آیا بیت کوین یک هفته با آغاز رالی صعودی فاصله دارد؛ تحلیل BTC (۷ فروردین ۱۴۰۲)

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روزهای گذشته با روند نسبتاً خنثی خود در محدوده 28000 دلاری قرار داشته و نزدیکی به اوج قبلی باعث شده تا سرمایه‌گذاران نسبت به ادامه روند صعودی امید داشته باشند. تحلیل بیت کوین از سمت یک کارشناس مطرح بازار نیز نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار تنها چند روز با آغاز روند صعودی خود فاصله دارد.

رفتار مشابه قیمت با چرخه‌های قبل

به نقل از کوین تلگراف، علیرغم مشکل در تبدیل سطح 28000 دلاری به حمایت، رفتار بیت کوین به گونه‌ای است که به نظر در مسیر ترک روند نزولی خود قرارگرفته است. این تحلیل متعلق به رکت کاپیتال، تحلیلگر مطرح بازار است که روز گذشته تصویری خوش‌بینانه را برای روزهای پایانی ماه مارس ارائه داد.

- Advertisement -

حرکت صعودی اخیر قیمت را بالاتر از خط روند نزولی قرار داد که از اوج قیمتی سال 2021 در جریان بوده است. با این حال، کندل ماه مارس می‌تواند اولین کندل برای تأیید رسیدن قیمت به بالای خط روند اشاره شده است. وی توضیح داد که شنبه آینده کندل ماهانه بیت کوین می‌تواند تاییدی بر شکست خط روند و آغاز روند صعودی جدید باشد.

رکت کاپیتال در ادامه نموداری از حرکت بیت کوین در سال 2023 را به اشتراک گذاشت و رفتار آن را با چرخه‌های قبلی مقایسه کرد. وی اشاره داشت که بیت کوین اکنون در حال خروج از روند نزولی برای حرکت به سمت اوج قیمتی جدید است. از نظر وی، اگر چنین سناریویی رخ دهد، کف قیمتی بیت کوین محدوده 15600 دلاری در نوامبر 2022 و پس از سقوط FTX بوده است.

تحلیل رکت کاپیتال

علاوه بر موارد اشاره شده، رکت کاپیتال در ادامه یک پست توییتری دیگر منتشر کرد و توضیح داد که کندل ماهانه فعلی با الگوی تاریخی بیت کوین همخوانی دارد و می‌تواند تأییدکننده خروج از روند نزولی باشد.

علیرغم تحلیل اشاره شده از بیت کوین، قیمت این دارایی همچنان فعالان بازار را در سردرگمی رها کرده است. قیمت این ارز در چند وقت اخیر حرکت خاصی از خود نشان نداده و تنها برای مدتی موفق شد سطح 28000 دلاری را فتح کند. در زمان نگارش این مطلب اما، بیت کوین با اصلاح همراه بوده و اکنون در محدوده 27850 دلاری معامله می‌شود.

مطلب مفید: خروج بیت کوین از قلمرو نزولی ؛ تحلیل آنچین هفته دوازدهم

برخلاف تحلیل خوش‌بینانه رکت کاپیتال، یکی دیگر از تحلیلگرهای مطرح بازار با نام Crypto Chase توضیح داد که بیت کوین با عبور از سطح 28600 دلاری می‌تواند به سمت سطح 33000 دلاری حرکت کند اما در آن ناحیه با اصلاح گسترده‌ای همراه خواهد شد و شاهد سقوط بیشتر خواهیم بود.

تحلیل کریپتو چیس

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت روزهای گذشته را در نزدیکی 28000 دلار سپری کرده است. روند خنثی و تثبیتی پس از یک حرکت صعودی معمولاً نشانه مثبتی است که بیانگر حفظ موقعیت‌های معاملاتی از سمت تریدرها است.

نمودار بیت کوین

جهت میانگین 20 روزه در 25936 دلاری صعودی است و RSI نیز در محدوده مثبت قرارگرفته تا نشان‌دهنده برتری خریداران در بازار باشد. چنین وضعیتی نوید عبور قیمت از سطح 28900 دلاری را می‌دهد. در صورت رخ دادن چنین حرکتی، اولین مقاومت بیت کوین محدوده 30000 و سپس 32000 دلاری خواهد بود. در این محدوده شاهد مقاومت سنگین فروشندگان خواهیم بود و در صورت شکست آن‌ها، قیمت 40000 دلاری را شاهد خواهیم بود.

بنا بر تحلیل بیت کوین و از سویی دیگر، اگر قیمت این دارایی حمایت مهم 25250 دلاری را از دست دهد، دیدگاه صعودی اشاره شده بی‌اعتبار خواهد شد و قیمت بیت کوین با سقوط به سمت میانگین 200 روزه در 20179 دلاری همراه خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان