابتدایی هفته و سقوط سنگین به زیر نواحی 20000 دلاری و 1000 دلاری، بدترین سناریو ممکن هنوز رخ نداده است. داده های درون زنجیره ای نشان می‌دهد که بیت کوین های زیادی در حال حرکت است.

مطلب مفید: کاربردها و مزایای متاورس چیست؟

مدیرعامل کریپتوکوانت معتقد است این بیت کوین ها متعلق به شرکت های مدیریت سرمایه است که در حال پر کردن وثیقه های خود برای معاملات خرید هستند و یا متعلق به بازار سازهایی است که در حال تامین نقدینگی لازم برای معاملات فروش هستند. وی می‌گوید در هر حالت چنین اتفاقی بیانگر روند نزولی در کوتاه مدت است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 30 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز یک روند نزولی سنگین را دنبال کرد و به زیر حمایت 20000 دلاری  سقوط کرد. در ادامه با سقوطی 10 درصدی بیت کوین به زیر 18000 دلار نیز سقوط کرد. در نهایت کف قیمتی در 17600 شکل گرفت و اصلاح صعودی آغاز شد.

در مسیر صعودی بیت کوین سطوح مقاومتی 18000 و 18500 دلاری و همچنین خط روند نزولی در محدوده 19200 را شکست. در ادامه بیت کوین با جهشی خوب سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی را نیز رد کرد و دوباره حمایت 20000 دلاری را پس گرفت.

با این حال فعالیت فروشندگان در محدوده 20500 دلاری افزایش یافت و سطح 61.8 % فیبوناچی اصلاحی نیز به عنوان مقاومت ایفای نقش کرد. در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده 20000 دلاری و نزدیک میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین سطح 20200 دلاری و سپس 20500 دلاری خواهد بود. در صورت شکست این ناحیه بیت کوین به سمت 21000 دلار و سطوح بالاتر حرکت خواهد کرد.

سقوط بیشتر قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 30 خرداد،  در صورتی که سطح 20500 دلاری شکسته نشود، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این حالت اولین حمایت بیت کوین محدوده 19500 دلاری و حمایت مهم قیمت، سطح 18800 دلاری خواهد بود. شکست این ناحیه منجر به افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 17600 دلار می‌شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان