تحلیل 5 ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر بگیرند (9 خرداد 1401)

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: پس از هشت هفته سقوط متوالی، شاخص داو جونز هفته گذشته با رشد خوب 6.2 درصدی همراه شد، با این حال بیت کوین در تقلید از بازار سهام ناموفق بود و به نظر می‌رسد شاهد نهمین کندل نزولی متوالی از این ارز باشیم. با این حال بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 9 خرداد، نکته مثبت برای بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان ورود دوباره نهنگ ها به بازار است.

بر اساس داده های گلسنود، تعداد کیف پول هایی که حداقل 10000 بیت کوین دارند به بالاترین حد خود از ماه فوریه سال 2021 رسیده است. ورود نهنگ ها به بازار بیانگر آن است که دیدگاه سرمایه گذاران در بلند مدت نسبت به بیت کوین صعودی است. در همین حین شاخص Mayer Multiple که قیمت را با میانگین متحرک 200 روزه مقایسه می‌کند خبر از ضعف قیمت و قرار گرفتن در نزدیکی پایین ترین سطوح ممکن داده است.

- Advertisement -

اگر بیت کوین در کوتاه مدت بتواند با بازگشت قیمتی همراه شود، انتظار می‌رود که برخی از آلت کوین های بازار نیز با آن همراه شوند. در ادامه به تحلیل 5 ارز دیجیتالی می‌پردازیم که از پتانسیل رشد خوبی برخوردار هستند.

تحلیل BTC/USDT

تحلیل بیت کوین تاریخ 9 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده رنج میان خط روند نزولی و حمایت 28630 دلاری در حال معامله است. خرس ها به صورت مقطعی موفق شدند سطح حمایتی را بشکنند اما در تثبیت آن ناموفق عمل کردند تا دوباره شاهد بازگشت قیمت به بالای این سطح باشیم.

تحلیل بیت کوین

اکنون خریداران تلاش خود را می‌کنند تا قیمت را از خط روند نزولی عبور داده و میانین 20 روزه را در 30538 دلار به چالش بکشند. در صورت موفقیت، بیت کوین با رالی صعودی همراه خواهد شد که می‌تواند باعث افزایش قیمت تا ماینگین 50 روزه در 35181 دلار شود. علاوه بر آن واگرایی مثبت RSI در نمودار نیز نشان دهنده ضعف روند نزولی و احتمال بازگشت قیمت است.

از سویی دیگر، اگر قیمت از مقاومت پیش رو روندی نزولی در پیش بگیرد، هدف خرس ها سطح حمایتی 28630 دلاری است که در صورت شکست موفقیت آمیز آن الگوی مثلث نزولی با هدف قیمتی 24601 دلاری تکمیل خواهد شد.

نمودار 4 ساعته بیت کوین

بنابر تحلیل نمودار 4 ساعته بیت کوین تاریخ 9 خرداد، میانگین های 20 و 50 روزه جهتی خنثی به خود گرفته و RSI نیز در محدوده میانی قرار دارد تا شاهد تعادل میان عرضه و تقاضا باشیم. در صورت شکست خط روند نزولی، الگوی مثلث نزولی بی اعتبار می‌شود و بیت کوین به سمت میانگین 200 روزه حرکت خواهد کرد.

از سویی دیگر، اگر قیمت دوباره به سمت حمایت 28630 دلاری بازگردد، فروشندگان با قدرت بیشتری به بازار خواهند آمد و چنین اتفاقی می‌تواند آزمایش سطح حمایتی 26700 دلاری را نیز در پیش داشته باشد.

تحلیل ETH/USDT

تحلیل اتریوم تاریخ 9 خرداد نشان می‌دهد که قیمت مدتی است در یک روند نزولی قرار دارد اما خریداران در تلاش هستند تا از سطح حمایتی 1700 دلاری دفاع کنند. روز 28 مه قیمت به این سطح واکنش خوبی نشان داد و منجر به بازگشت اتریوم شد.

تحلیل اتریوم

RSI در نمودار یک واگرایی مثبت تشکیل داده است که بیانگر ضعف روند نزولی است. اگر قیمت به بالای میانگین 20 روزه در 2036 دلار نفوذ کند، شاهد رالی صعودی اتریوم به سمت مقاومت 2159 دلاری خواهیم بود. انتظار می‌رود در این ناحیه خریداران با مقاومت خرس ها مواجه شوند. در صورت بازگشت قیمت از این سطح، تا مدتی شاهد روند خنثی از اتریوم در محدوده 2159 دلاری تا 1700 دلاری خواهیم بود.

مطلب مفید: صرافی ال‌ بانک (LBank) چیست؟ جدیدترین نقد و بررسی ال بانک

از سویی دیگر، در صورت واکنش قیمت به سطح کنونی یا میانگین 20 روزه، خرس ها باری دیگر حمایت 1700 دلاری را مورد هدف قرار می‌دهند و در صورت موفقیت احتمالا شاهد روند نزولی تا سطح حمایتی 1300 دلاری باشیم.

نمودار 4 ساعته اتریوم

تحلیل نمودار 4 ساعته اتریوم تاریخ 9 خرداد نشان می‌دهد که واکنش مثبت به سطح حمایتی منجر به حرکت قیمت به سمت میانگین 20 روزه شده است. اگر قیمت به این سطح واکنش منفی نشان دهد، احتمال شکست سطح 1700 دلاری رو به پایین و ادامه دار شدن روند نزولی افزایش می‌یابد.

اما اگر قیمت از میانگین 20 روزه با موفقیت عبور کند، هدف بعدی میانگین 50 روزه است که در صورت شکست این سطح رو به بالا هدف بعدی خریداران مقاومت روانی 2000 دلاری خواهد بود.

تحلیل XTZ/USDT

تحلیل تزوس تاریخ 9 خرداد نشان می‌دهد که قیمت در یک روند نزولی در حال تثبیت است با این حال گاوها با موفقیت قیمت را به بالای میانگین 20 روزه در 2 دلار رساندند اما در حفظ این حرکت صعودی ناموفق بودند.

تحلیل تزوس

میانگین 20 روزه جهتی خنثی به خود گرفته و RSI در محدوده 46 قرار دارد که نشان دهنده کاهش فشار فروش در بازار است. اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین 20 روزه برسانند، تزوس ممکن است تا میانگین 5 روزه در 2.45 دلار رالی صعودی را تجربه کند. در صورت شکست این سطح نیز هدف بعدی خریداران خط روند صعودی ترسیم شده در نمودار خواهد بود.

با این حال اگر از سطح کنونی شاهد ریزش قیمت باشیم، نشان دهنده دفاع خرس ها از میانگین20 روزه است و در این صورت فروشندگان تلاش خواهند کرد تا تزوس را به زیر سطح 1.75 دلاری حرکت دهند. اتفاقی که مسیر را برای سقوط بیشتر و حرکت به سمت حمایت 1.64 دلاری هموار می‌کند.

نمودار 4 ساعته تزوس

تحلیل نمودار 4 ساعته تزوس تاریخخ 9 خرداد بیانگر آن است که روند بازگشتی به میانین 200 روزه واکنش منفی نشان داده اما نکته مثبت برای خریداران واکنش مثبت تزوس به خط روند صعودی است. گاوها قیمت را به بالای میانگین 50 روزه رسانده‌اند و اکنون میانگین 200 روزه را به عنوان هدف بعدی خود می‌بینند. در صورت موفقیت خریداران، احتمالا در کوتاه مدت شاهد یک رالی صعودی خوب از تزوس باشیم.

با این حال اگر قیمت از سطح کنونی یا میانگین 200 روزه با ریزش همراه شود، تزوس به سمت خط روند صعودی حرکت خواهد کرد و شکست این سطح منجر به سقوط قیمت تا حمایت 1.61 دلاری خواهد شد.

KCS/USDT

تحلیل کوکوین تاریخ 9 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز در تاریخ 20 مه میانگین 20 روزه در 15.61 دلاری را رو به بالا شکست اما گاوها در حف روند صعوی ناموفق بودند. چنین اتفاقی منجر به سیو سود تریدرهای کوتاه مدت شد و قیمت دوباره به میانگین 20 روزه بازگشت.

تحلیل کوکوین

خرس ها از فرصت بدست آمده بهره نبردند و قیمت در بالای میانگین 20 روزه باقی ماند که نشان دهنده قدرت خریداران در سطوح پایین است. اگر خریداران قیمت را بالای میانگین 20 حفظ کنند احتمال شکست میانگین 50 روزه در 17 دلار نیز افزایش می‌یابد. در صورت رخ دادن چنین حرکتی اهداف بعدی  خریداران 18.4 دلار و میانگین 200 روزه در 19.63 دلار خواهد بود.

مطلب مفید: مقایسه صرافی های ارز دیجیتال

با این حال واکنش منفی قیمت به سطح کنونی به معنای فروش در رالی های صعودی خواهد بود که می‌تواند قیمت را ابتدا تا 14.92 دلار و سپس تا سطح حمایتی 12.9 دلاری با ریزش همراه کند.

نمودار 4 ساعته تزوس

تحلیل نمودار 4 ساعته کوکوین نشان می‌دهد که قیمت با مقاومت سنگین میانگین 200 روزه مواجه شده است اما اصلاح کم عمق قیمتی نشان دهنده خرید در کف از سمت گاوها است. اگر خریداران قیمت را از این مقاومت عبور دهند، توقف بعدی آنها 17.14 دلار خواهد بود. شکست این سطح نیز باعث آغاز یک رالی صعودی دیگر از کوکوین می‌شود.

با این حل اگر قیمت به میانگین 200 روزه واکنش منفی نشان دهد، خرس ها قیمت را به سمت سطح 38.2 % و سپس 50 % فیبوناچی اصلاحی حرکت می‌دهند. احتمالا سطح 13.3 دلاری در ادامه نقش حمایتی را برای کوکوین ایفا کند.

AAVE/USDT

تحلیل آوی تاریخ 9 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز 23 مه به سمت میانگین 20 روزه در 101 دلار حرکت کرد اما در عبور از آن موفق نبود. چنین جیزی به معنای دفاع سنین خرس ها از این ناحیه است. نکته مثبت برای خریداران عقب نشینی کم قیمت از این محدوده است.

تحلیل آوی

اگر قیمت به سمت بالا حرکت کند و میانگین 20 روزه را بشکند، شاهد رالی صعودی در کوتاه مدت خواهیم بود که می‌تواند باعث حرکت آوی به سمت میانگین 50 روزه در 132 دلار شود. با این حال اگر از سطح کنونی یا میانگین 20 روزه شاهد ریزش قیمت و از دست رفتن سطح 89 دلاری باشیم، خریدارانی که در سطوح پایین تر وارد بازار شدند معاملات خود را بسته و باعث سقوط بیشتر تا سطح 79 و 64 دلاری می‌شوند.

نمودار 4 ساعته آوی

تحلیل نمودار 4 ساعته آوی نشان می‌دهد که قیمت مدتی است میان 90 تا 110 دلار در حال نوسان است. میانگین های 20 و 50 روزه جهت خنثی به خود گرفته و RSI نیز در ناحیه میانی قرار دارد تا شاهد تعادل میان عرضه و تقاضا باشیم. در صورت عبور قیمت از 110 دلار شرایط به نفع گاوها خواهد شد و ممکن است شاهد رالی صعودی به سمت 130 و سپس 143 دلار باشیم. از سویی دیگر با شکست سطح 90 دلاری و برتری خرس ها قیمت آوی به سمت سطوح 80 و 70 دلاری حرکت خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از کوین تلگراف است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان