تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله‌گران این هفته باید زیرنظر بگیرند (21 آذر 1401)

آنچه می‌خوانید...

رالی صعودی و روند بازگشتی بازار سهام آمریکا در روزهای اخیر با کندی همراه بود تا شاهد سیو سود تریدرها قبل از تقویم اقتصادی شلوغ روزهای آینده باشیم. شاخص S&P 500 با ریزش 3.37 درصدی همراه شد اما بنابر تحلیل ارزهای دیجیتال، نکته مثبت برای بیت کوین آن بود که در پی سقوط بازار سهام این ارز نیز با ریزش همراه نشد. چنین چیزی به معنای آن است که تریدرهای کریپتو دچار ترس نشده و با هر ریزش بازار سهام سفارش فروش ثبت نمی‌کنند.

روند نسبتا خنثی بیت کوین بیانگر آن است که تریدرها قصد ندارند قبل از اعلام نرخ بهره در 14 دسامبر معاملات سنگینی بازکنند. با این حال باید اشاره داشت که رفتار بزرگ‌ترین ارز دیجیتال باعث نشده تا برخی از آلت کوین‌ها به سطوح مهمی در روند کوتاه مدت خود نرسند. در ادامه به تحلیل بیت کوین و آلت کوین‌هایی خواهیم پرداخت که می‌توانند فرصت‌های معاملاتی خوبی در کوتاه مدت ایجاد کنند.

- Advertisement -

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز چند روز گذشته را در کنار میانگین 20 روزه خود در محدوده 17031 دلاری گذارنده است. جهت خنثی میانگین 20 روزه و قرار گرفتن RSI در ناحیه میانی باعث شده تا شاهد تعادل میان خریداران و فروشندگان در بازار باشیم.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

در مسیر صعودی سطح مهم 17622 دلار است. اگر این سطح شکسته شود، بیت کوین می‌تواند رالی بازگشتی قدرتمندی را آغاز کند و خود را به خط روند نزولی برساند. اگر قیمت به خط روند واکنش نشان دهد اما به زیر 17622 دلار سقوط نکند، به معنای آن است که این سطح در حال تبدیل شدن به خمایت است. چنین حرکتی مسیر را برای شکست خط روند و رسیدن به 21500 دلار هموار می‌کند.

از سویی دیگر، اگر فروشندگان بازار را در دست بگیرند و سطح 17622 دلاری شکسته شود، ممکن است فشار فروش افزایش یابد و شاهد حرکت به سمت 16678 دلار و سپس محدوده 15995 دلاری باشیم.

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار 4 ساعته بیت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در یک کانال صعودی در حال معامله است. خرس‌ها قیمت را در نیمه پایینی کانال نگه داشته که نشان از فروش در رالی‌ها دارد. سقوط به زیر میانگین‌های متحرک می‌تواند قیمت بیت کوین را به سطح حمایتی کانال برساند. در صورت شکست این سطح نیز شاهد روند نزولی تا 16678 دلار خواهیم بود.

اگر قیمت از سطح فعلی یا سطح حمایتی کانال با رشد همراه شود، نشان از خرید در کف قیمتی دارد. در این صورت شاهد رالی صعودی به سمت مقاومت 17622 دلار خواهیم بود که شکست آن، قیمت را به بالای مقاومت کانال صعودی می‌رساند.

تحلیل XMR/USDT

تحلیل ارز دیجیتال مونرو نشان می‌دهد که این ارز چند روز اخیر را در محدوده الگویی سه گوش نزولی سپری کرده است. جهت صعودی میانگین 20 روزه در 143 دلار و قرار گرفتن RSI در ناحیه مثبت نیز نشان از برتری خریداران در بازار دارد.

نمودار روزانه مونرو
نمودار روزانه مونرو

قیمت مونرو می‌تواند تا ناحیه مقاومتی سه گوش با رشد همراه شود و در آنجا با فشار فروش خرس‌ها مواجه شود. اگر قیمت در این سطح با مقاومت همراه شود و به زیر میانگین‌ها سقوط کند، برای چند روزی دیگر شاهد معامله شدن مونرو در این الگو خواهیم بود.

در عوض، حرکت به بالای الگوی سه گوش به معنای تغییر روند در کوتاه مدت خواهد بود. در این صورت شاهد رالی صعودی تا 174 دلار خواهیم بود. در این ناحیه با مقاومت سنگینی مواجه هستیم اما شکست آن می‌تواند به معنای اتمام روند نزولی مونرو باشد.

تحلیل نمودار 4 ساعته مونرو
نمودار 4 ساعته مونرو

تحلیل نمودار 4 ساعته مونرو نشان می‌دهد که قیمت در یک کانال صعودی قرار گرفته است. چنین چیزی به معنای خرید در کف و احساسات مثبت تریدرها در کوتاه مدت است. قیمت می‌تواند در حرکت اول به سمت مقاومت کانال در 156 دلار حرکت کند و در صورت شکست آن، به سمت 162 دلار حرکت کند.

اولین نشانه ضعف در حرکت صعودیی، شکست و سقوط به زیر میانگین‌های متحرک خواهد بود. در این صورت شاهد ریزش مونرو تا سطح حمایتی کانال خواهیم بود و شکست آن نیز روند نزولی تا 133 دلار را به همراه خواهد داشت.

تحلیل TON/USDT

تحلیل تون نشان می‌دهد که خریداران این ارز دیجیتال را روز گذشته به بالای مقاومت الگوی مثلث متقارن رسانده‌اند. بدین ترتیب عدم قطعیت موجود در بازار به نفع خریداران شده است. الگوی مثلث متقارن معمولا یک الگوی ادامه دهنده است و در نتیجه باید شاهد ادامه یافتن روند صعودی باشیم.

نمودار روزانه تون
نمودار روزانه تون

اگر خریداران قیمت را بالای مثلث تثبیت کنند، تون سعی خواهد کرد تا ناحیه مقاومتی 2 و 2.15 دلاری را هدف خود قرار دهد. در صورت عبور از این سطح شاهد رالی صعودی به سمت هدف الگو در محدوده 2.87 دلار خواهیم بود.

از سویی دیگر، شکست در تثبیت قیمت و بازگشت به داخل الگو به معنای فروش در رالی‌ها خواهد بود. اگر در این حرکت میانگین 50 روزه در 1.7 دلاری شکسته شود، حرکت صعودی تله‌ای برای خریداران بوده و شاهد سقوط تا سطح حمایتی الگویی مثلث خواهیم بود.

تحلیل نمودار 4 ساعته تون
نمودار 4 ساعته تون

نمودار 4 ساعته تون کوین نشان می‌دهد که میانگین‌های متحرک جهتی صعودی به خود گرفته و RSI در ناحییه اشباع خرید است که به معنای برتری خریداران در بازار است. حرکت صعودی با مقاومت 2 دلاری مواجه خواهد شد اما شکست آن می‌تواند به رالی صعودی تون کوین سرعت بیشتری بدهد.

مطلب مفید: بهترین میم کوین‌های زیر ۱ دلار مستعد رشد در سال ۲۰۲۳

اگر قیمت از سطوح فعلی با ریزش همراه شود و میانگین 50 روزه را بشکند، فشار فروش افزایش خواهد یافت و تون تا سطح 1.7 دلاری با ریزش همراه خواهد شد.. سطح 1.7 دلاری اهمیت زیادی دارد و شکست آن می‌تواند به معنای بازگشت دوباره فروشندگان به قدرت باشد.

TWT/USDT

تحلیل ارز دیجیتال تراست ولت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روند صعودی خود را ادامه داده که معنای خرید در سطوح بالا و عدم سیو سود توسط تریدرها است. چنین حرکتی می‌تواند ادامه دار بودن روند صعودی را نشان دهد.

نمودار روزانه تراست ولت کوین
نمودار روزانه تراست ولت کوین

خریداران اکنون در تلاش هستند تا قیمت را از مقاومت 2.73 دلاری عبور دهند. در صورت موفقیت، تراست ولت کوین می‌تواند تا مقاومت روانی 3 دلاری با رشد همراه شود. اگر خریداران حرکت صعودی خود را بدون هیچ مشکلی ادامه دهند، شاهد حرکت قیمت به سمت هدف الگو در 3.51 دلار  خواهیم بود.

فروشندگان از سویی دیگر اهداف دیگری در سر دارند و تلاش خواهند کرد از مقاومت 2.73 دلاری دفاع کنند. برای آن که فروشندگان دوباره قدرت در دست بگیرند باید شاهد سقوط قیمت به زیر میانگین 20 روزه در 2.3 دلار باشیم.

تحلیل نمودار 4 ساعته تراست ولت کوین
نمودار 4 ساعته تراست ولت کوین

تحلیل نمودار 4 ساعته تراست ولت کوین نشان می‌دهد که خریداران در نزدیکی میانگین‌های متحرک و کف قیمتی مشغول به خرید هستند. در حالی که میانگین‌ها جهتی صعودی دارند، RSI واگرایی منفی از خود نشان می‌دهد که به معنای ضعف در روند صعودی است. اگر قیمت از 2.73 دلار عبور کند ممکن است با جذب قدرت خرید بیشتر، واگرایی منفی نیز از بین برود.

باید اشاره داشت که میانگین‌های متحرک سطوح پر اهمیتی هستند. در صورت شکست میانگین 50 روزه، تریدرهای کوتاه مدت زیادی دست به سیو سود خواهند زد و چنین اتفاقی قیمت را تا سطح 2.25 دلار و سپس 2 دلار با ریزش همراه خواهد کرد.

AXS/USDT

تحلیل اکسی اینفینیتی نشان می‌دهد که قیمت مدت زیادی را در یک روند نزولی قدرتمند قرار داشته اما اخیرا نشانه‌هایی از تغییر روند از خود نشان داده است. خریداران قیمت این ارز دیجیتال را به بالای خط روند نزولی نیز رساندند اما در حفظ آن ناموفق عمل کردند.

نمودار روزانه اکسی اینفینیتی
نمودار روزانه اکسی اینفینیتی

نکته مثبت برای خریداران آن است که قیمت به زیر میانگین‌های متحرک سقوط نکرده است و خریداران در تلاش هستند تا آن را به حمایت تبدیل کنند. میانگین‌ها در آستانه تقاطع صعودی هستند و RSI در ناحیه مثبت است که نشان از تغییر وضعیت به سود خریداران اکسی اینفینیتی دارد.

اگر فیمت خط روند را بشکند و آن را تثبیت کند، شاهد رالی صعودی به سمت 11.8 دلار خواهیم بود. اگر میانگین‌های متحرک از دست بروند و روند نزولی ادامه یابد، دیدگاه صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد و اکسی اینفینیتی به سمت هدف 6.57 دلاری حرکت خواهد کرد.

تحلیل نمودار 4 ساعته اکسی اینفینیتی
نمودار 4 ساعته اکسی اینفینیتی

تحلیل نمودار 4 ساعته این ارز دیجیتال نیز نشان می‌دهد که فروشندگان با شدت در حال دفاع از خط روند نزولی هستند و خریداران در کف میانگین 50 روزه در حال خرید هستند. میانگین 20 روزه جهتی خنثی به خود گرفته و RSI در ناحیه میانی است تا همه چیز میان عرضه و تقاضا برابر باشد.

شکست و تثبیت سطح 8.7 دلاری می‌تواند موقعیت را به نفع خریداران تغییر دهد. در این صورت شاهد رالی صعودی به سمت 9.28 و سپس 10 دلار خواهیم بود. از سویی دیگر سقوط به زیر 7.86 دلار نیز می‌تواند به معنای بازگشت فروشندگان به بازار و حرکت نزولی تا حمایت 6.87 دلاری باشد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان