تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله گران باید زیر نظر بگیرند (17 بهمن 1401)

آنچه می‌خوانید...

پس از رالی صعودی ماه ژانویه قیمت بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها به نظر در فاز استراحت قرارگرفته‌اند و این نکته مثبتی است چراکه رالی‌های بسیار قدرتمند به‌ندرت پایدار هستند. تحلیل ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که یک کف قیمتی کوچک در مسیر فعلی می‌تواند خریداران شکاک را از بازار جدا کرده و فرصتی را برای سرمایه‌گذاران بلندمدتی فراهم کند تا دارایی‌های خود را بیشتر کنند.

آیا قیمت بیت کوین به کف خود رسیده است؟

به نقل از کوین تلگراف، باید اشاره داشت که درباره کف قیمتی بیت کوین نظرات بسیار متفاوت است. برخی تحلیلگران معتقدند که رالی صعودی با روند نزولی گسترده‌ای همراه خواهد شد و بیت کوین به زیر کف قیمتی ماه نوامبر سقوط خواهد کرد. از طرفی دیگر، برخی تحلیلگران انتظار دارند که روند صعودی ادامه پیدا کند و تریدرهایی که منتظر رسیدن قیمت به کف پایین برای خرید هستند نیز خسته شوند.

- Advertisement -

مارک یوسکو، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه مورگان کریک اخیراً و در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف اشاره داشت که تابستان ارزهای دیجیتال می‌تواند در سه ماه دوم سال جاری آغاز شود. وی افزود که در صورت تصمیم فدرال رزرو مبنی بر کاهش سرعت افزایش نرخ بهره یا توقف رشد آن، ارزهای دیجیتال و دارایی‌های ریسکی دیگر با رشد همراه خواهند شد.

باید دید که آیا با روند تثبیتی که بیت کوین در پیش گرفته، آلت کوین‌ها م توانند در کوتاه‌مدت روند صعودی خود را حفظ و ادامه دهند یا خیر. در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی خواهیم پرداخت که از پتانسیل رشد خوبی در هفته جاری برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت پس از رسیدن به اوج 24250 دلاری در 2 فوریه همواره در حال اصلاح بوده است. چنین چیزی نشان از سیو سود تریدرهای کوتاه‌مدتی دارد. قیمت در حال حاضر در نزدیکی محدوده حمایتی 22800 دلار تا 22292 دلاری قرارگرفته است. علاوه بر آن، میانگین 20 روزه در 22436 دلار نیز در این محدوده است و خریداران انتظار واکنش قیمت به این ناحیه را دارند.

نمودار بیت کوین

جهت صعودی میانگین 20 روزه و قرار داشتن RSI در ناحیه مثبت نشان از برتری خریداران دارد. اگر قیمت به این محدوده واکنش مثبت نشان دهد، باری دیگر شاهد تلاش برای عبور از 25000 دلار خواهیم بود. در مسیر نزولی، شکست حمایت اشاره‌شده می‌تواند باعث فعال شدن حد ضرر تریدرهای زیادی شود و روند نزولی را ادامه‌دار کند. در این صورت اولین حمایت بیت کوین 21480 دلار و سپس میانگین 50 روزه در 19572 دلار خواهد بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال مدت است در یک کانال صعودی قرارگرفته اما RSI یک واگرایی منفی تشکیل داده است.

چنین چیزی به معنای ضعف روند صعودی است. شکست و خروج از کانال می‌تواند در کوتاه‌مدت به نفع فروشندگان باشد و قیمت را به سمت 21480 دلار سوق دهد. از سویی دیگر، واکنش به حمایت کانال می‌تواند باری دیگر قیمت را به سمت شکست ناحیه مقاومتی کانال حرکت دهد. در این صورت روند صعودی بیت کوین ادامه پیدا خواهد کرد.

تحلیل ETH/USDT

تحلیل اتریوم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال چند روز گذشته را نزدیک به مقاومت 1680 دلاری معامله شده است. معمولاً روند تثبیتی در نزدیکی مقاومت‌ها به ادامه‌دار بودن حرکت صعودی منجر می‌شود.

نمودار اتریوم

درحالی‌که جهت صعودی میانگین 20 روزه نشان از برتری خریداران دارد، واگرایی منفی RSI از ضعف روند صعودی خبر می‌دهد. اگر خریداران به دنبال تثبیت تسلط خود در بازار باشند، باید سطح 1680 دلاری را فتح و تثبیت کنند. در صورت موفقیت، اتریوم به سمت 1800 دلار حرکت خواهد کرد. این سطح نقش مقاومتی دارد و اگر باعث ریزش به زیر 1680 دلار نشود، می‌تواند رالی صعودی تا 2000 دلار را به همراه داشته باشد.

از سویی دیگر، واکنش منفی قیمت و از دست رفتن میانگین 20 روزه، می‌تواند سقوط اتریوم تا 1500 دلار را به همراه داشته باشد. این سطح حمایتی اهمیت زیادی دارد و واکنش مثبت به آن می‌تواند برای مدتی قیمت را در ناحیه فشرده 1500 تا 1680 دلاری نگه دارد. بااین‌حال، واکنش منفی به 1500 دلار باعث سقوط اتریوم تا 1352 دلار خواهد شد.

تحلیل نمودار 4 ساعته اتریوم

تحلیل نمودار 4 ساعته دومین ارز دیجیتال برتر بازار نشان می‌دهد که فروشندگان تلاش خود را کرده‌اند تا قیمت را به زیر میانگین 20 روزه برسانند. این اولین نشانه مبنی بر عقب‌نشینی خریداران است. یک حمایت کوچک در میانگین 50 روزه وجود دارد و شکست آن سقوط تا 1500 دلار را به همراه خواهد داشت. از سویی دیگر، رشد و تثبیت قیمت بالای میانگین‌ها می‌تواند خریداران را امیدوار به شکست مقاومت پیش رو و ادامه‌دار کردن روند صعودی کند.

تحلیل OKB/USDT

در حالی اکثر ارزهای دیجیتال با اوج‌های قیمتی خود فاصله زیادی دارند، تحلیل ارز دیجیتال OKB نشان می‌دهد که این رمز ارز روز گذشته به اوج جدیدی رسیده و خریداران در کنترل کامل هستند.

نمودار OKB

اکنون امکان آن وجود دارد که تریدرهای در محدوده مقاومتی 44.35 دلاری به سیو سود بپردازند. اگر قیمت با ریزش همراه شود و سپس به میانگین 20 روزه در 37 دلار واکنش مثبت نشان دهد به معنای صعودی بودن روند و خرید در کف بوده است. چنین چیزی می‌تواند احتمال شکسته شدن مقاومت 45 دلاری را افزایش دهد و قیمت را به سمت 50 و 58 دلار حرکت دهد.

مطلب مفید: معرفی هش فلو (HashFlow)؛ صرافی ارز دیجیتال بدون کارمزد

اگر قیمت با ریزش همراه شود و به زیر میانگین 20 روزه سقوط کند، به معنای عجله تریدرها برای خروج از بازار خواهد بود. چنین اتفاقی می‌تواند OKB را ابتدا تا 34 دلار و سپس تا میانگین 50 روز در 30 دلار با سقوط همراه کند.

تحلیل نمودار 4 ساعته OKB

تحلیل نمودار 4 ساعته این ارز دیجیتال نیز نشان می‌دهد که فروشندگان در تلاش برای حفاظت از سطح 44.35 دلاری هستند. اکنون قیمت ممکن است با حرکت نزولی به میانگین‌های متحرک برسد. واکنش مثبت به این سطوح باعث تلاش دوباره خریداران برای فتح 45 دلار خواهد شد. از سویی دیگر، واکنش منفی و سقوط به زیر میانگین 50 روزه باعث سقوط قیمت تا 36 و 34 دلار خواهد شد و روند صعودی را با تأخیر همراه خواهد کرد.

ALGO/USDT

تحلیل الگوراند نشان می‌دهد که روند بازگشتی قیمت روز 3 فوریه به سطح شکست 0.27 دلاری رسیده است. فروشندگان از این ناحیه دفاع کرده اما خریداران اجازه بازگشت قدرتمند قیمت را نداده‌اند و انتظار رالی صعودی در ادامه را دارند.

نمودار الگوراند

جهت صعودی میانگین 20 روزه در 0.24 دلار و قرار داشتن RSI در ناحیه مثبت به معنای برتری خریداران است. اگر قیمت به میانگین 20 روزه واکنش نشان دهد احتمال شکست مقاومت 0.27 دلاری افزایش خواهد یافت. پس‌ازآن شاهد حرکت الگوراند به سمت مقاومت مهم 0.31 دلاری خواهیم بود.

اگر در کوتاه‌مدت قیمت سقوط کند اما به 0.27 دلار واکنش مثبت نشان دهد نیز می‌تواند به معنای اتمام روند نزولی در کوتاه‌مدت باشد. در این صورت شاهد تلاش خریداران برایی رساندن قیمت به محدوده 0.38 دلاری خواهیم بود. این دیدگاه صعودی درصورتی‌که قیمت الگوراند به زیر 0.23 دلار سقوط کند، بی‌اعتبار خواهد شد و شاهد روند نزولی تا میانگین 50 روزه در 0.21 دلار خواهیم بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته الگوراند

تحلیل نمودار 4 ساعته این ارز دیجیتال نیز نشان‌دهنده تلاش فروشندگان برای دفاع از 0.27 دلار است. بااین‌حال نکته مثبت برای خریداران حفظ میانگین 50 روزه است. اگر قیمت به سطح فعلی واکنش مثبت نشان دهد، خریداران الگوراند را از مقاومت پیش رو عبور خواهند داد. در صورت موفقیت رالی صعودی تا 0.31 را در پیش خواهیم داشت. از سویی دیگر، شکست میانگین‌ها باعث ریزش تا 0.23 دلار خواهد شد و شکست آن به معنای برتری خرس‌ها در بازار است.

THETA/USDT

تحلیل ارز دیجیتال تتا نشان می‌دهد که قیمت با موفقیت آزمایش مجدد خط شکست در 1 فوریه را کامل کرده و خط روند نزولی نمودار را به حمایت تبدیل کرده‌اند.

نمودار تتا

اکنون خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت 1.20 دلاری برسانند. این سطح نقش مقاومتی دارد اما اگر خریداران اجازه ریزش زیاد را دهند، تتا در ادامه به سمت 1.34 دلار حرکت خواهد کرد. واکنش مثبت به این مقاومت نیز می‌تواند باری دیگر رالی صعودی تا 1.65 دلار را به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا با بازگرداندن قیمت به زیر میانگین 20 روزه برتری خریداران را از بین برده و سقوط تتا تا 0.97 دلار و سپس میانگین 50 روزه در 0.89 دلار را رقم بزنند.

تحلیل نمودار 4 ساعته تتا

تحلیل نمودار 4 ساعته این ارز دیجیتال نیز نشان می‌دهد که قیمت به 0.97 دلار واکنش مثبت داشته است. این سطح اهمیت زیادی دارد و شکست آن می‌تواند اوضاع را به نفع خرس‌ها کند و سقوط تتا تا محدوده 0.85 دلاری را به همراه داشته باشد. رالی صعودی در 1.20 دلاری با مقاومت مواجه است اما میانگین 20 روزه جهت صعودی دارد و RSI نیز در ناحیه مثبت است تا امیدواری برای حرکت صعودی وجود داشته باشد.

اگر خریداران موفق شوند قیمت تتا را از 1.2 دلار عبور دهند در وهله بعدی شاهد رالی صعودی به سمت مقاومت 1.34 دلاری خواهیم بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

2 نظرات

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان