کد ریفرال ارز دیجیتال (Referral Code) چیست؟

آنچه می‌خوانید...

spot_img
spot_img

دنیای کریپتو فرصت‌های زیادی برای کسب سود ارائه می‌دهد، از جمله ترید، سپرده‌گذاری و نگهداری توکن‌ها. وام دادن، ماینینگ و ایردراپ‌ها تنها چند نمونه از روش‌های کسب سود در این حوزه به شمار می‌روند. با این حال، این استراتژی‌ها کاربران را ملزم می‌کنند که مشارکتی فعال داشته باشند. اکنون، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال برای ریفرال ارز دیجیتال پاداش ارائه می‌کنند. در واقع، این پاداش می‌تواند منبع درآمد منفعلانه‌ای برای شما ایجاد کند. در مورد ریفرال ارز دیجیتال چه چیزی می‌دانید؟ در این مقاله فکت کوینز با ما باشید تا به همه اطلاعات مورد نیاز پیرامون این مفهوم دست یابید.

کد ریفرال ارز دیجیتال یا کد معرف چیست؟

ریفرال ارز دیجیتال برنامه‌های مشوقی هستند که کاربران را تشویق می‌کنند تا یک صرافی خاص را به خانواده، دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. ریفرال صرافی‌ها یک موقعیت برد-برد را هم برای کاربران و هم برای صرافی‌ها ارائه می‌دهند. با کد referral ، کاربران می‌توانند از پاداش بهره‌مند شوند و صرافی‌ها  می‌توانند به اهداف تبلیغاتی خاص خود دست یابند.

- Advertisement -
ریفرال ارز دیجیتال چیست؟

کسب‌وکارها سال هاست که از برنامه‌های ریفرال یا معرفی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند. فرض این روش این است که مردم به سخنان شخصی که می‌شناسند بیشتر اعتماد می‌کنند. ریفرال‌ها بیشتر شخصی و مستقیم هستند، اما واداشتن مشتریان به معرفی محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

برنامه ریفرال ارز دیجیتال به افراد انگیزه خوبی برای معرفی یک کسب و کار به دوستان خود می‌دهد. کدهای ریفرال توسط صرافی‌ها و پروژه‌های ارز دیجیتال برای تبلیغ دهان به دهان استفاده می‌شود. اما جوایز و الزامات خاصی برای شرکت در ریفرال ارزهای دیجیتال وجود دارد، بنابراین مهم است که جزئیات هر صرافی یا پروژه‌ای را که می‌خواهید حمایت کنید، بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:هرآنچه باید درمورد دفترچه سفارش ارز دیجیتال (Order Book) و نحوه خواندن آن بدانید!

جوایز ارائه شده در برنامه‌های ریفرال

در برخی موارد، یک کاربر ممکن است چنان مسحور ویژگی‌های عالی و سودمندی یک پلتفرم یا صرافی خاص شود که بدون هیچ انگیزه‌ای مایل به معرفی آن باشد. با این حال، اگر بدانید که بابت انجام این کار پاداش خواهید گرفت، ممکن است انگیزه بیشتری برای پیشنهاد آن داشته باشید.

جوایز زیادی برای برنامه‌های ریفرال ارز دیجیتال ارائه می‌شود. معمولاً، کاربران می‌توانند با کسب توکن‌های رایگان در ازای ریفرال‌های خود، درآمد منفعلانه کسب کنند. برخی برنامه‌های ریفرال نیز کوپن تخفیف، کارت هدیه یا خدمات رایگان ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با ارسال کد ریفرال در پلتفرم‌های مختلف، چندین جریان درآمدی غیرفعال ایجاد کنید. البته باید توجه داشته باشید که مراحل خاصی برای کسب پاداش از ریفرال‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد برای کسل پاداش، شخصی که برای او کد ریفرال ارسال کردید در لینک ارسالی شما ثبت نام کند و ترید انجام دهد.

بیشتر بخوانید: فارکس یا ارز دیجیتال؟ کدام بهتر است؟

برنامه‌های ریفرال ارز دیجیتال (Referrals) چگونه عمل می‌کنند؟

برای شرکت در یک برنامه ریفرال ارز دیجیتال ، ابتدا باید در مورد یک پلتفرم یا پروژه خاص اطلاعات کافی داشته باشید تا به سوالات پاسخ دهید و ویژگی‌های کلیدی آن را ارتقا دهید. با در نظر گرفتن این موضوع، اولین قدم این است که با یک برنامه کریپتو که در ازای ریفرال پاداش ارائه می‌کند، آشنا شوید.

هرچند فرآیند واقعی متفاوت است، اما یک کاربر معمولاً باید برای یک برنامه ریفرال خاص ثبت نام کند. پس از انجام این کار، یک لینک ریفرال سفارشی به شما ارسال می‌شود. شما باید این لینک را به هر فردی که معرفی می‌کنید بدهید، و آنها باید از طریق آن لینک یک حساب کاربری ایجاد کنند تا بتوانید پاداش دریافت کنید.

برنامه‌های ریفرال ارز دیجیتال (Referrals) چگونه عمل می‌کنند؟

برخی صرافی‌ها و پلتفرم‌ها به جای لینک، از کد ریفرال یا یک شناسه خاص استفاده می‌کنند. در برخی موارد، شاید نیاز باشد کاربر جدید فقط یک حساب کاربری باز کند تا شما پاداش خود را دریافت کنید. با این حال، در مواردی، ممکن است برای اینکه بتوانید پاداش ریفرال خود را دریافت کنید، کاربر جدید نیاز به شروع ترید ارز دیجیتال داشته باشد. برخی از برنامه‌های ریفرال هم به معرفی کننده و هم به کاربران جدید پاداش می‌دهند، برای مثال تعداد مساوی توکن به هر دو طرف ارسال می‌کنند.

در حالی که برخی از صرافی‌ها یک بار پاداش پرداخت می‌کنند، برخی دیگر ساختاری تکرارشونده دارند. به عنوان مثال، ممکن است هر بار که کاربر جدید معامله‌ای انجام می‌دهد، ارز دیجیتالی می‌خرد یا سایر فعالیت‌های خاص را انجام می‌دهد، کمیسیون دریافت کنید. با این نوع ساختار، می‌توانید درآمد خود را با گذشت زمان با ریفرال‌های بیشتر افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال

مزایای ریفرال ارز دیجیتال (Referrals)

اگر به دنبال راه دیگری برای کسب درآمد در دنیای کریپتو با کمترین تلاش مورد نیاز هستید، ریفرال ارز دیجیتال می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که به دنبال آن بودید. در واقع، با تبلیغ پروژه‌هایی که در مورد آنها هیجان زده هستید و پیروی از برخی الزامات برای برنامه‌های ریفرال، ممکن است یک بار پاداش دریافت کنید یا برای ماه‌ها یا حتی سال‌های آینده درآمد منفعلانه کسب کنید. برنامه‌های ریفرال ارز دیجیتال مزایای زیادی دارند که باید در نظر گرفته شود.

نبود خطر زیان مالی

ترید ارزهای دیجیتال، سپرده‌گذاری (استیکینگ)، هولد کردن و سایر فعالیت‌های مرتبط، همگی با خطر زیان مالی همراه هستند. به عنوان مثال، به دلیل نوسانات شدید قیمت، اگر زمان‌بندی معامله به خوبی انجام نشود، معامله‌گر ممکن است اندکی از سرمایه خود را از دست بدهد. با این حال، در ریفرال ارز دیجیتال، شما دارایی‌های خود را به خطر نمی اندازید.

بیشتر بخوانید: استیکینگ رمز ارزها (Staking) ؛ کسب درآمد غیر فعال از رمز ارزها

 در عوض، شما به سادگی به کسی که می‌شناسید در مورد ویژگی‌ها و مزایای یک پروژه خاص می‌گویید و لینک یا کد ریفرال خود را به او ارسال می‌کنید. اگر به صورت کوین یا توکن به شما پاداش داده شود، زمانی که آن دارایی‌های دیجیتال متعلق به شما هستند، احتمال کاهش ارزش وجود دارد. با این حال، شما به راحتی می‌توانید با مبادله توکن‌ها بلافاصله پس از دریافت آنها، از این موضوع عبور کنید. در غیر این صورت، می‌توانید آن‌ها را سپرده‌گذاری (استیک) کنید تا یک جریان درآمد منفعلانه دیگر نیز برای خود ایجاد کنید.

حداقل تلاش مورد نیاز

کسب سود از ترید رمز ارزها و سایر فعالیت‌ها عموماً مستلزم این است که چشمان خود را برای ساعت‌های طولانی به صفحه رایانه یا موبایل بدوزید. برای برخی از فعالیت‌ها مانند کشت سود، ممکن است لازم باشد تراکنش‌های مختلفی را در صرافی‌های متعدد انجام دهید. مقدار زمان و تلاشی که برای بسیاری از انواع فعالیت‌های کریپتو صرف می‌شود می‌تواند برای برخی افراد دلهره‌آور باشد. با این حال، ریفرال ارز دیجیتال به سادگی مکالمه با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده است.

بیشتر بخوانید: بلاک چین Steem؛ بهترین زیرساخت کسب درآمد از تولید محتوا

چالش‌های ریفرال ارز دیجیتال

برخی چالش‌ها در بحث ریفرال ارزهای دیجیتال وجود دارد که باید از قبل از آنها آگاه باشید. با درک این چالش‌ها، می‌توانید استراتژی‌هایی برای غلبه بر آنها و کسب درآمد بیشتر از طریق معرفی‌های خود ایجاد کنید.

جذب کاربران جدید برای ثبت نام

برخی از مردم فکر می‌کنند که برای موفقیت در ریفرال ارز دیجیتال، باید به سختی دوستان خود  را  متقاعد کنند، اما اینطور نیست. زیبایی ریفرال در این است که این یک توصیه از یک منبع قابل اعتماد است. اگر با این دید سعی کنید به دوستان و خانواده خود کمک کنید که در ترید ارزهای دیجیتال موفق باشند، در ریفرال ارزهای دیجیتال موفق‌تر خواهید بود.

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد ویژگی‌های خاص پلتفرم را با استفاده از حساب شخصی خود نشان دهید یا حتی برای شروع به کار به شخصی کمک کنید تا یک حساب جدید ایجاد کند. هنگامی که به جای کسب درآمد از طریق ریفرال، بیشتر بر کمک به مردم تمرکز می‌کنید، متوجه می‌شوید که این فرآیند کمتر استرس‌زا و سازنده‌تر است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین روش‌های کسب درآمد از متاورس (Metaverse)

محدودیت ریفرال‌ها به دلیل حلقه‌های اجتماعی و حرفه‌ای شما

برنامه ریفرال ارز دیجیتال از شما می‌خواهد که با افرادی که می‌شناسید ارتباط برقرار کنید و آنها را وادار کنید تا ثبت نام کنند یا اقدامات دیگری انجام دهند. در نتیجه، فعالیت‌های ریفرال شما به ظاهر توسط حلقه‌های اجتماعی و حرفه‌ای شما محدود می‌شود. مگر اینکه حلقه‌های بزرگی داشته باشید، ممکن است احساس کنید پول کمی برای کسب درآمد از طریق ریفرال در دسترس است. با این حال، برای موفقیت نیازی به داشتن یک رابطه قوی و نزدیک با کسی ندارید.

مقایسه ریفرال با برنامه‌های Affiliate ارز دیجیتال

یک راه دیگر برای کسب درآمد در دنیای رمز ارزها برنامه‌های وابسته (Affiliate Programs) است. این برنامه‌ها از جهاتی شبیه برنامه‌های ریفرال هستند. به عنوان مثال، هم برنامه‌های ریفرال و هم برنامه‌های وابسته به استفاده از یک لینک یا کد خاص نیاز دارند. در هر دو مورد، شما باید آن لینک یا کد را به منظور کسب اعتبار برای تلاش های خود ارسال کنید.

با استفاده از یک برنامه وابسته، کاربر معمولاً با انتشار مقالات مرتبط به صورت آنلاین، راه‌اندازی یک وب‌سایت اختصاص داده شده به ارزهای دیجیتال، انتشار خبر در رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر، این خبر را منتشر می‌کند. به خاطر داشته باشید که شرایط لازم برای شرکت در برنامه وابسته و ریفرال می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، هر کسی می‌تواند در یک برنامه ریفرال در برخی از پلتفرم‌ها ثبت نام کند، اما یک کاربر ممکن است برای واجد شرایط بودن برای برخی از برنامه‌های وابسته نیاز به حداقل تعدادی دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی کامل بازی مار دیوانه (Crazy Snake)؛ کسب درآمد از بازی

برنامه ریفرال بای بیت (Bybit) به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق کاربران معرفی شده خود تا 30٪ کمیسیون دریافت کنید. به طور خاص، این کمیسیون برای تمام معاملات انجام‌شده توسط کاربران جدید اعمال می‌شود. این نرخ جذاب و امکان کسب سود از ریفرال برای سال‌های آتی باعث می‌شود برنامه بای‌بیت مورد توجه زیادی قرار گیرد.

با این حال، باید توجه داشته باشید که این کمیسیون فقط برای افراد واجد شرایط اعمال می‌شود: افرادی که با استفاده از لینک ویژه شما در Bybit ثبت نام کرده‌اند، بیش از 100 دلار در طی هفت روز پس از ثبت نام حساب خود را شارژ کرده‌اند و حجم معاملات مشتقات آنها 500 دلار طی 30 روز بعد ثبت نام است. صرفاً برای ایجاد یک حساب کاربری جدید هیچ پاداشی وجود ندارد.

برنامه ریفرال Bybit یک سیستم کمیسیون چند سطحی را ارائه می‌دهد.  شما برای چهار ریفرال اول خود، 20 درصد کمیسیون دریافت خواهید کرد. برای پنج ریفرال واجد شرایط یا بیشتر، کمیسیون تا 25٪ افزایش می‌یابد. هنگامی که بیش از 100 ریفرال واجد شرایط دارید یا زمانی که حجم معاملات مشتقات ریفرال‌های واجد شرایط شما در مجموع به 15 میلیون دلار در یک سه ماهه می‌رسد، واجد شرایط دریافت 30 درصد کمیسیون هستید.

نحوه پیوستن به برنامه ریفرال ارز دیجیتال

اگر می‌خواهید برای یک صرافی که در حال حاضر در آن فعال نیستید، ریفرال انجام دهید، ابتدا باید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. پس از ایجاد حساب کاربری خود، زمانی را به تحقیق در مورد شرایط و جوایز خاص برنامه اختصاص دهید. هنگامی که تصمیم خود را برای پیوستن به برنامه گرفتید، باید لینک دعوت از دوستان را در برنامه پروژه پیدا کنید.

سپس می‌توانید لینک مذکور را در صفحه رسمی برنامه ریفرال پیدا کنید. ثبت نام برای ریفرال ارز دیجیتال معمولاً فقط چند دقیقه طول می‌کشد. پس از تکمیل فرآیند، لینک یا کد منحصربه‌فرد خود را دریافت خواهید کرد. سپس، می‌توانید شروع به انتشار این لینک و دریافت پاداش کنید.

بیشتر بخوانید: وایلد کش (Wild Cash)؛ شانسی برای کسب درآمد بی دردسر

آیا ریفرال ارز دیجیتال ارزش امتحان کردن را دارند؟

برنامه‌های ریفرال ارز دیجیتال راه دیگری برای کسب درآمد در دنیای رمزنگاری است. بر خلاف استراتژی‌های دیگر با حداقل ریسک متوسط، مانند ترید، دارای ریسک هستند و به تلاش نیاز دارند. در حالی که احتمال لغو یک برنامه ریفرال و توقف پاداش وجود دارد، توانایی کسب درآمد منفعلانه از طریق کمیسیون‌های ریفرال شاید جذاب‌تر از آن باشد که بتوان از آن گذشت. ریفرال‌ها برای افرادی مناسب است که علاقه زیادی به ارزهای دیجیتال دارند و می‌خواهند از طریق کمک به دیگران در کسب سود در این فضا نیز کسب درآمد کنند.

جمع بندی

از جمع‌آوری NFT تا ترید ارزهای دیجیتال، ریفرال ارز دیجیتال و موارد دیگر، فرصت‌های کسب سود در فضای کریپتو بسیار زیاد است. چه به دنبال راهی کم خطر برای کسب سود از ارزهای دیجیتال باشید و چه به سادگی می‌خواهید فعالیت‌های خود را متنوع کنید، استفاده از برنامه ریفرال ایده هوشمندانه‌ای است.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_imgspot_imgspot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان