گرید اسپات (Grid Spot) کوینکس چیست؟ +آموزش استفاده

آنچه می‌خوانید...

کوینکس اخیراً ویژگی گرید اسپات را به لیست امکانات خود اضافه کرده است. گرید اسپات یک استراتژی معاملاتی مناسب برای بازارهای پر نوسان است. گرید اسپات کوینکس به شما کمک می کند تا با اجرای خودکار خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا در محدوده بازار مشخصی در ۲۴ ساعت شبانه روز، سود مناسبی در نوسانات بازار بدست آورید.

در این مطلب از فکت کوینز ویژگی گرید اسپات کوینکس، مفهوم نحوه کارکرد آن، مزایا و نحوه استفاده از آن را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

- Advertisement -

گرید اسپات کوینکس چیست؟

ربات گرید نقطه‌ای یا ربات Spot Grid از انواع ربات‌های ترید محسوب می‌شود. این ربات یک دستیار با استراتژی معاملاتی است که به دنبال کسب سود از نوسات بازار از طریق موقعیت‌یابی سفارشات خرید و فروش است.مزیت اصلی اسپات گرید این است که تحت تاثیر احساسات انسانی نیست. این ربات با درک پویای بازار، معاملات را بر اساس نوسانات بازار مدیریت می‌کند و بهترین روش برای کسب سود از شکاف قیمتی در بازار است.

در صورت افزایش قیمت، ربات سفارش‌ها را در قیمت تعیین‌شده به فروش می‌رساند و وقتی قیمت کاهش پیدا کند، ربات سفارش‌های خرید را در قیمت‌های تعیین شده انجام می‌دهد.

درصورتی که تازه وارد بازار کریپتوکارنسی شده‌اید، پیشنهاد می‌شود از ویژگی معاملات خودکار استفاده کنید. در این بخش بات گرید نقطه‌ای معاملاتی به صورت خودکار داده‌های تاریخی ارز مورد نظر را بررسی و بر اساس آن نقاط خرید و فروش را برای شما مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: معاملات اسپات (Spot Trading) در صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

مزایای گرید اسپات کوینکس

در این بخش مزایای این ویژگی جدید را باهم مرور می‌کنیم:

۱. ارسال سفارش خودکار

اگر زمان کمی برای نظارت بر بازار دارید اما در عین حال می‌خواهید از نوسانات بازار درآمد کسب کنید، باید بدانید که گرید اسپات به معامله‌گران کمک می‌کند تا فرصت‌های معاملاتی مناسبی به دست آورند، هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند و به راحتی در شرایط پرنوسان بازار درآمد کسب کنند.

۲. اجرای خودکار معاملات

گرید اسپات یک راهکار منطقی برای معاملات استراتژیک ارائه می‌دهد که در آن سفارشات به صورت خودکار ارسال و اجرا می‌شوند. این عملکرد شما را از تصمیمات و نوسان‌گیری‌های احساسی ناشی از نوسانات بازار رها می‌کند، در نتیجه ریسک‌های معاملاتی را کاهش می‌دهد و سرمایه‌گذاری را علمی‌تر و عینی‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: حساب دمو ارز دیجیتال چیست؟ بهترین پلتفرم های شبیه‌ سازی معاملات

۳. کسب سود از گپ قیمتی

گپ قیمت به این معنی که سفارش فروش را در پوزیشن نسبتاً بالایی ارسال می‌کنید تا با افزایش قیمت پوزیشن اجرا شود و در هنگام کاهش قیمت در پوزیشن پایین دوباره خریداری شود و به همین ترتیب این چرخه ادامه پیدا می‌کند. به این ترتیب درآمدهای بیشتری از طریق گردش مداوم فروش با قیمت بالا و خرید با قیمت پایین جمع‌آوری می‌شود.

گرید اسپات کوینکس چگونه انجام می‌شود؟

مرحله اول: وارد وب سایت رسمی کوینکس شوید، روی [مالی] در نوار ابزار بالا کلیک کنید، روی [معاملات استراتژیک] کلیک کنید، در آنجا گرید اسپات را مشاهده خواهید کرد.

مرحله دوم: بعد از ورود به قسمت [معاملات استراتژیک]، گزینه‌ی [گرید اسپات] را پیدا و روی [ساخت استراتژی] کلیک کنید.

گرید اسپات کوینکس

مرحله سوم: بسته به نیاز خود یکی از حالت‌های «خودکار» یا «دستی» را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بازارساز خودکار کوینکس؛ از صفر تا صد

آموزش گرید اسپات کوینکس

پس از انجام مراحل بالا، یکی از حالت‌های زیر را برای معاملات خود انتخاب کنید:

حالت خودکار

این حالت از پارامترهای توصیه شده برای استراتژی استفاده می‌کند که بر اساس تحلیل تکنیکال قیمت‌های بازار به صورت خودکار مشخص می‌شوند. این حالت مناسب تازه‌کارانی است که برای اولین بار از استراتژی‌های گریدی استفاده می‌‌کنند.

(نکته: این پارامترهای توصیه شده هیچگونه توصیه‌ی مالی یا سرمایه‌گذاری از جانب کوینکس به شمار نمی‌آیند. لطفاً با توجه به ریسک معاملاتی خود، استفاده یا عدم استفاده از پارامترهای توصیه شده برای استراتژی را مد نظر قرار دهید.)

حالت دستی

با حالت دستی می‌توانید خودتان پارامترها را بر اساس بررسی خود از بازار تنظیم کنید و این حالت مناسب معامله‌گرانی است که با استراتژی‌های گریدی آشنایی دارند. با توجه به نیاز خود بازار مد نظر را انتخاب کنید، محدوده‌ی قیمتی، اعداد مربوط به گرید، حالت سرمایه‌گذاری، مبلغ مورد نظر برای سرمایه‌گذاری و نقاط حد سود و حد ضرر را تنظیم کرده و برای ساخت استراتژی اسپات گرید روی [ساخت] – [تأیید] کلیک کنید.

کوینکس

مرحله چهارم: وقتی استراتژی گرید ساخته شد، سیستم استراتژی را مطابق با پارامترهای از پیش تنظیم شده اجرا می‌کند و جزییات مربوط به استراتژی را می‌توانید از بخش [استراتژی من] مشاهده کنید.

بعد از اینکه گرید ساخته شد، هر زمان که خواستید می‌توانید آن را متوقف کنید. بعلاوه، اجرا و تکمیل سفارش‌ها در اسپات گرید به عمق بازار و قیمت سفارش بستگی دارد. وقتی روندهای بازار شدید باشد، ممکن است سفارش‌های اسپات گرید شما تکمیل نشود یا اینکه بخشی از آن‌ها تکمیل شود. سیستم برای تضمین استمرار استراتژی‌های گرید، ساز و کاری برای ارسال سفارش دارد: اگر بخشی از سفارش تکمیل شود، گرید تا زمان تکمیل شدن سفارش دوباره سفارش‌هایی را مطابق با مقدار استاندارد ارسال می‌کند.

به هر حال، شایان ذکر است که معامله‌گری استراتژیک به‌عنوان یک ابزار معامله، هیچگونه توصیه‌ی مالی یا سرمایه‌گذاری از جانب کوینکس به شمار نمی‌آید. سرمایه‌گذاران می‌توانند هر زمانی طبق روندهای جاری بازار استراتژی را تنظیم، معلق یا متوقف کنند و به صورت داوطلبانه وارد معامله‌گری استراتژیک شوند. در صورت تنظیم پارامترهای غیرمعقول یا بروز نوسانات شدید در بازار شاید استراتژی نتواند سودهای مورد انتظار را عاید شما کند. بنابراین، به معامله‌گران توصیه می‌شود تحمل ریسک خودشان را به شکل معقول ارزیابی کنند و بعد از خواندن دقیق راهنمای معامله‌گری استراتژیک تصمیماتی منطقی اتخاذ نمایند.

گرید اسپات کوینکس

کوینکس در ماه‌های آتی قابلیت فیوچرز گرید را نیز برای ارائه‌ی گزینه‌های بیشتر معامله‌گری به کاربران رونمایی خواهد کرد. کاربران می‌توانند اعلامیه‌های رسمی را از طریق وبسایت کوینکس یا دنبال کردن کوینکس در پلتفرم‌های ارائه دهنده‌ی خدمات شبکه‌های اجتماعی پیگیری کنند تا اطلاعات بیشتری از آخرین محصولات و توسعه‌ی برند ما داشته باشند.

به یاد داشته باشید که این عملکرد هنوز در اپلیکیشن پشتیبانی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ CFTC چیست؟ آشنایی با کمیسیون معاملات آتی کالا

بازارهای پشتیبانی شده گرید اسپات کوینکس

BTC/USDT، ETH/USDT، XRP/USDT، ADA/USDT، MATIC/USDT، DOGE/USDT، SOL/USDT، SHIB/USDT، TRX/USDT، LTC/USDT، ATOM/USDT، FTM/USDT

هشدار

گرید اسپات به عنوان یک ابزار معاملاتی است و مشاوره مالی یا سرمایه‌گذاری از طرف کوینکس تلقی نمی‌شود. کاربران می‌توانند استراتژی را در هر زمان با توجه به روندهای فعلی بازار تنظیم، تعلیق یا پایان دهند و به طور داوطلبانه از معاملات استراتژیک استفاده کنند. این امکان وجود دارد که به دلیل تنظیم غیرمنطقی پارامترهای استراتژی یا نوسانات شدید بازار، مزایای استراتژی مربوطه به دست نیاید.

تمامی استراتژی‌های اسپات گرید کوینکس توسط خود کاربران و با مسئولیت خود آن ها تعیین می‌شود و کوینکس هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از استفاده از این سرویس نخواهد داشت. لطفاً پس از مطالعه دقیق راهنمای معاملات استراتژیک و بر اساس میزانی که می‌توانید ریسک کنید و منابع مالی خود، شرایط را عاقلانه ارزیابی و سپس سرمایه‌گذاری کنید.

سوالات متداول

آیا اسپات گرید انتخاب مناسبی است؟

معاملات گرید یک استراتژی معاملاتی است که به‌راحتی به صورت خودکار اجرا می‌شود و برای معاملات ارز فارکس و معاملات ارزهای دیجیتال ارزشمند است. این ویژگی به ویژه زمانی مفید است که قیمت‌ها در یک محدوده خاص یا یک «بازار جانبی» حرکت کنند، که در آن دارایی‌ها در یک محدوده برای مدت طولانی در جهت خاصی نوسان می‌کنند.

ربات اسپات گرید چگونه کار می‌کند؟

Grid Bot به گونه‌ای طراحی شده است که هر حرکت قیمتی را در محدوده مشخص شده در نظر بگیرد. این ربات محدوده را به چندین سطح تقسیم می‌کند و یک سفارش خرید یا فروش محدود را در هر سطح قرار می‌دهد، که به فرد امکان می‌دهد در قیمت پایین بخرد و در افزایش قیمت آن را بفروشد.

3 نظرات

  1. سلام
    من یک گرید اسپات را اشتباهی دستور توقف دادم.سرمایه داخل این پوزیشن چطور بازیابی کنم.ممنون

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان